آیا سرویس نقره سیاه می شود؟

یکی از نگرانی هایی که اغلب کاربران هنگام استفاده از نقره با آن مواجه می شوند، تیرگی یا به اصطلاح سیاه شده فلز نقره می باشد که از درخشش و زیبایی آن کم می کند ، اما نگران نباشید امروزه روش های زیادی برای تمیز یا سفید کردن فلز نقره وجود دارد که ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

اغلب خانم های شیک پوش به دنبال جواهرات و طلا هستند زیرا هر کدام از این زیورآلات باعث جذابیت بیشتر برای آنان می شود، نقره زیر به دلیل جذابیت و تشابه آن به جواهرات زیبا محبوبیت بسیار بین خانم ها پیدا کرده البته فلز نقره دارای خواص بسیاری برای بدن است. از رو قصد داریم در مقاله دلایل سیاه شدن سرویس نقره و روش های تمیز کردن هر یک از آن ها به طور کامل شرح دهیم.

دلایل سیاه شدن سرویس نقره

سیاه شدن فلز نقره دلایل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله ترکیب آن با اکسیژن هوا که باعث سیاه شدن فلزات نقره می شود. عواملی مثل آلودگی هوا، رطوبت زیاد، در تماس بودن با مواد شیمیایی مثل وایتکس باعث تیرگی نقره می‌شوند، اما این مورد را در نظر داشت باشید که این تیرگی بر خلاف زنگ زدن، فقط رویه فلز نقره را تیره کرده و مغزی آن سالم بوده و این تیرگی با روش های بسیاره ساده از بین رفتنی است. به همین دلیل هنگام خرید سرویس نقره با این نگرانی مواجه می شوند و تهیه این کالا به دلایل ساده خودداری می کنند.

خرید سرویس نقره

عوامل موثر بر سیاه شدن نقره

اما با توجه به ویژگی هایی که فلز نقره دارد عواملی نیز باعث تسریع در این روند می شود که ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم که شما با جلوگیری از استفاده هر کدام می توانید از سیاه شدن زیورآلات نقره خود جلوگیری کنید.

*برخورد مستقیم زیورآلات نقره با محصولات لوازم آرایش و بهداشتی مانند ( انواع اسپری های مو، عطر و ادکلن، لوسیون بدن، انواع شامپو های پاک کننده)

*تماس مستقیم با سایر مواد شوینده، وایتکس، سفید کننده و…..

*چربی بیش از حد روی پوست که باعث تیرگی می شود

*داروهای یا مواد پروتئینی مورد استفاده شما

هر کدام از موارد ذکر شد خود باعث تیرگی زیورآلات نقره می شوند که شما با توجه به تغذیه و نحوه استفاده از هرکدام از مواد آرایشی باعث به وجود آمدن تیرگی انواع نقره ها می شود.

خواص استفاده از فلز نقره

نقره فلزی براق و رساناست و از عناصر شیمیایی گران قیمت محسوب می‌گردد ، به همین دلیل در صنعت جواهر سازی و ساعت کاربرد های فراوانی دارد. در زمان های قدیم نیز به برای ساخت ظروف تزئینی و غذا خوری محسوب می‌شود ، البته استفاده نقره به همین جا ختم نمی شود و کاربرد های فراوان دیگری در تهیه ابزارآلات جراحی و باطری انباره ای نیز دارد.

استفاده از فلز نقره برای مردان و زنان خاصیت بسیار دارد، از این فلز خود خواص بهداشتی منحصر به فردی دارد که موجب شده در سال های طولانی در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار گیرد، البته بسیاری از مواردی که از خاصیت آن گفته می شود تا حدودی در علم ثبت شده و از جمله یک از عوامل ضد میکروبی قوی در مبارزه با عفونت  و کمک به پیشگیری از سرما خوردگی و بهبود زخم به شما می رود.

فلز نقره خود به تنظیم حرارت داخلی و گردش خون کمک شایانی می کند و تحقیقات نشان داده است که استفاده از فلز نقره موجب افزایش انرژی بدون شده و همراه داشتن آن باعث ایجاد تعادل در حالات روحی بدن می شود. البته ادیان مختلف از جمله دین یهود ، اسلام به استفاده از زیورآلات نقره توصیه شده که خود نشان از اهمیت بالا این فلز گران بها و با ارزش است.

دلایل سیاه شدن سرویس نقره

روش های تمیز کردن زیورآلات نقره

یکی از نگرانی های که کاربران وقتی با تیرگی زیورآلات نقره مواجه می شوند این است که آیا روشی برای تمیز کردن نقره یا روشی برای رفع تیرگی آن وجود دارد یا خیر؟! روش متعددی برای این مسئله وجود دارد که ادامه به هریک از آن ها می پردازیم ، البته این روش ها بسیار ساده و قابل استفاده برای همه افراد است.

1.تمیز کردن نقره با موکت

با استفاده از این روش کافیست که زیورآلات نقره خود را که امکان صیقل دادن به موکت را دارند این روش را به کار بگیرید، معمولاً از این روش برای تمیز انگشتر های نقره که تیرشدن استفاده می‌شود. برای تمیز کردن در این روش نیاز به خرید یا موکتی که جنس خاصی داشته باشد نیست و شما با استفاده ضایعات موکت، کناره های اضافی می توانید این کار را انجام دهید.

2.تمیز کردن نقره با چرم

در این روش نیاز به تکیه از چرم طبیعی دارید و مانند روش قبل کافیست زیورآلات نقره خودتان را به چرم طبیعی صیقل داده و بعد از آن مشاهده خواهید کرد که چقدر تمیز و سفید شده است. در هر دو روش شما به راحتی و بعد از انجام دادن آن به صورت محسوس خواهید که نقره چقدر تمیز شده است.

3.تمیز کردن با استفاده از شیشه پاک و دستمال

شاید یکی از آسان ترین و راحت ترین راه ها برای تمیز کردن زیورآلات نقره باشد که شما به راحتی با استفاده از آن می توانید زیورآلات نقره خودتان را تمیز کنید. در این روش کافیست دستمال را به یک شیشه پاک کن آغشته کنید و بخش از زیورآلات را که تیره و سیاه شده به آن تمیز کنید. زمان زیادی نخواهد برد و بعد از 2 الی 5 دقیقه سفید و تمیز شدن نقره را خواهید دید. افرادی که قصد خرید نیم ست نقره را دارند اگر زیورآلات نقره آن ها سیاه شد ، این بهترین روش برای تمیز کردن گردنبند و زنجیر نقره آن ها است.

جمع بندی

در نهایت باید بگویم که هنگامی که زیورآلات نقره شما تیره شدن اصلاً نگران نباشید چون این مورد بسیار طبیعی و متداول است و شما به راحتی با روش‌هایی در این مقاله یاد گرفتید می توانید هر کدام از آن ها سفید کنید. همچین شما می توانید انواع زیور آلات نقره از جمله سرویس ، نیم ست ، انگشتر نقره را که همگی ضد حساسیت و رنگ ثابت هستند را در وب سایت سیلور تی تی مشاهد ، مقایسه و به راحتی خرید نمایید.

 

 

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

اکسسوری بهار

در فصل بهار 1401 از چه اکسسوری و زیورآلاتی استفاده کنیم؟

هر سال اکسسوری ها و رنگ ها و استایل های خاصی به عنوان استایل ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *