معرفی سریال جدید خاتون به همراه بیوگرافی بازیگران

در این مقاله از وبسایت نیمه شب به معرفی سریال جدید خاتون به همراه بیوگرافی بازیگران آن پرداخته شده است.

کارگردانان زن در ایران طی سال های اخیر حضور پررنگ تری در عرصه ی نمایش پیدا کرده اند و حالا قرار است برای اولین بار شاهد پخش سریالی جدید به کارگردانی یکی از فیلمسازان زن ایرانی در شبکه نمایش خانگی باشیم.

این اثر جدید که سریال خاتون نام دارد به کارگردانی تینا پاکروان است، سریالی تاریخی که کار ساخت آن از سال گذشته در سکوت خبری آغاز شد و دیگر استارت پخش آن خورده است.

این سریال در ژانر درام تاریخی که روایت‌گر داستانی در زمان جنگ جهانی دوم و اشغال ایران توسط متفقین میباشد و پس از آغاز جنگ جهانی دوم در ۹ شهریور ۱۳۱۸، ایران اعلام بی‌طرفی کرد اما پس از آغاز تهاجم آلمان به شوروی به دلیل گستردگی مرز ایران با اتحاد جماهیر شوروی، این بی‌طرفی ناپایدار بود. نیروهای متفقین به بهانه ی حضور کارشناسان آلمانی در ایران این کشور را اشغال کردند.

سریال خاتون نیز دو سال پس از اشغال ایران توسط متفقین یعنی در سال 1320 روایت خواهد شد.

در ادامه به معرفی بازیگران و بیوگرافی بازیگران سریال خاتون می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

خاتون روایت داستانی تاریخی از زنان سرزمین ایران را روایت می کند که زمانی برای تداوم زندگی خویش جنگیده اند، روایتی از خانواده ای که از اوایل شهریور ۱۳۲۰ آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط نیرو های متفقین دچار تحولاتی می شود.

توجه : این سریال هر هفته دوشنبه ها از پلتفرم نماوا قابل پخش می باشد.

نگار جواهریان در سریال خاتون

نگار جواهریان در نقش «خاتون»؛ بازیگر اصلی این سریال اسـت. مهران مدیری، سروش صحت، مهران قربانی، ستاره اسکندری، پانته‌آ پناهی ها، علیرضا مهران، بانیپال شومون، اشکان خطیبی و بهناز جعفری بازیگران اصلی سریال خاتون هستند.

بیشتر بخوانید : بیوگرافی و عکس سریال بازیگران می خواهم زنده بمانم

نگار جواهریان در ۲۲ دی ماه ۱۳۶۱ در تهران متولد شد. بـه گفته خودش، او بازیگری را از ۱۴-۱۳ سالگی که بـه مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان می‌رفت، یادگرفت و در ۱۵ سالگی با رفتن روی سن تئاتر شهر، کار خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و سپس در رشته طراحی صحنه دانشگاه هنر و معماری تحصیلات خود را ادامه داد. او همسر رامبد جوان کارگردان مشهور کشورمان میباشد.

معرفی سریال جدید خاتون به همراه بیوگرافی بازیگران

حضور مهران مدیری در سریال خاتون

مهران مدیری کارگردان، هنرپیشه و مجری ایرانی اسـت. از نوجوانی پا بر وادی هنر نهاده و طی سالیان سال فعالیت یکی از چهره های محبوب و پرآوازه سینمای کشور جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود.

از ۱۶ سالگی بازیگری در تئاتر را آغاز کرد. او با همراهی داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را در نوروز ۱۳۷۲ برای تلویزیون ساخت. مهران مدیری سال هاست که ازدواج کرده و یک پسر و یک دختر دارد.

معرفی سریال جدید خاتون به همراه بیوگرافی بازیگران

شبنم مقدمی به سریال خاتون پیوست

شبنم مقدمی بازیگر زن متولد 3 فروردین ماه 1351 در تهران میباشد. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش‌ آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ اسـت. وی فعالیت خود در زمینه هنر را از سال 77 با رادیو شروع نمود. وی با حضور در سال زیر تیغ در سال 85 و سقوط یک فرشته توانست بـه خوبی دیده شود. وی چند سالی اسـت که ازدواج کرده اسـت. همسر او علیرضا آرا که او هم بازیگر اسـت می باشد.

اشکان خطیبی در سریال خاتون

اشکان خطیبی متولد 19 مهر ماه 1358 در تهران می باش. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده‌ اسـت.

وی علاوه بر بازیگری در خوانندگی هم مهارت دارد و تاکنون چندین اثر موسیقیایی از وی منتشر شده اسـت. اشکان خطیبی با آناهیتا درگاهی ازدواج کرده اسـت. این زوج هنوز صاحب فرزندی نشده اند.

معرفی سریال جدید خاتون به همراه بیوگرافی بازیگران

بهناز جعفری در سریال خاتون

بهناز جعفری بازیگر زن سینما و تلویزیون متولد سال 1353 در تهران میباشد و 43 سال سن دارد. وی لیسانس نمایشی از دانشگاه آزاد میباشد.

آغاز بازی او در سینما از سال 1373 با ایفای نقش کوتاهی در فیلم «روسری آبی» بـه کارگردانی «رخشان بنی اعتماد» و هم چنین بازی در نمایش های رادیویی از سال 1376 بوده اسـت. بهناز جعفری تاکنون ازدواج نکرده اسـت و مجرد اسـت.

مهران غفوریان در سریال خاتون

مهران غفوریان بازیگر ایرانی متولد 3 شهریور سال 1353 در شهر تهران است. او مدرک کارشناسی نقاشی دارد و به کارگردانی هم مشغول است. و در تهرانسر و محله دریا بزرگ شده است.

او با بازی در سریال طنز جنگ 39، به کارگردانی داریوش کاردان وارد حرفه بازیگری شد و خیلی زود به عرصه کارگردانان پیوست.

میر سعید مولویان در سریال خاتون

میرسعید مولویان بازیگری تازه کار محسوب می شود و کارنامه بلند بالایی ندارد. او اولین فیلم خود را در سینمایی تومان که در سال ۱۳۹۷ به کارگردانی مرتضی فرشباف ساخته شده بود، تجربه کرد.

وی با بازی در فیلم «تومان»، توانست نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شود

او در دومین اثر خود به عنوان بازیگر قرار است در سریال شبکه نمایش خانگی خاتون نقش آفرینی کند.

میرسعید مولویان در خاتون، اولین سریال تینا پاکروان در نقش «رضا فخار» به ایفای نقش می‌پردازد.

«رضا فخار » مردی میهن پرست است که اشغال ایران توسط متفقین را تاب نمی آورد و برای آزادی مردم و سرزمینش می جنگد.

متن تشکر تینا پاکروان از بازیگران سریال خاتون

دست شما عزیزانم را که در روزهای سخت کرونایی کنارم بودید تا این قصه را به تصویر بکشم به گرمی می فشارم. تک تک شما خانواده من بودید و قلبم برای تان می تپید.

تمام گروه نازنین پشت صحنه برایم عزیز و محترمید و بیش از آن. همه بازیگران مهربان و همراه که بی ماسک در سرما و گرما و لحظه های سخت کنارم بودید عزیز من هستید. چه جانی دادید الحق به شخصیت های روی کاغذ من.

امیدوارم از نتیجه کارهای زیبای تان لذت ببرید. من ممنون همگی هستم.

بیشتر بخوانید : معرفی سریال زخم کاری و بیوگرافی و عکس بازیگران آن

کلام آخر

سریال خاتون یک سریال ملودرام تاریخی است. تینا پاکروان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سریال با دعوت از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کشورمان همچون «مهران مدیری»، «نگار جواهریان»، «شبنم مقدمی» و «مهران غفوریان» سعی در ماندگاری اولین سریال نمایش خانگی خود داشته است.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

سلبریتی های هالیوودی قد کوتاه+ قد و وزن آنها

سلبریتی های هالیوودی قد کوتاه+ قد و وزن آنها

در این مقاله از وبسایت نیمه شب، به معرفی سلبریتی های هالیوودی قد کوتاه+ قد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *