شیرینی عید نوروز | طرز تهیه انواع شیرینی خانگی برای عید نوروز

در حال حاضر افراد بسیاری علاقه دارند که غذاها، شیرینی‌ها و کیک‌های مختلفی درست کنند. مثلا برای جشن‌های کوچک و بزرگ و یا حتی تولد به جای سفارش کیک و شیرینی، خودشان دست به کار می‌شوند. هنر زیبای آشپزی امروزه علاقمندان بسیاری پیدا کرده است. البته تاثیر وب سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی در به وجود آمدن این علاقه را نمی‌توان نادیده گرفت. در این مقاله از وب سایت نیمه شب با آموزش شیرینی عید نوروز در خدمت شما هستیم.

تهیه شیرینی خانگی برای عید نوروز

شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید درست کردن شیرینی را آموزش ببینید. هرگز فکر نکنید که از پس این کار برنمی‌آیید. تنوع شیرینی‌ها به حدی زیاد است که هر کسی می‌تواند حداقل تعدادی از ساده‌ترین شیرینی‌ها را به بهترین شکل درست کند. مردان و زنان بسیاری در هنر شیرینی پزی خود را در شبکه‌های اجتماعی آموزش می‌دهند. شما می‌توانید از این آموزش‌ها استفاده کنید و حتی بدون تجربه و پیش زمینه در طبخ شیرینی، لذیذترین شیرینی‌ها را درست کنید.

شاید حتی با استمرار و یادگیری بیشتر به اندازه‌ای پیشرفت کنید که بتوانید پس از مدتی با پخت شیرینی برای خودتان منبع درآمد ایجاد کنید. بهترین فرصت برای پخت شیرینی برای خیلی افراد عید نوروز است. در این مقاله چند شیرینی لذیذ و ساده مناسب برای عید نوروز را به شما آموزش خواهیم داد.

شاید تعطیلات عید نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای یادگیری پختن شیرینی باشد. در این ایام به علت رفت و آمد و دید و بازدید احتمالا هر خانه‌ای میزبان مهمانان زیادی باشد. شما می‌توانید با نمایش هنر آشپزی خود علاوه بر کاهش هزینه‌ها، با شیرینی‌های دلخواهتان از میهمانان خود پذیرایی کنید. در ادامه چند مورد از لذیذترین و مناسب‌ترین شیرینی‌ها برای این ایام را به شما آموزش می‌دهیم.

 

1. طرز تهیه شیرینی پاپیونی

آموزش شیرینی پاپیونی بدون فر

شیرینی پاپیونی یکی از شیرینی‌هایی است که حتما حداقل یک بار آن را امتحان کرده‌اید. نکته قابل توجهی که درباره این شیرین وجود دارد این است که برای تهیه آن الزامی نیست که حتما از فر استفاده کنید. چون به دو روش با فر و بدون فر می‌توان این شیرینی را طبخ کرد. در نتیجه اگر فر ندارید جای نگرانی نیست. می‌توانید حتی بدون استفاده از فر این شیرینی را در خانه بپزید و از آن لذت ببرید.

البته باید بدانید که طرز تهیه شیرینی پاپیونی با استفاده از فر و بدون استفاده از آن کمی متفاوت است. در مقاله طرز تهیه شیرینی پاپیونی با فر و بدون فر هر دو روش به طور کامل برای شما شرح داده شده است. طبخ این شیرینی زیبا و لذیذ با ساده‌ترین مواد اولیه امکان پذیر است.

2. دستور پخت شیرینی پفکی

یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب برای عید نوروز شیرین پفکی است. این شیرینی با نام‌های پیچ انگشتی یا شیرینی پفکی گردویی نیز شناخته می‌شود که یک شیرینی تبریزی می‌باشد. این شیرینی چون معمولا در اندازه‌های کوچک درست می‌شود‚ می‌تواند برای پذیرایی از تعداد زیاد مهمانان نیز مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر شیرینی پفکی نیز از شیرینی‌هایی است که می‌تواند بدون استفاده از فر طبخ شود. پس اگر فر ندارید برای طبخ این شیرینی مشکلی نخواهید داشت.

مواد اولیه مورد نیاز نیز از مواد معمول و ساده می‌باشند. در مقاله پخت شیرینی پفکی در وب سایت نیمه شب چند روش برای پخت این شیرینی خوشمزه به شما آموزش داده شده است. برای مشاهده این مقاله می‌توانید روی عبارت دستور پخت شیرینی پفکی کلیک کنید.

3. روش پخت نون خامه‌ای

شیرینی عید نوروز

نون خامه‌ای یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین شیرینی‌هایی است که همه ما آن را امتحان کردیم. نون خامه‌ای با نام نارنجکی نیز شناخته می‌شود. این شیرینی از آن دسته است که معمولا برای همه افراد خانواده محبوبیت دارد. در نتیجه یک انتخاب مناسب برای طبخ در خانه است. پخت شیرینی نون خامه‌ای هم دارای چند روش است. شما می‌توانید پخت این شیرینی لذیذ را در آموزش پخت نون خامه ای در وب سایت نیمه شب یاد بگیرید. در این آموزش روش‌های مختلف طبخ نون خامه‌ای برای شما شرح داده شده است. برای مشاهده این آموزش روی عبارت آموزش پخت نون خامه ای کلیک کنید.

4. طرز تهیه شیرینی نارگیلی خانگی

شیرینی نارگیلی برای عید نوروز

شیرینی نارگیلی یک شیرینی بسیار مناسب برای عید نوروز است که با مواد اولیه بسیار ساده و روش پخت آسان می‌توان آن را در خانه درست کرد و از آن لذت برد. در آموزش طرز تهیه شیرینی نارگیلی خانگی سه روش بسیار کاربردی برای پخت این شیرینی به طور کامل به شما آموزش داده شده است. شما می‌توانید برای مشاهده این آموزش روی عبارت طرز تهیه شیرینی نارگیلی خانگی کلیک کنید.

شیرینی نارگیلی، یک نوع شیرینی است که در پذیرایی‌های عید بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و اغلب افراد از این شیرینی برای عید بهره می‌برند. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن روبه رو شوید، خشک شدن یا میزان شیرینی کم و یا زیاد آن است که این مشکل هم با رعایت برخی موارد مثل رعایت اندازه مواد اولیه هنگام درست کردن شیرینی برطرف می‌شود. شما می‌توانید برای طرز تهیه شیرینی نارگیلی اینجا کلیک کنید.

5. پخت شیرینی توت بادامی

شیرینی نوت بادامی برای عید نوروز

شیرینی توت بادامی به علت اندازه کوچک آن یک انتخاب بسیار خوب برای پذیرایی از مهمانان در عید نوروز است. این شیرینی علاوه بر این ظاهر بسیار زیبایی دارد و چیدمان میز شما را زیبا خواهد کرد. اگر بخواهید می‌توانید این شیرین را در رنگ‌های مختلف بپزید تا ظاهر زیباتری داشته باشد. تهیه این شیرینی تنها به بادام پوست گرفته و چرخ کرده‚ خاک قند و گلاب نیاز دارد. شیرینی توت بادامی می‌تواند به عنوان دسر نیز به کار رود. تهیه این شیرینی به فر نیازی نخواهد داشت. برای مشادهده آموزش پخت این شیرینی ساده و خوشمزه روی عبارت آموزش پخت شیرینی توت بادامی کلیک کنید.

6. طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی

شیرینی کشمشی برای نوروز

شیرینی کشمشی نیز از شیرینی‌های محبوب در ایران است. این شیرینی در مناسبت‌های مختلف برای پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از این مناسبت‌ها عید نوروز است. چون یک انتخاب مناسب برای استفاده در ایام عید می‌باشد. پخت این شیرینی در خانه هم امکانپذیر است. اگر این شیرینی مورد علاقه شماست‚ باید بدانید که می‌توانید به سادگی طرز تهیه آن را یاد بگیرید و در خانه آن را بپزید. اگر قصد پخت این شیرینی محبوب را دارید آموزش مفصل کاملی درباره تهیه این شیرین در وب سایت نیمه شب وجود دارد که برای مشاهده آن کافیست روی عبارت طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی کلیک کنید.

7. روش پخت شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی برای نوروز

شیرینی دانمارکی نیز از جمله شیرینی‌های محبوب و پر استفاده در ایران می‌باشد. افراد زیادی دوست دارند که طرز تهیه شیرینی‌های مورد علاقه خود را یاد بگیرند. اما شاید فکر کنید که طبخ شیرینی دانمارکی به علت دشوار بودن آن کار شما نباشد. اما باید به شما بگوبم که اتفاقا یادگیری پخت این شیرینی هم کار سختی نیست و طبخ آن در خانه هم امکانپذیر است. در آموزش طرز تهیه شیرینی دانمارکی از وب سایت نیمه شب تمامی مراحل پخت این شیرینی لذیذ به همراه تمامی نکات آن به طور کامل برای شما شرح داده شده است. برای مشاهده این آموزش هم می‌توانید روی عبارت اموزش پخت شیرینی دانمارکی خانگی کلیک کنید.

8. طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی

شیرینی برای نوروز

شیرینی ناپلئونی در ایران خیلی محبوبیت دارد. یک شیرینی خوشمزه و لذیذ است که مورد همه افراد خانواده می‌باشد. حتما شما هم طعم این شیرینی را حداقل یک بار امتحان کرده‌اید. بسیاری از شما به علت علاقه به شیرینی ناپلئونی دوست دارید که اموزش تهیه آن را در خانه یاد بگیرید تا بتوانید با هزینه کمتر این شیرینی را که هنر دست شما نیز هست را نوش جان کنید. شاید ظاهر این شیرینی طوری به نظر برسد که فکر کنید تهیه آن در خانه امکانپذیر نیست. اما نباید اشتباه کنید. شیرینی ناپلئونی را نیز مانند بسیاری از شیرینی‌ها می‌توان در خانه درست کرد. در آموزش پخت شیرینی ناپلئونی تمامی مراحل پخت این شیرینی به طور کامل و با جزئیات شرح داده شده است. شما می‌توانید با کلیک روی عبارت اموزش پخت شیرینی ناپلئونی خانگی این آموزش را مشاهده کنید.

9. آموزش شیرینی برنجی

شیرینی برای عید نوروز

شیرینی برنجی نیز یک انتخاب مناسب برای پذیرایی از مهمانان نوروز است. این شیرینی لذیذ یکی از سوغاتی‌های شهر کرمانشاه می‌باشد که با نام نان برنجی نیز شناخته می‌شود. می‌توانید شیرینی برنجی را در اندازه‌های مختلف و طعم‌های ساده و زعفرانی درست کنید. این شیرینی با مواد اولیه بسیار ساده طبخ می‌شود اما طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. مراحل پخت شیرینی برنجی در وب سایت نیمه شب به صورت کامل شرح داده شده است. شما برای مشاهده این مقاله و یاد گیری پخت شیرینی برنجی کافیست روی عبارت طرز تهیه شیرینی برنجی کلیک کنید.

10. آموزش شیرینی پنجره‌ای

شیرینی برای عید نوروز

شیرینی پنجره‌ای را حتما در قنادی‌ها دیده اید. این شیرینی ظاهر زیبایی دارد و می‌تواند میز پذیرایی شما از مهمان را بسیار زیباتر کند. علاوه بر این بسیار لذیذ و خوشمزه هم هست. شاید با دیدن ظاهر زیبای این شیرینی به نظر بیاید که امکان پخت آن در خانه وجود ندارد. اما در مقاله‌ای از وب سایت نیمه شب‚ به صورت کامل می‌توانید طرز تهیه این شیرینی به سبک قنادی‌ها را یاد بگیرید. برای مشاهده این آموزش روی عبارت طرز تهیه شیرینی پنجره ای کلیک کنید.

11. طرز تهیه شیرینی نخودچی

شیرینی نخودچی

در عید نوروز شاید در هر خانه‌ای یکی از شیرینی‌ها برای پذیرایی از مهمانان شیرینی نخودچی باشد. این نشان دهنده محبوبیت این شیرینی و مناسب بودن برای استفاده در نوروز است. شاید به هر دلیلی نخواهید این شیرینی را از قنادی تهیه کنید. نگران نباشید چون پخت این شیرینی در خانه هم امکان پذیر است. با این کار شما می‌توانید هنر شیرینی پزی خود را هم نمایش بگذارید. برای آموزش پخت این شیرینی مقاله‌ای در وب سایت نیمه شب وجود دارد که توسط آن می‌توانید تمامی مراحل پخت این شیرینی را آموزش ببینید. برای مشاهده این مقاله کافیست روی عبارت طرز تهیه شیرینی نخودچی کلیک کنید.

12. شیرینی بهشتی (کُرکی)

شیرینی بهشتی که اسم دیگر آن شیرینی کرکی است یکی از شیرینی‌هایی است که در هنگام پذیرایی عید استفاده می‌شود. دلیل نامگذاری این شیرینی به اسم کرکی این است که اگر به این شیرینی دست بزنید، مانند کرک به دست شما می‌چسبد و در دهان خیلی سریع آب می‌شود. برای طرز تهیه شیرینی بهشتی به اینجا سر بزنید.

13. شیرینی بادامی (کوکیز بادومی)

شیرینی بادامی هم یکی از شیرینی‌هایی است که در عید استفاده می‌شود و رنگ و لعاب خاصی دارد که این موضوع هم باعث شده این شیرینی به یک شیرینی مجلسی و زیبایی تبدیل شود. همانطور که می‌بینید اسم این شیرینی بادامی است ولی شما با هرچیزی می‌توانید این شیرینی را تزئین نمایید. برای طرز تهیه شیرینی بادامی یا کوکیز بادومی کافی است اینجا کلیک کنید!

14. شیرینی نسکافه‌ای

شیرینی نسکافه‌ای که اغلب افراد طرفدار آن هستند یکی از بهترین شیرینی‌ها برای پذیرایی در عید است. از آنجایی که به کار بردن طعم‌هایی مثل نسکافه یا قهوه که باعث کمی تلخی می‌شود در شیرینی‌ها تنوع خوبی ایجاد می‌کند و علاوه براین موضوع باعث متعادل شدن شیرینی آنها هم می‌شود. به دلیل اینکه در این شیرینی نسکافه‌ای تخم مرغ استفاده نمی‌شود، ماندگاری بالایی دارد. طرز تهیه این شیرینی نسبت به بقیه شیرینی‌های عید راحت‌تر است که شما می‌توانید برای طرز تهیه شیرین نسکافه‌ای اینجا کلیک کنید.

15. شیرینی مربایی

شیرینی مربایی که از قدیم الایام در روزهای عید استفاده می‌شد نوستالژی و یادآور روزهای کودکی است که شما می‌توانید مزه این شیرینی را هم به دلخواه خود تغییر دهید. بیسکویت یا شیرینی مربایی انتخاب بسیار خوبی برای عید است که طعم لطیفی هم دارد و شما می‌توانید طرز تهیه این شیرینی مربایی را اینجا ببینید.

16. شیرینی کوکی مخملی (شیرینی مخملی)

شیرینی کوکی مخملی که در پذیرایی‌های عید استفاده می‌شود، برای زیباتر کردن میز پذیرایی شما گزینه بسیار مناسب است. این شیرینی را می‌توانید در شکل و رنگ‌های مختلفی درست کنید و به این منظور می‌توانید از رنگ‌های خوراکی و قالب‌هایی به شکل مربع، قلب، گل یا دایره و… استفاده نمایید با شکر یا پودر قند هم تزئین کنید. برای اینکه طرز تهیه شیرینی مخملی را به صورت مرحله‌ای ببینید اینجا کلیک نمایید.

17. باسلوق

باسلوق یک نوع دسر خوشمزه برای عید است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و در بازار هم یافت می‌شود. شما باسلوق را می‌توانید در منزل با رنگ‌های خوراکی متنوعی هم درست کنید، برای مشاهده طرز تهیه باسلوق اینجا کلیک کنید.

18. شیرینی نارگیلی شکلاتی

شیرینی نارگیلی شکلاتی هم یکی دیگر از شیرینی‌هایی است که در روزهای عید استفاده می‌شود. این شیرینی ماندگاری بالایی دارد و بسیار خوشمزه است. برای طرز تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی و برای دیدن نکات مهم در طرز تهیه این شیرینی بر روی لینک طرز تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی کلیک کنید.

19. گز آردی

گز آردی از سوغاتی‌های اصفهان یا یزد است که شما می‌توانید آن را در منزل هم درست کنید. گز خوشمزه آردی برای پذیرایی از میهمانان در عید گزینه مناسبی است و شما می‌توانید برای برش گز و آماده کردن گز با آرد روی طرز تهیه گز آردی کلیک کنید.

 

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *