ترفند های کاهش عرق در تابستان

تعریق راهی برای تنظیم درجه حرارت بدن است. وقتی گرممان میشود، عرق می کنیم. سپس این رطوبت تبخیر شده و باعث خنک شدن ما می شود. تعریق بخشی کاملاً طبیعی از زندگی روزمره است.

هنوز هم، بعضی از افراد تعریق را در شرایط خاص اجتماعی نامطلوب میدانند، به خصوص اگر عرق آنها لکه های مرطوب یا لکه های قابل توجهی ایجاد کند. در این شرایط، برخی ترفند ها وجود دارد که می تواند به شما در کاهش میزان تعریق کمک کند.
جلوگیری از عرق کردن
قبل از خواب از محصولات ضد تعریق استفاده کنید.
ضد تعریق ها با مسدود کردن مجاری عرق کار می کنند تا عرق نتواند به سطح پوست ما برسد.
در این شرایط عرق توسط غده تولید می شود، اما نمی تواند به سطح پوست شما برسد.
دئودورانت ها از تعریق جلوگیری نمی کنند بلکه از انتشار بوی بدی که توسط باکتری ها تولید میشود جلوگیری میکنند. بعضی اوقات ضد تعریق ها حاوی دئودورانت هستند. اکثر ضد تعریق هایی که می توانید در داروخانه خریداری کنید از نمک هایی به نام کلرید آلومینیوم تشکیل شده اند.

برای داشتن بهترین نتیجه بعد از استفاده از ضد تعریق، اطمینان حاصل کنید که زیر بغل شما تمیز و خشک است و سپس آن را شب قبل از خواب استفاده کنید. این به این دلیل است که مواد تشکیل دهنده ی آن برای ایجاد انسداد روی مجرای عرق، به زمان نیاز دارند.
ممکن است بلافاصله کار نکند، اما چند شب به این روال خود پایبند باشید.

از پارچه های نازک استفاده کنید.
بهترین راه برای کمک به کاهش تعریق، استفاده از پارچه های نازک است. رنگهای روشن نیز به جای جذب خورشید به انعکاس خورشید کمک می کنند، بنابراین پوشیدن رنگ سفید می تواند باعث خنک شدن و کاهش تعریق شما شود.
در غیر اینصورت، رنگهای تیره یا الگوهای منحرف کننده که عرق را پنهان می کنند انتخاب کنید. همچنین می توانید لباس هایتان را لایه لایه کنید تا لکه های عرق روی لایه خارجی دیده نشود.

از مصرف برخی غذاها خودداری کنید.
اگر در یک ناهار کاری یا در موقعیتی اجتماعی قرار دارید که نمیخواهید عرق کنید، چند انتخاب غذایی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.
از خوردن غذاهای تند دوری کنید بدن ما در مقابل غذای پرادویه همان واکنشی را دارد که در مقابل گرما نشان می دهد.
کافئین نیز توصیه نمی شود زیرا غدد فوق کلیه را تحریک می کند و باعث عرق کردن کف دست، پا و زیر بغل می شود.

در هوای گرم قرار دادن یک کاسه یخ در مقابل پنکه برای گردش هوای سرد در فضای اتاق نیز می تواند موثر باشد.
ایده خوب دیگر این است که پرده های اتاق خود را در طول روز باز نکنید تا جلوی تابش بیش از حد خورشید و گرم شدن اتاق ها را بگیرد. اگر بیرون از منزل هستید سعی کنید در سایه بمانید.

همچنین می توانید مرطوب کننده های خود را در یخچال نگه دارید تا هنگام استفاده از آنها اثر خنک کنندگی داشته باشند.
پوشیدن کفش باز در تابستان نیز به شدت تاثیرگذار است. همچنین میتوانید، برای خود یک فن دستی کوچک تهیه کنید و سر و پاهای خود را خنک نگه دارید.
کاهش تعریق در تابستان
درمان های پزشکی.
اگر احساس می کنید بیش از حد عرق می کنید، ممکن است بخواهید با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا بیماری به نام هایپرهیدروز دارید یا خیر.

ضد تعریق نسخه ای:
پزشک شما می تواند یک ضد تعریق نسخه ای با استحکام بالا برای شما تجویز کند که خرید آن بدون نسخه امکان پذیر نیست.

داروهای خوراکی:
برخی از داروها در دسترس هستند که مواد شیمیایی دارند و می توانند به کاهش تعریق کمک کنند. لازم به ذکر است که در هنگام استفاده از این دارو ها برخی از عوارض جانبی بالقوه نیز وجود دارد (از جمله مشکلات مثانه، خشکی دهان و تاری دید)، بنابراین در مورد اینکه مزایای آن بیشتر از خطرات آن است یا خیر با پزشک خود صحبت کنید.

داروهای ضد افسردگی:
اضطراب می تواند منجر به تعریق بیش از حد شود. اگر پزشک شما علائمی از استرس یا افسردگی در شما مشاهده کند ممکن است این دارو را برای شما تجویز کند.

تزریق بوتاکس:
این تزریق ها به طور موقت اعصابی را که باعث تعریق می شوند مسدود می کنند. اثر تزریق ها 6 تا 12 ماه باقی میماند و پس از آن، درمان نیاز به تکرار دارد. تزریقات ممکن است باعث درد جزئی شود و برخی از افراد به طور موقت در ناحیه ای که تحت درمان قرار داده اند ضعف عضلانی را تجربه می کنند.

عمل جراحی:
در موارد شدید، برخی از گزینه های جراحی پیش روی شماست. اینها شامل مایکروویو درمانی، برداشتن غده عرق و جراحی اعصاب است. جراحی فقط زمانی باید مورد توجه قرار گیرد که پزشک تشخیص دهد شما یک بیماری جدی دارید و باعث می شودبه طور غیرمعمولی عرق کنید.

سم زدایی زیر بغل:
سم زدایی زیر بغل می تواند به بدن کمک کند تا از سموم جمع شده روی پوست خلاص شود. همچنین ممکن است به کاهش ظرفیت غدد عرق و میزان تولید بوی آن کمک کند.

طرز تهیه ماسک سم زدایی زیر بغل

میتوانید برای ساختن ماسک خانگی از خاک رس بنتونیت و سرکه سیب استفاده کنید.
برخی افراد از آب برای رقیق شدن سرکه استفاده میکنند.
این ماسک به زیر بغل زده می شود و برای مدت 5 تا 20 دقیقه باقی می ماند، دقیقاً مانند ماسک صورت.
پس از خشک شدن، مخلوط در حمام یا با یک دستمال مرطوب شسته می شود.

استفاده از پماد زینک اکساید نیز تاثیر بسیاری دارد:
پماد زینک اکساید را میتواند بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنید.
این پماد ارزان قیمت و موثر مانند یک ضد تعریق عمل میکند و به میزان قابل توجهی از بوی بد بدن شما جلوگیری میکند.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

اشتباهات رایج مراقبت های پوستی

همه مردم خصوصا بانوان اهمیت ویژه ای برای سلامت پوست خود قائل اند و برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *