کیو آر کدهای سایت کیوآرگرافی با سایر کیو آر کدها چه تفاوتی دارد؟

در سال 1994، کمپانی ژاپنی Denso Wave که زیر مجموعه شرکت خودروسازی Toyota Motor   Corporation بود،QR  کد را برای ردیابی قطعات خودرو در فرایند مونتاژ ابداع کرد. آن ها شکل مربع را به عنوان شکل اصلی برای این کد انتخاب کردند زیرا به راحتی قابل تشخیص بود. بعد از این اختراع، QR Code به سرعت توسط مراکز تجاری مختلف در سراسر جهان توسعه یافت.

کیوآرگرافی و برخی از مشتریان آن

 

QR Code مخفف Quick Response به معنی “پاسخ سریع” است. این نام به این علت انتخاب شد که QR Code به سرعت و دقیق، اطلاعات را از طریق اسکن کردن به مخاطب می دهد.

امروزه شکل جدیدتری از کیو آر کد رواج یافته که به آن کیوارگرافی می گویند.   Qr Graphyبه معنی کیو آر کد گرافیکی و طراحی شده می باشد که در ادامه به چند تفاوت کیوآرگرافی با کیو آر کد می پردازیم:

1.از لحاظ شکل ظاهری:

کیو‌آرگرافی در مقابل کیو آر کد، شکل ظاهری زیبا و قابل تنظیم با طرح و رنگ مورد نظر شما را دارد. شما می توانید بر اساس محتوا، حتی شکل چشم‌ها و پیکسل‌ها را انتخاب کنید و رنگ‌بندی را هم با توجه به سلیقه و محتوای خود اعمال کنید.

هویت بخشی:

کیوآرگرافی به شما این امکان را می دهد که لوگوی خود را در مرکز QR-Code جای بدهید این ویژگی باعث می شود طرحی اختصاصی و متناسب با رنگ سازمانی خود داشته باشید و بتوانید در تبلیغات خود استفاده کنید.

دیگر قابلیت طراحی، شفاف بودن QR Code است که عکس یا لوگوی شما بصورت شفاف و بزرگ روی کیو آر کد قرار می گیرد بدون اینکه تفاوتی در سرعت اسکن شدن داشته باشد.

کیوآر کد گرافیکی با لوگو

 

2.از لحاظ محتوایی:

کیو آر کد هایی که اکثرا رواج دارند بصورت استاتیک یا ایستا هستند که محدودیت هایی در اندازه و ظاهر دارند. این محدودیت ها می توانند مشکلاتی در چاپ و اسکن را به همراه داشته باشند.

کیوآرگرافی پویا نسبت به کیو آر کد استاتیک مزایایی بیشتری دارد. در ادامه به چند نمونه آن اشاره می کنیم:

قابلیت بروزرسانی:

کیوآرگرافی پویا، قابلیت ویرایش و بروزرسانی اطلاعات را دارد. با این ویژگی شما می توانید بعد از چاپ QR Code تا سال ها بعد، با بروزرسانی اطلاعات، به راحتی از آن استفاده کنید. اینجاست که می توان فناوری کیوآرگرافی پویا را “فناوری سبز” یا دوستدار محیط زیست دانست.

قابلیت ارائه آمار و پایش:

دسترسی به صفحه اختصاصی خود در سایت کیوآرگرافی به شما این اجازه را می دهد تا اطلاعات آماری مربوط به تعداد اسکن کیوآرگرافی، زمان اسکن بر اساس تاریخ و ساعت دقیق، مکان اسکن با رصد بر روی نقشه و حتی نوع دستگاه موبایل اسکن کننده را دریافت کنید. این به معنای مدیریت علمی و دقیق کمپین‌ها، برنامه‌ها و تبلیغات است، همچنین در حوزه‌ هایی مانند برگزاری کنفرانس‌ها، بازاریابی و فروش و حتی امور شخصی هم کاربرد دارد.

نمونه صفحات موبایلی کیو آر کد داینامیک

ارائه آدرس بسیار کوتاه:

با کیوآرگرافی پویا، سازنده نه تنها از مزایای قبلی بهره می‌برد بلکه یک آدرس فوق کوتاه نیز به او داده می‌شود. با این آدرس شما قادر هستید در شبکه‌های اجتماعی و مجازی نیز محتوای کیوآرکد خود را به اشتراک بگذارید.

تنوع در کاربردها:

استفاده از کیوآرگرافی می‌تواند برای پاسخگویی به هر نیازی که دارید مفید باشد. برای مثال، شما می‌توانید از آن برای تهیه کارت ویزیت دیجیتال، تبلیغات و بازاریابی، معرفی محصولات، ارسال پیامک، معرفی شبکه‌های اجتماعی و غیره استفاده کنید. همچنین می‌توانید صفحات موبایلی تخصصی ایجاد و ارائه کنید که شامل صفحات تخصصی تولید، محصولات، کتاب، انتشارات و غیره باشد.

فناوری نوین:

استفاده از فناوری کیوآرگرافی در واقع نشان دهنده مدرن و به‌روز بودن فردی است که از آن استفاده می کند. همچنین با استفاده از کیوآرگرافی، سرعت و دقت در کارها ایجاد می شود که در کسب و کار ها بسیار مفید و کارآمد هست.

تا اینجا با کاربردها و تفاوت های کیو آر کد با کیوآرگرافی آشنا شدیم، اکنون برای ساخت و استفاده از آن چند راه وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

استفاده از یک کیو آر کد ساز رایگان

با جستجو در اینترنت کیو آر کد سازهای رایگان زیادی را خواهید یافت، قبل از استفاده از کیو آر کد رایگان، به نکات امنیتی و هزینه‌های ناشی از آن‌ها توجه کنید. این کدها بعد از مدتی ممکن است از کار بیفتند و برای فعال‌سازی مجدد آن‌ها هزینه‌های قابل توجهی به شما تحمیل شود. همچنین، بسیاری از این سایت‌ها برای نمایش محتوا به زبان فارسی طراحی نشده‌اند و ممکن است ظاهر زیبایی از محتوا ارائه ندهند. بهتر است قبل از استفاده از سرویس‌های رایگان، معایب آن‌ها را با دقت بررسی کنید.

ساخت کیو آر کد با استفاده از گوگل کروم

بعد از باز کردن مرورگر، وارد وبسایت مورد نظر خود بشوید. روی آیکن سه نقطه در سمت راست بزنید و از منوی باز شونده گزینه اشتراک گذاری را انتخاب کنید.

گزینه کیو آر کد را انتخاب کنید تا کد برای سایت انتخاب شده، ساخته شود. با کلیک بر روی گزینه دانلود، آن را ذخیره و به اشتراک بگذارید.

ساخت کیو آر کد با سایت کیوآرگرافی

  1. مراحل زیر را برای ساخت کیوآرگرافی در وبسایت https://qrgraphy.comدنبال کنید:
  2. گزینه “ورود و ثبت نام” را بزنید و وارد سایت شوید.
  3. روی دکمه سبز رنگ “ساخت کیوآرگرافی” کلیک کنید.
  4. در این قسمت، انواع محتواهای کیوآرگرافی را مشاهده خواهید کرد. نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  5. محتوا و لینک کوتاه خود را وارد کنید تا کیوآرگرافی شما ساخته شود.
  6. برای ویرایش طراحی با رنگ دلخواه و لوگوی سازمانی خود، روی دکمه “ویرایش طراحی” کلیک کنید. در این قسمت، می‌توانید نوع طراحی خود را انتخاب کنید که با لوگو باشد یا حالت شفاف.

ساخت گرافیکی با لوگو: شما می‌توانید لوگوی خود را انتخاب کرده و سپس طرح، قالب و رنگ دلخواه خود را انتخاب نمایید. پس از تغییرات، دکمه “ثبت نهایی” را کلیک کرده و فرمت مورد نظر خود را برای دانلود انتخاب کنید.

طراحی شفاف با تصویر پس‌زمینه: در ابتدا، لوگوی خود را آپلود کرده و کیوآرکد را روی آن قرار دهید. پس از اعمال تغییرات، دکمه “ثبت نهایی” را کلیک کنید و آن را دانلود کنید.

اسکن کیو آر کد داینامیک با محتوای چند رسانه ای

دلایلی که نباید کیو آر کد رایگان بسازیم؟

دلایلی وجود دارد که نشان می دهد شما نباید از هر سایتی،کیوآرکد رایگان بسازید:

بصورت ناگهان منقضی می شوند:

بطور قطع شما تمایلی به داشتن یک QR-Code رایگان که به طور ناگهانی از کار بیفتد و برای شما مشکل ایجاد کند، ندارید. شما به یک کد نیاز دارید که مطمئن باشید همواره اطلاعات صحیح را همه وقت به مخاطبتان نشان می دهد.

می تواند مخرب باشد:

ساخت QR Code رایگان فرآیندی است که باید با دقت و احتیاط انجام شود. خیلی از این سایت ها می توانند کد مخربی را برای شما بسازند و مخاطبانتان را به دردسر بیندازند و به اطلاعات دستگاه شما دسترسی پیدا کنند یا به سوء استفاده های مالی منجر شوند.

دارای هزینه ی بالا هستند:

بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌های رایگان در ابتدا رایگان هستند، اما به طور ناگهانی از کار می‌افتند و از شما می خواهند تا اشتراک تهیه کنید. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از سرویس‌های معتبر و با کیفیتی مانند “کیوآرگرافی” استفاده کنید که قیمت‌های منصفانه و پشتیبانی مداوم را ارائه می‌دهند.

 

با سایت کیوآرگرافی می توانید با اطمینان خاطر و بدون هیچ کدام از مشکلاتی که ذکر شد، کیوآرگرافی خود را بسازید و استفاده کنید.

درباره‌ی زهره موحدی

همچنین ببینید

آزمون تافل تضمینی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون تافل تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا | تسویه پس از دریافت کارنامه قبولی

جهت مطالعه کامل مقاله آزمون تافل تضمینی و ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *