چگونه سایز انگشتر و حلقه را اندازه بگیریم؟

خرید کادو برای دوستان و عزیزانتان یکی از لذت بخش ترین کارهاست. از پیشنهادات جذاب برای خرید کادو خانم ها، گرفتن انگشتر یا حلقه است. اما مشکلی که خیلی از افراد برای خرید دارند، نداشتن سایز انگشت فرد است. ما در این مقاله 4 روش مختلف چگونگی گرفتن سایز انگشتر برای خرید را به شما می گوییم. همراه ما باشید و سوالاتتان را در آخر همین مقاله از ما بپرسید.

تعیین سایز انگشتر

چطور سایز انگشتر بگیریم؟

طبق صحبت هایی که با یکی از بهترین سازنده های طلا و جواهر داشتیم که پیجشونم براتون میذارم، سایز حلقه و انگشتر برابر با دور انگشت شما است. اگر در یک کشور اروپایی زندگی می کنید، فقط باید دور انگشت (یا قطر داخلی حلقه ایی را که روی همان انگشت همان دست می پوشید) در واحد میلی متر اندازه بگیرید. بعضی اوقات، نمودار اندازه حلقه اروپا اندازه های خاصی را شامل میشود (به عنوان مثال اندازه 50 ، 54 و 60 وجود ندارد). شما همچنین می توانید با نمودارهای اندازه منطقه ای (انگلیسی ، سوئیسی ، فرانسوی) روبرو شوید اما بیشتر تولید کنندگان جواهرات از استاندارد اروپایی یا آمریکایی استفاده می کنند.

برای خرید و سفارش کارهای خاص جواهر گالری ریژه را به شما پیشنهاد میدهیم.

اندازه حلقه های ایالات متحده نیز با اندازه گیری دور انگشت اندازه گیری می شوند اما در اینچ بیان می شوند.

در جدول پایین تر می‌توانید مقیاس مقایسه‌ای از اندازه حلقه‌ها را از کشورهای مختلف مشاهده کنید. به شما کمک می کند اندازه های آمریکایی را به راحتی به استانداردهای اروپایی یا سایر استانداردها تبدیل کنید.

بیشتر بدانید : تمیز کردن طلا و نقره در خانه

اگر اندازه حلقه خود را بدانید، جدول مفید خواهد بود. اما اگر ایده ای در مورد اندازه انگشتر خود یا استفاده از هدیه به شخص دیگری ندارید، چه کاری انجام می دهید؟ نگران نباشید، شما در حال کشف نحوه اندازه گیری اندازه انگشت خود هستید.

 

روش شماره 1: قطر حلقه را اندازه بگیرید.

اگر انگشتر دارید و می خواهید انگشتر دیگری به همان اندازه بخرید، می توانید قطر آن را با خط کش اندازه بگیرید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که حلقه ایی را که دارید روی یک کاغذ قرار دهید، و از داخل آن با یک مداد یک دایره بکشید و قطر را اندازه بگیرید. وقتی طول قطر داخلی را بدست آوردید، آن را در عدد ۳.۱۴ یا همان عدد پی ضرب کنید و محیط را بدست بیاورید.

روش شماره 2: نخ، نوار اندازه گیری یا نوار کاغذ

این روش برای کسانی مناسب است که حلقه ای ندارند که قابل اندازه گیری باشد. با این روش ساده به راحتی میتوانید انگشت خود را اندازه بگیرید. لطفا توجه داشته باشید که شما باید همان انگشت و انگشت همان دستی که می خواهید انگشتر خود را روی آن بپوشید، قرار دهید. از آنجا که سایز انگشتان مختلف است و دست غالب تمایل به داشتن سایز بزرگتر دارد، اگر انگشت مورد نظر را اندازه نگیرید، ممکن است انگشتری تهیه کنید که مناسب شما نباشد.

بنابراین، باید یک نخ یا یک نوار کاغذ بردارید، آن را دور انگشت خود بپیچید، و انتهای آن را برش دهید یا انتها را با یک قلم علامت گذاری کنید. سپس، قطعه بریده شده یا علامت گذاری شده را که به دست آورده اید با خط کش اندازه بگیرید.

سایز انگشتر

این روش احتمال خطای بالایی دارد زیرا هر حلقه ای برخلاف نخ یا نوار کاغذ دارای ضخامت خاصی است. حلقه های کاغذی، نخی و فلزی چیزهای کاملاً متفاوتی هستند. یک نخ ممکن است در پوست خیلی عمیق شود در حالی که بالعکس کاغذ خیلی شل است.

توصیه می کنیم از یک کاغذ باریک به جای نخ استفاده کنید. وقتی آن را متناسب با انگشت خود برش دادید، انتهای آن را با نوار چسب بچسبانید و یک حلقه کاغذی درست کنید. سپس، سعی کنید آن را روی انگشت خود قرار دهید تا روی مفاصل  گیر نکند. اگر احساس می کنید که چنین حلقه ای به سختی از مفاصل شما عبور می کند، باید یک انگشتر با اندازه بزرگتر انتخاب کنید.

پیشنهاد ویژه : انگشتر در هر انگشت نشانه چیست ؟

روش شماره 3: اندازه گیری چندگانه

روش قبلی بسیار ساده است زیرا ما به انگشتان خود دسترسی داریم. متأسفانه، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این روش 100٪ دقیق نیست. برای به حداقل رساندن خطاها، 5 بار نخ (یا کاغذ) را به دور انگشت خود بپیچید. بعد، طول قطعه را اندازه بگیرید و این عدد را بر 5 تقسیم کنید. بنابراین، اندازه گیری های شما دقیق تر خواهد بود.

روش شماره 4: آمار

اگر انگشت یا انگشتی برای اندازه گیری ندارید (به عنوان مثال، اگر می خواهید به یکی از عزیزان یا دوست خود هدیه دهید)، تنها یک راه وجود دارد و آن اعتماد به اندازه بدن آنهاست.

مثلا:

سایز انگشت دختران با وزن حداکثر 60 کیلوگرم و بلندی تا 170 سانتی متر بین 5 ½ تا 7 ½ قرار دارد ؛ دختران بالاتر از 170 سانتی متر و وزن بیش از 60 کیلوگرم حلقه هایی با سایز 8 تا 9 ½ میپوشند؛ مردان با وزن 80 کیلوگرم به طور معمول از سایز 8 تا 11 حلقه استفاده می کند؛ و آقایان با وزن 81 کیلوگرم ، معمولاً حلقه هایی با سایز 11 ½ و بیشتر استفاده میکنند.

بیشتر بخوانید: بهترین برندهای طلا و جواهرات ایرانی 

به طور کلی، طبق آمار، محبوب ترین اندازه حلقه برای خانم‌ها از 6 تا 8 است که 7 رایج ترین اندازه است. برای مردان، محبوب ترین اندازه 10 است. لطفاً بخاطر داشته باشید که این داده ها فقط آماری برای افراد با وزن و قد متوسط ​​است. بنابراین، هنگام استفاده از این روش باید بسیار مراقب باشید زیرا ممکن است به طور قابل توجهی دچار اشتباه شوید.

نکات اندازه گیری سایز انگشتر و حلقه:

بدن انسان پویاست. اگر بیرون سرد باشد، برای صرفه جویی در مصرف هرچه بیشتر گرما، منقبض می شود. اگر گرم باشد سعی در از دست دادن آب اضافی بدن دارد. بنابراین، شرایطی وجود دارد که هنگام اندازه گیری اندازه حلقه، داده های قابل اطمینانی به شما نمی دهد. ولی همیشه در هنگام اندازه گیری به این نکته توجه کنید که اندازه انگشت را کمی ازاد بگیرید چون اگر سایز انگشتر کمی تنگ باشد ممکن است انگشت باد کند و انگشتر برای شما تنگ شود.

در شرایط زیر نباید انگشتر انتخاب کنید:

  • صبح ها؛ بعد از مصرف مایعات زیاد؛ هنگامی که بیرون هوا خیلی گرم یا سرد است یا تغییرات ناگهانی دما رخ می دهد.
  • هنگامی که بدن شما دچار گر گرفتگی یا افزایش دمای زیاد شده است.
  • همچنین برای خانم ها زمانی که در دوران قاعدگی هستند زمان مناسبی برای اندازه گیری سایز حلقه نیست.
  • پس از یک پرواز شبانه یا طولانی، مقدار زیادی آب در بدن انسان باقی می ماند که باعث تورم اندام بدن می شود.
  • در مورد تمرینات فشرده نیز همین طور است. از آنجایی که انگشتان هنوز متورم هستند، حلقه ای که بعد از تمرین مناسب باشد ، ظرف چند ساعت شل می شود.

کارشناسان سایز انگشترها را در هوای بسیار گرم یا سرد اندازه گیری نمی کنند زیرا انگشتان شما متورم می شوند. بهتر است حلقه ها را بعدازظهر، در شرایطی که  درجه حرارت مقدار مناسبی دارد و بدن شما در شرایط عادی قرار دارد اندازه بگیرید.

نکته : برای اینکه بفهمید آیا استفاده از انگشتر برای شما راحت است، کافی است انگشتان خود را چند بار در یک مشت فشار دهید. اگر احساس ناراحتی نمی کنید ، اندازه به درستی انتخاب نشده است. اگر نمی توانید حلقه را بچرخانید، قطعاً باید اندازه آن را بزرگ کنید.

آیا می توان اندازه انگشتر را تغییر داد؟

در انگشتر هایی که در قسمت پایین آن بخش ساده و بدون طرح وجود داشته باشد، امکان سایز کردن وجود دارد. تنها در جواهرات و انگشتر هایی که سنگ های بزرگ و خاص دارند باید این کار را به یک فرد با تجربه و جواهر ساز سپرد. با توجه به تجربه های کاربران و افراد مختلف یکی از بهترین جواهر ساز هایی که می توان به شما پیشنهاد داد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

زیورآلات ایرانی

معرفی بهترین برندها و سازنده های زیورآلات دست ساز ایرانی

در گذشته بیشتر طلا و انواع سنگ های قیمتی به عنوان زیورآلات متداول و محبوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *