چه کار کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم؟

اکثر خانم ها و آقایانی که صورتشان را اصلاح می کنند بعد اصلاح جوش میزنند و ممکن است تا مدت ها روی صورت باقی بماند و اگر دست کاری کنند جای جوش روی صورت می ماند و ظاهر زشتی را به پوست صورت می دهد. اما واقعا چه کار کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم؟

چه کار کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم؟  

علت جوش بعد از اصلاح :

حال که با روشهای طبیعی و خانگی درمان جوش بعد از اصلاح آشنا شدید بد نیست دلیل جوش و حساسیت بعد از اصلاح را نیز بدانید .

هر گونه ضربه و تروما به پوست می‌تواند منجر به التهاب شود. زیرا با اصلاح صورت مو از ریشه کنده می‌شود و می‌تواند در همان قسمت باعث التهاب شود و به شکل جوش بروز پیدا کند. از آنجاییکه پوست افراد به ضربه وارده واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد بنابراین یک ضربه همانند در پوست دو نفر واکنش یکسانی ندارد و این نشاندهنده حساس بودن پوست افراد می‌باشد.

بیشتر بخوانید : چه کار کنیم بعد از اپلاسیون جوش نزنیم؟

چه کار کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم؟

بهترین روش اصلاح صورت برای اولین بار

ما زنان همواره به دنبال بهترین روش برای اصلاح صورت خود هستیم. به عبارتی انتخاب بهترین روش اصلاح برای زنان یک دغدغه محسوب می شود. یکی از روش ­های قدیمی و در عین­ حال ارزان برای اصلاح صورت استفاده از “نخ” می­ باشد که روشی بسیار خوب و بی ضرر است.

جوش شیرین برای جوش بعد از اصلاح

جوش شیرین یکی دیگر از درمان‌های طبیعی و خانگی قدیمی‌ است که برای بهبود این عارضه پوستی استفاده می شود . خاصیت ضدالتهاب این ماده باعث تسکین پوست می شود و خارش و قرمزی پوست را نیز کاهش می دهد.

روغن درخت چای برای جوش پس از اصلاح

استفاده از روغن درخت چای یکی دیگر از روشهای درمان جوش بعد از اصلاح است این روغن دارای خواص ضدباکتری, ضدالتهاب و ضدعفونی کننده است و می‌تواند پوست را سریعا تسکین دهد.

توصیه ما به شما این است که با تهیه ماسک زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید ولی اگر دارای پوست خیلی حساس هستید و در هر حالتی جوش میزند بهتر است کلاً بند انداختن را فراموش کنید و صورت خود را شیو نمایید.

یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

بیشتر بخوانید : درمان خانگی سریع جوش صورت

 

زمان مناسب اصلاح صورت

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین زمان برای اصلاح صورت خانمها چه زمانی است و علت جوش بعد از اصلاح چیست؟

باید بگوییم که برای حذف موهای صورت خود زمان خاصی مد نظر نیست و می توانید هر زمان در طول روز که بخواهید برای بند انداختن؛ وکس کردن یا لیزر کردن موهای صورت خود اقدام کنید.

اما برای شیو کردن (تیغ زدن) پیشنهاد ما این است که صبح ها بعد از بیدار شدن و قبل از شستن صورت خود اقدام کنید به این دلیل که در این زمان پوست چربی طبیعی خود را دارد که باعث نرم شدن صورت می شود و از آسیب رساندن به پوست جلوگیری می کند.

چه کار کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم؟

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *