تجریش گردی

اگر ساکن تهران هستید و به دنبال مکانی برای گذراندن یک روز تعطیل خود می­باشید. یا مسافرید و میخواهید در شلوغی و ترافیک تهران یک روزه به گشت و گذاری جذاب بپردازید، تجریش گردی را به شما پیشنهاد می­کنیم. زیرا با گذر از کوچه و خیابان های این محل، می­توانید همزمان جاذبه ­های مدرن را در کنار جاذبه ­های باستانی نظاره­ گر باشید. تجریش یکی از مناطق بسیار خوش آب و هوای تهران می­باشد. به خصوص در فصل بهار که بهترین زمان برای گشت و گذار در این قسمت از تهران بزرگ است. همراه ما باشید تا پایان این مقاله اطلاعات زیادی از تجریش گردی کسب کنید.

تجریش گردی کجا بریم؟

بازار تجریش

گشت و گذار در بازار تجریش که یکی از زیباترین و قدیمی­ترین بازارهای ایران می­باشد، حتی اگر به قصد خرید هم نباشد برای خوب کردن حال دلتان بسیار تاثیرگذار است. در این بازار رنگارنگ می­توانید شاهد انواع میوه و سبزیجات باشید­ که حتی فصل آن­ها تمام شده است. بافت سنتی بازار با حجره­ های قدیمی و آجری باعث شده تا این منطقه علاقه­ مندان زیادی را به خود جلب کند. اگر علاقه­ مند به عکاسی نیز هستید باید بگوییم بازار تجریش می تواند سوژه­ های رنگارنگ و بی­ نظیری را برای شما به تصویر بکشد.

تجریش گردی

بازار تریش برای گردش

امام زاده صالح تجریش

در تجریش گردی خود قطعا شاهد گنبد فیروزه­ای زیبایی خواهید بود. بارگاه امامزاده صالح برادر امام رضا (ع) در این منطقه از تهران قرار دارد. این مکان مقدس که بسیار قدمت دارد، با رنگ های آبی، طلایی و بنفش تزیین شده و هنر میرزا سعید خان بوده است. این بارگاه با آرامشی که دل­ های زیارت کنندگان خود می­دهد گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

موزه زمان

اگر علاقه­ مند به تاریخ هستید حتما می­دانید که موزه زمان، محل زندگی قاجاریان بوده است. این موزه، به عنوان اولین موزه ساعت در ایران تاسیس شده است و جزو زیباترین موزه­ های تهران می­باشد. در موزه زمان شما می­توانید شاهد انواع مختلف ساعت از قرن هفدهم میلادی باشید. علاوه بر ساعت بخشی از این موزه به تقویم های مهم جهان اختصاص یافته است.

 

بیشتر بخوانید : کجای تهران رو هنوز ندیدی؟

موزه زمان تجریش

موزه دکتر حسابی

این موزه با دارا بودن قسمتی از وسایل شخصی، مدارک و درجات علمی، پروفسور حسابی، سبب تا علاقه­ مندان به این دانشمند حداقل یک­بار از این موزه بازدید کنند و از نزدیک با شیوه زندگی ایشان آشنا شوند. حتی اگر شما قصد تهیه آثار دکتر حسابی را دارید می­توانید با بازدید از این موزه به هدف خود نیز برسید.

باغ فردوس

در تجریش گردی خود حتما طبیعت و باغی با شکوه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. باغ فردوس که به آن موزه سینما نیز گفته می­شود یکی از  باغ­ های خوش آب و هوای تهران می­باشد. این باغ نیز با قدمت تاریخی دارد، تداعی­ گر خاطراتی از زمان قاجار است. در این باغ شما می­توانید علاوه بر استفاده از فضای زیبای آن، از سالن­ های سینما، کافی شاپ­ ها و کتاب فروشی آن نیز بهره ­مند شوید.

باغ فردوش شمال تهران

باغ موزه هنرهای ایرانی

این مکان که مربوط به دوره رضا خان است در سال 1384 ترمیم و بازسازی شده است. در این باغ موزه آثار هنری گوناگونی اعم از، ماکت­ های آثار باستانی و جاذبه­ های کشور زیبایمان ایران، ماکت­ های بتونی از هنرمندان معاصر و آثار و دست سازه ­های هنری مربوط به هنرمندان معاصر کشورمان در این مجموعه برای عموم قرار داده شده است. همینطور در قسمتی از این باغ موزه شاهد نمایشگاه عکس در دوره ­های ماهیانه می­باشیم. اگر هم قصد استراحت و میل کردن چیزی را داشتید، می­توانید از کافه ­ی سنتی که در فضای باز این مجموعه قرار دارد استفاده کنید و لذت ببرید.

باغ موزه هنر ایرانی

موزه موسیقی

اگر علاقه­ مند به موسیقی و سازها می­باشید دیدن این موزه برایتان خالی از لطف نیست. این عمارت زیبا در در خیابان شهید دربندی قرار دارد و در سال 1388 پس از طی مراحل طولانی بازسازی افتتاح شد. موزه موسیقی دارای قسمت های مختلفی از جمله: سالن نمایش انواع سازها، آرشیو صوتی و تصویری، کارگاه نمایش مراحل ساخت، گنجینه موزه، کتابخانه تخصصی، مخزن محصولات مکتوب و کافی شاپ می­باشد. در این موزه می­توانید قدیمی­ ترین نواها را بشنوید و لذت ببرید.

رستوران های معتبر تجریش

پس از گشت و گذار در میان موزه­ ها و بازار درنهایت وقت خستگی در کردن و رسیدگی به شکم است. با تنوع بالای رستوران­ها و کافی شاپ ها در این منطقه ممکن است انتخاب برای شما بسیار سخت شود و سردرگم شوید. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که از گذشته کباب­ های این منطقه زبان زد عام و خاص بوده است.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *