۸ ورزش مناسب دوران پریود

بسیاری از افراد دردوران پریودی تمرینات خود را کنار می گذارند. باید بدانید در واقع هیچ دلیلی وجود ندارد که در دوران قاعدگی ورزش نکنید .

فواید ورزش در دوره پریود (قاعدگی) :

مزایای جسمی و حتی روحی ورزش در زمانی که پریود هستید ، متوقف نمی شود. در واقع، رعایت یک برنامه معمولی می تواند به کاهش برخی از مشکلات رایج قاعدگی، کمک کند. به گفته دکتر کریستوفر هولیگسورث، این دوره از نظر هورمونی یک زمان پیچیده است.
وی توضیح داد: “هر دو هورمون پروژسترون و استروژن در طول کل دوره قاعدگی در کمترین میزان خود هستند، که این موضوع باعث می شود افراد احساس خستگی و انرژی کمتری کنند.”

دوران پریود

با این اوصاف، پرهیز از ورزش باعث عدم احساس خستگی یا سرزندگی شما می شود. به جای قطع فعالیت در دوران قاعدگی، چند تمرین جدید را در این دوره امتحان کنید.
در این مقاله پنج مزیت ورزش در دوران قاعدگی را آورده ایم.

علائم PMS را کاهش میدهد.
اگر در روزهای منتهی به پریود و در روزهای پریود خود دچار احساس خستگی و تغییرات خلقی می شوید، ورزش منظم هوازی ممکن است این علائم را کاهش دهد. سوال مهم این است که چگونه بدانیم در این دوران قرار داریم ! با برنامه های پریود فارسی شما می توانید در تمام مدت سیکل چریود خود را از قبل بررسی کنید و بدانید در این دوره هستید یا ن !

به افزایش اندروفین کمک میکند.
از آنجا که ورزش اندورفین طبیعی را به شدت در بدن شما افزایش میدهد ، می تواند به شما احساس شادی و سرزندگی ببخشد و در واقع باعث میشود احساس بهتری داشته باشید. براندون مارچلو، دکترای پزشکی، معتقد است که یکی از مهمترین مزایای ورزش در دوران قاعدگی، ترشح اندورفین است. وی همچنین گفت از آنجا كه اندورفین یك مسكن طبیعی است، باعث میشود احساس ناراحتی و درد در شما کاهش پیدا کند.

در دوران قاعدگی قدرت بیشتری دارید.
تحقیقات نشان میدهد که دو هفته اول چرخه قاعدگی (روز اول قاعدگی) به دلیل کم بودن سطح هورمون های زنانه، قدرت و استقامت شما در بالاترین حد خود قرار دارد.

دوران قاعدگی
روحیه خود را تقویت کنید.
دکتر لیندزی ماتیوز، گفت که ورزش در این زمان باعث احساس شادی و افزایش گردش خون می شود. ورزش همچنین باعث کاهش گرفتگی، سردرد یا کمردرد های دوران قاعدگی میشود.

با دوره های دردناک مبارزه کنید.
اگر دوره های دردناکی را تجربه می کنید که دیسمنوره نامیده می شود، به خوبی می دانید که این زمان از ماه چقدر ناخوشایند است. خبر خوب این است که ورزش هایی مانند پیاده روی سبک می تواند به شما در کاهش این علائم کمک کند.

بهترین تمریناتی که می توانید در دوران قاعدگی انجام دهید.

بهترین تمرین در دوران قاعدگی، تمرینی است که به آن علاقه دارید.
دوره قاعدگی شما زمان مناسبی برای کاهش شدت تمرینات ورزشی شما میباشد. با توجه به این موضوع، در اینجا چند ایده برای ورزش در دوران قاعدگی آورده شده است.

1: پیاده روی

یک پیاده روی ساده و سبک بهترین ورزشی است که می توانید در دوره های قاعدگی انجام دهید. این ورزش هوازی با شدت کم به ریه های شما کمک می کند. اینکار همچنین به شما کمک می کند تا روحیه خود را تقویت کنید.

ورزش در پریود
2: دویدن

بله ، دویدن! در روزهای آخر پریود، می توانید بدوید. اگر احساس ناراحتی می کنید، یک دو نرم و آهسته داشته باشید و بین فواصل استراحت کنید.

دویدن می تواند درد و تحریک پذیری شما را فوراً کاهش دهد. به یاد داشته باشید که آب زیادی بنوشید تا آب بدنتان کاهش پیدا نکند.

3: یوگا

یوگا با تمرینات کششی و تنفسی می تواند خلق و خوی تحریک پذیر و گاهی عصبی شما را آرام کند. از نظر علمی ثابت شده که یوگا به آرامش بدن و تسکین علائم پریود مانند گرفتگی و نفخ کمک می کند.

4: پیلاتس

پیلاتس امروزه پرطرفدارترین نوع تمرین است. این ورزش به آرامش بدن و سلامتی شما کمک می کند.

5: وزنه سبک

اگر قادر به پیاده روی یا ورزش نیستید، حداقل می توانید در خانه وزنه برداری سبک کنید.

6: کشش

اگر هنگام انجام تمرینات بالا درد و ناراحتی را تجربه میکنید، پس سعی کنید حرکات کششی را انجام دهید و نفس های عمیق بکشید تا عضلات بدن خود را شل کنید.

7: رقصیدن

رقص یک فعالیت سرگرم کننده است که می تواند روحیه شما را بهتر کند.

8: شنا

شنا یکی از آرامش بخش ترین و ملایم ترین تمریناتی است که می توانید حتی در دوره های قاعدگی انجام دهید. برای محافظت بهتر می توانید از تامپون استفاده کنید. بسیاری از پزشکان اظهار می کنند که زنان هنگام قرار گرفتن در آب سرد کمتر خونریزی می کنند.

ورزش هایی که نباید دوران قاعدگی انجام دهید

تمریناتی هم وجود دارد که ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید.

به طور کلی ، مارچلو گفت که شما باید استرس و حجم تمرین را در این مدت کاهش دهید. وی توضیح داد: “این به معنای قطع ورزش و تحرک نیست این فقط به معنای کاهش آن است.”

اگر احساس خستگی غیرمعمول دارید، بهتر است تمرینات شدید قلبی عروقی یا استقامتی را کاهش دهید.


حرف آخر

ورزش منظم برای بدن و ذهن شما مفید است. هیچ دلیل علمی وجود ندارد که شما در طول دوره قاعدگی از تمرینات خود صرف نظر کنید. در حقیقت ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ورزش در این مدت می تواند مفید باشد.

نکته اصلی این است: ورزش را ادامه دهید، اما از شدت آن بکاهید، مخصوصاً اگر احساس خستگی می کنید.
تمرینات خود را متفاوت کنید،و همچنین زمان اضافی برای بازیابی اختصاص دهید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان مصرف قرص ها و ویتامین ها از جمله ویتامین ث، دی، آ و… بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *