نکات اساسی در اسباب کشی

تغییر محل زندگی می‌تواند به دلایلی متفاوت اتفاق بیفتد و دراین‌بین، اسباب‌کشی یکی از سخت‌ترین مراحل جابجایی محل زندگی به‌حساب می‌آید و نکات اساسی در اسباب کشی وجود دارد که هر کس که قصد جابجایی را دارد باید با آن آشنا شود.

هرچند اسباب‌کشی می‌تواند عملی وقت‌گیر و کم‌وبیش هزینه‌بر باشد، اما با بررسی و انتخاب یک راهکار مشخص و دقیق می‌توان از بسیاری از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده در اثاث‌کشی جلوگیری کرد و مدت‌زمان این پروسه خسته‌کننده را کاهش داد.

در این مطلب به نکات اساسی در اسباب کشی و جابجایی وسایل منزل خواهیم پرداخت که با رعایت آن‌ها می‌تواند در کمترین زمان ممکن و با بهینه‌سازی انرژی، زمان و هزینه، یک اسباب‌کشی آسان و بدون دردسر را تجربه کرد.

نکات اساسی در اسباب کشی

نکات اساسی در اسباب کشی

1. در حین بسته بندی اسباب خانه بر روی هر جعبه اسم محل آن و محتویاتش را بنویسید و بر روی آن بچسبانید .

2. اگر تعدادی برای کمک دارید پس هر شخص را مسئول یک قسمت از خانه کنید اما در صورتیکه خودتان به تنهایی باید اسباب را جمع آوری کنید بهتر است تا زمانی که بسته بندی اسباب یک اتاق یا بخشی از خانه تمام نشده است به سراغ جای دیگری نروید.

3. یک نکته بسیار مهم که اغلب به آن توجهی نمیشود این است :در زمان جابجایی وسایل، فردی را در منزل جدید مسئول کنید تا کارگرها را راهنمایی کند برای اینکه وسایل هر قسمت را تا جایی که امکان دارد بر اساس نام روی جعبه ها در محل مشخص خود قرار دهد.

4. در خانه جدید هم هر قسمت را به شخصی بسپارید .

5. هر فرد را مسئول چیدن وسایل شخصی خودش کنید تا آن ها را به سلیقه خود بچیند.

6. هرگز قبل از مشخص کردن جای وسایل، آن ها را باز نکنید چرا که این کار باعث می شود نظم مورد نظرتان اجرایی نشود و وسایل سرجایشان قرار نگیرد.

7. لوازم یا لباس های آویز مربوط به کمدها را سریع آویزان کنید.

8. با قراردادن وسایل بزرگ مانند مبلمان و بوفه در گوشه ها از بهم ریختگی محیط خانه جلوگیری کنید و در نهایت بر اساس فضای باقیمانده به بهترین شکل ممکن آن ها را بچینید.

چطور در کمتر از 24 ساعت اسباب کشی کنیم؟

اما ترفندهایی وجود دارد که می‌توانید به بکار بردن این ترفندها در جنگ با غول اسباب کشی پیروز و سربلند بیرون بیایید.

1- حتماً می‌دانید که ترس و نگرانی به جای اینکه شما را به موفقیت نزدیک کند، سد راه شما برای غلبه و شکست غول اسباب کشی است پس به هیچ عنوان نترسید.

2- قبل از قرار دادن اسباب و اثاثیه در کارتن‌ها حتماً آن‌ها را تمیز کنید. از طرف لازم نیست وقتی از یک خانه به خانه دیگر نقل مکان می‌کنید، همه وسایل به درد نخور را هم به دنبال خود ببرید.

بهتر است هنگام بسته بندی یک کیسه زبانه هم کنار دستتان باشد تا وسایل به دردنخور و یا خراب که قابل تعمیر نیستند را در آن بریزید.

نکات اساسی در اسباب کشی

3- کارتن‌های ظروف شکستنی را با حوله یا پارچه بپوشانید. به این ترتیب از آسیب ضربه‌های احتمالی به ظروف داخل کارتن جلوگیری می‌کنید.

4- وقتی نوبت به جمع آوری لباس‌ها می‌رسد نیازی به خالی کردن کمدهایی که قرار است به خانه جدید منتقل شوند ندارید. در واقع می‌توانید کشوهای کمد را از آن جدا کردن و همان‌طور که لباس‌هایتان در آن قرار دارد، روی آن را بپوشانید.

اگر کمدها را به خانه جدید کی توانید منتقل کنید، بهتر است لباس‌هایتان را به جای اینکه در کارتن‌های جدا قرار دهید، در کارتن‌هایی که بزرگ هستند و در آن‌ها وسایل سنگین مثل کتاب قرار داده اید جاسازی کنید. به این ترتیب کارتن‌ها بیش از حد سنگین نمی‌شوند و حمل آن‌ها آسان‌تر می‌شود.

5- وسایل هر اتاق را در یک زمان بسته بندی کنید. مثلاً وقتی همه وسایل اتاق پذیرایی را جمع کردی و در کارتن‌های برچسب گذاری شده قرار دادید، به سراغ اتاق‌های دیگر بروید.

نکات اساسی در اسباب کشی

6- وسایل خود را دسته بندی کنید. مثلاً اسباب بازی‌ها را جدا کنید. وسایل مربوط به کار خود را جدا کنید.

7- تا زمانی که به طور کامل اسباب کشی نکرده‌اید و جابجا نشده‌اید، کارتن‌ها را باز نکنید.

8- کنترل نهایی را فراموش نکنید. بعد از اینکه همه وسایل را بسته بندی کردید، کمی استراحت کنید و در خانه گشتی انجام دهید و مطمئن شوید که تمام وسایل خود را در کارتن‌ها قرار داده اید.

نکات اساسی در اسباب کشی

9- اگر از شرکت‌های حمل و نقل استفاده می‌کنید و در خدمات آن‌ها بسته بندی وسایل نیز وجود دارد، بهتر است کار بسته بندی وسایلی که روی آن‌ها بسیار حساس هستید را خودتان انجام دهید.

با رعایت کردن نکات بالا می‌توانید به راحتی پیروز میدان جنگ با غول اسباب کشی باشید و از این جنگ تن به تن همانند یک قهرمان لذت ببرید.

۵ اشتباه بزرگ هنگام اسباب کشی

در این بخش به ۵ نکته و اشتباه بزرگی که قبل و هنگام اسباب کشی ممکن است دچار آنها شوید، می پردازیم. به این نکات توجه کافی داشته باشید، تا تصمیمات مناسبتری بگیرید و از هرگونه کلاهبرداری در امان بمانید.

انجام شخصی اسباب کشی

اکثر افراد دشواری اسباب کشی را کمتر از آنچه حقیقت دارد تخمین می زنند. موانع زیادی در مسیر انجام شخصی اسباب کشی وجود دارد، که متداول ترین آنها در ادامه آمده اند؛ آسیب احتمالی به کالا، زمان مورد نیاز برای بسته بندی، بار زدن وسائل، حرکت کردن، باز کردن بسته ها و مهم تر از همه، استرس اسباب کشی.

تخمین و برآورد از پشت تلفن

اگر اسباب کشی کوچکی دارید، این کار مشکلی نخواهد داشت اما در اکثر مواقع این اتفاق نتیجه درستی به دست نمی دهد.

نکات اساسی در اسباب کشی

هنگام صحبت با شرکت اسباب کشی، حتما درخواست کنید که حضوری تخمین و برآوردهای مورد نظر را محاسبه کنند. حتما نیاز است که نماینده شرکت اسباب کشی از نزدیک تمام وسائل را ببیند و با توجه به شرایط شما، برآوردها را اعلام کند.

اسباب کشی در یک فصل شلوغ

معمولا تابستان شلوغ ترین فصل برای جابجایی و اسباب کشی است، بیشتر به این خاطر که مدرسه ها تعطیل هستند. هنگام تعطیلات بزرگ و طولانی نیز شاهد اسباب کشی های زیادی هستیم؛ مانند عید نوروز.

لذا پیشنهاد می دهیم در این زمان ها از اسباب کشی خود داری کنید و اگر در واقع اختیاری در مورد این قضیه ندارید از ۴ تا ۶ ماه قبل سفارش خود را ثبت کنید.

دقت ناکافی داشتن به بیمه نامه

هنگام اسباب کشی اتفاقات مختلفی رخ می دهد. فرض کنید جعبه ظروف چینی محبوب تان زمین بیفتد و بشکند، اگر شرکت اسباب کشی مورد نظر ضمانت خسارت را قبول نکرده باشد، به هیچ عنوان نمی توانید هزینه این خسارت را از آنها بگیرید.

نکات اساسی در اسباب کشی

به همین دلیل ضروری است که مدارک را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که شرکت مورد نظرتان بیمه ی خسارات پیش آمده را به عهده می گیرد.

قیمت اسباب کشی فوق العاده کم

هر شرکت یا فردی که قیمتی حدود ۲۵% تا ۴۰% زیر قیمت معمول اسباب کشی پیشنهاد دهد حتما قصد کلاهبرداری دارد. اتفاقی که واقعا می افتد اینگونه است که شما قرارداد را می بندید و هنگام پرداخت هزینه متوجه می شوید که هزینه های گزافی به قرارداد افزوده شده است و در نهایت بیشتر از شرکت های دیگر هزینه پرداخت خواهید کرد.

مشکل دیگر این است که در صورت پرداخت نکردن مبلغ، این شرکت ها وسائل شما را گرو نگه میدارند.

سخن پایانی

 

علاوه بر آنکه نکات اساسی در اسباب کشی وجود دارد نکات ضروری هم در هنگام رهن و اجاره آپارتمان هست که هر کس که قصد جابجایی دارد باید با آن آشنا شود جهت آشنایی با این نکات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

قوانین و نکات ضروری هنگام رهن و اجاره آپارتمان

همچنین اگر به دنبال هر نوع ملک ، آپارتمان ، زمین ، ویلا جهت جابجایی هستید می توانید با استفاده از لینک زیر به سامانه املاک زومیلا وارد شوید و ملک مورد نظر خود را پیدا کنید:

سامانه املاک زومیلا

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

آزمون تافل تضمینی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون تافل تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا | تسویه پس از دریافت کارنامه قبولی

جهت مطالعه کامل مقاله آزمون تافل تضمینی و ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا …

یک نظر

  1. خیلی مفید و کاربردی بود ممنونم از وبسایت نیمه شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *