بهترین زمان برای خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال چه زمانی است؟

چه زمانی بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بیت کوین و خرید سایر ارزهای دیجیتال است؟

هرگز یک لحظه را هم از دست نده!

یک جمله معروف انگلیسی است که مطمئناً برای خرید ارزهای دیجیتال در بازار کنونی صدق می کند. در ابتدای امسال بازار ارزهای دیجیتال مانند موشک در حال اوج گرفتن بود ، اما بازار این ارزها اکنون بسیار نا آرام است و حرکات صعودی و نزولی آن به سرعت یکدیگر را دنبال می کنند. با این وجود ، این بازار هنوز هم یک بازار جالب است که می تواند با دانش لازم و سرمایه گذاری های هوشمند بسیار مورد توجه قرار گیرد.

ارزدیجیتال

در این زمان و هنگام این نوسانات افرادی که مدتی است در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند و در مورد بیت کوین ، بلاکچین ، NFT ها و موارد مرتبط با آن چیزهایی خوانده اند ، کمتر دچار وحشت می شوند. به خصوص اگر به قیمت فعلی بیت کوین و بیت کوین یک سال قبل نگاه کنید: 29 ژوئن 2020 BTC به  قیمت 9139 دلار بود ، در زمان نوشتن این مقاله بیت کوین 33266 دلار است. بنابراین افرادی که یک سال پیش در این ارز سرمایه گذاری کرده اند ، اکنون تقریباً 4 برابر (به طور دقیق 3.64 برابر) میزان سرمایه اولیه خود  را به دست آورده اند. این میزان افزایش را در هیچ بانک و هیچ جایی نمیتوان یافت.

 

محبوب ترین های ارزهای دیجیتال برای خرید در یک نگاه:

اتریوم

اتریوم مادر آلت کوین ها است و یک گزینه شناخته شده برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. Ethereum لزوماً مانند بیت کوین نیست و تفاوت هایی  با بیت کوین دارد. Ethereum یک روش ساده برای نوشتن برنامه در بستر بلاکچین ارائه می دهد. همچنین امکان انجام معاملات به روشی عادلانه از طریق معاملات هوشمند( Smart Contracts ) را فراهم می کند. اینها برنامه هایی هستند که برای اجرای خودکار توافق نامه ها و بدون دخالت واسطه ها تهیه شده اند. اترها به عنوان وسیله ایی برای پرداخت در شبکه Ethereum استفاده می شوند. اتریوم همچنین شاخه ایی ایجاد کرده که در آن تایید تراکنش‌ها با روش اثبات اعتبار (Proof of stack) صورت می‌گیرد.

همچنین اگر نمیدانید بلاکچین چیست: بلاکچین چیست و چگونه کار میکند؟

ارزدیجیتال

برای بررسی تمام تراکنش های موجود در بلاکچین و برای تأیید اعتبار کاربران به ابر کامپیوترها نیاز است. ابر کامپیوتر ها انرژی زیادی مصرف میکنند و این انرژی موجب آسیب زدن به محیط زیست میشود. اتریوم با سیستم پشتیبانی ردپای ابر کامپیوترها را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. ارز هایی مانند Polygon ، Tezos ، Polkadot و EOS قبلاً و پیش از پیدایش Ethereum وجود داشتند. اما اکنون انتقال آنها به PoS در مراحل بزرگی در حال شکل گیری است. ویتالیک بوترین ، مخترع Ethereum ، انتظار دارد که انتقال این ارزها به اتریوم در اوایل سال 2022 کامل شود و این ارزها هم تحت پشتیبانی اتریوم قرار گیرند. با این وجود ثابت شده است که Ethereum ارز خوب و کارآمدی برای سرمایه گذاری است.

 

کاردانو (ADA)

کاردانو نیز از مدت ها قبل محبوب بوده است. آنچه این آلت کوین را بسیار منحصر به فرد می کند این است که این کوین بر اساس فرمول های ریاضی ساخته شده است. این ارز چندین بار توسط دانشگاهیان و از طریق تحقیقات دانشگاهی ریاضی آزمایش شده است. بنابراین نام کاردانو از ریاضیدان جرولامو کاردانو گرفته شده است. هدف پروژه کاردانو ایجاد یک اکوسیستم(چرخه) بلاکچین متعادل است. و همچنین افزودن مزایایی به کوین های معروف ، مانند: ذخیره سازی امن ارزش بیت کوین ، هزینه های معاملاتی پایین Litecoin و “قراردادهای هوشمند” Ethereum را پشتیبانی میکند.

فناوری blockchain پشت این سیستم توسط IOHK ، شرکتی که توسط Jeremy Wood و Charles Hoskinson تاسیس شد ، توسعه یافت. فناوری Blockchain کاردانو از دو لایه تشکیل شده است. لایه اول (CSL) تضمین می کند که همه تراکنش ها ذخیره می شوند. به عبارت دیگر: چند کوین باید از یک کیف پول به کیف پول دیگر برود؟ در واقع این لایه شفافیت و امنیت را تضمین می کند. لایه دوم (CCL) لایه ایی برای ذخیره تمام “قراردادهای هوشمند” است که از Ethereum می دانید و از بقیه ارزها بدست می آید . به این ترتیب ، تمام معاملات بلاکچین به صورت سازماندهی شده از هم جدا می شوند ، که این امری منحصر به فرد است و همین باعث خاص بودن ADA می شود.

خرید ارزهای دیجیتال

XRP (ریپل)

XRP توسط Ripple ایجاد شده است تا یک گزینه سریع ، ارزان تر و مقیاس پذیر برای سایر دارایی های دیجیتال و سیستم عامل های پرداخت پولی موجود مانند SWIFT باشد.

ریپل (Ripple) یک ارز دیجیتال نیست. بلکه یک شبکه برای تبادل تراکنش‌های مالی است. واحد تراکنش‌های مالی در این شبکه XRP است که ارز دیجیتال این شبکه نیز هست. ریپل یک تفاوت مهم با بقیه ارزهای دیجیتال دارد. آن‌هم این است که بانک‌ها و سیستم‌های مالی در دنیا با استفاده از ریپل با یکدیگر مبادلات مالی انجام می‌دهند.

درک تفاوت بین XRP ، Ripple و RippleNet بسیار مهم است. XRP ارزی است که روی یک پلتفرم پرداخت دیجیتال به نام RippleNet کار می کند و در بالای یک بانک اطلاعاتی توزیع شده به نام XRP Ledger فعالیت می کند. در حالی که RippleNet توسط شرکتی به نام Ripple اداره می شود ، XRP Ledger یک منبع باز است و مبتنی بر بلاکچین نیست ، بلکه بر اساس بانک اطلاعات توزیع شده است.

استفاده از ریپل برای بانک‌ها صرفه زیادی دارد. اولا سرعت تراکنش‌ها بسیار بالاست. امنیت آن چشم‌گیر است و بسیاری از دردسرهای جاری در بانکداری را ندارد.

خرید ارزهای دیجیتال

چلیز (CHZ)

شرکت ها و باشگاه های بزرگ ورزشی اخیراً این ارز را خریداری کرده اند. یوونتوس ، پاری سن ژرمن ، FC بارسلونا ، UFC ، منچسترسیتی و … در این ارز هستند. اما چه چیزی این ارز دیجیتال را بسیار خاص می کند؟ CHZ درست مانند بیت کوین (BTC) می تواند برای خدمات روی بلاکچین مورد استفاده قرار گیرد. برخلاف سایر ارزهای رمزپایه ، Chiliz کاملاً متعهد به یک نوع صنعت است: صنعت سرگرمی و ورزش. شما با خرید این ارز نه تنها به خود تیم های ورزشی و باشگاه ها فکر کنید ، بلکه به تیم های ورزشی الکترونیکی و شرکت های تجاری که درگیر آن هستند نیز فکر کنید.

تمام باشگاه های وابسته به این طرح از پلتفرم Socios.com استفاده می کنند. مصرف کنندگان (یعنی همه) می توانند “علائم هواداری” را با CHZ خریداری کنند و بنابراین بخش بسیار کمی از آن باشگاه را “مالک” شوند ، به شما حق رأی دادن در تصمیمات مهم و سایر تصمیمات داخلی باشگاه را می دهند.

با خرید این ارز شما نه تنها صاحب درصدی از یک باشگاه که هوادار آن هستید میشوید ، بلکه می توانید کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهید. تنها ارز رایج در Socios.com این ارز است و اگر صاحب آن باشید ، می توانید در نظرسنجی هایی که خود باشگاه ها روی آن قرار می دهند رأی دهید.

خرید ارزهای دیجیتال

DOGE یا Dogecoin

اگر فکر می کردید ارزهای دیجیتال هیچ ارتباطی با الگوهای رفتاری ندارند ، اشتباه می کنید. Dogecoin یک ارز رمزنگاری شده است که توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر اختراع شده است و دارای یک سیستم پرداخت سریع و عاری از هزینه های بانکی سنتی است. این سکه مدت زیادی در حال افزایش بود. افراد زیادی هستند که اخیراً با Doge درآمد زیادی کسب کرده اند ، اما افراد زیادی نیز ضرر کرده اند. سوال این است که آیا کوین هایی با الگوی رفتاری نیز حفظ خواهد شد؟ دوج کوین بسیار خطرناک است ، اما ایلان ماسک به طور آشکار از این کوین حمایت میکند. او به طور مرتب توییت می کند که ارزهای دیجیتال “به ماه می روند” و طرفداران ایلان ماسک نیز بسیار متعصب هستند. ایلان ماسک در فکر این است که به مشتریان اجازه دهد محصولات تسلا را با DOGE خریداری کنند. این مرد یکی از طرفداران بزرگ Dogecoin است.

این ارز در حال حاضر 0.25 دلار است و طبق الگوریتم سرویس پیش بینی Wallet Investor ، این ارز در اوایل ژوئیه به 0.30 دلار میرسد. دوج کوین همچنین تا پایان سال آینده می تواند 0.57 دلار ارزش داشته باشد. این سکه در ماه می امسال با تاچ کردن 0.72 سنت به اوج خود رسید.

همچنین قبل از خرید ارزهای دیجیتال این مقاله را مطالعه کنید: استخراج بیت کوین و ارز دیجیتال به زبان ساده.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *