معرفی بهترین مسیرها برای پیاده روی و دویدن در تهران

امروزه با توجه به شرایط سختی که هر یک از ما به خاطر مشغله کاری و بسیاری موارد دیگر داریم باید زمانی را در طول روز به خود اختصاص دهیم. بسیاری از افراد زمان خاصی را برای ورزش و سلامت بدن خود اختصاص می‌دهند. این افراد ممکن است با باشگاه‚ استخر‚ ورزش در خانه و … این کار را انجام دهند. اما یکی از راهکارهای بسیار مناسب پیاده روی و دویدن است.

در مطالب قبل به موضوعاتی مانند معرفی برنامه و اپلیکیشن ها برای ورزش در خانه و ورزش مناسب برای دیسک کمر پرداختیم. قرار دادن زمان مشخص در طول روز برای سلامتی می‌تواند بسیار مفید باشد. در این مقاله از وب سایت نیمه شب قصد داریم که به معرفی مسیر مناسب برای پیاده روی و دویدن در تهران بپردازیم.

مسیر مناسب برای پیاده روی و دویدن در تهران

یکی از فعالیت‌هایی که هر فردی می‌تواند در طول روز انجام دهد پیاده روی و دویدن است. هر یک از ما می‌تواند زمان طولانی و یا کوتاهی را برای این کار جهت شادابی روحیه خود اختصاص دهیم. مخصوصا در فصولی از سال که هوای مناسبی دارند و همه ما دوست داریم آن روزها را خارج از خانه باشیم. اما مشکلی که بسیاری از ما با پیاده روی و دویدن داریم این است که مکان مناسبی را برای این کار پیدا نمی‌کنیم.

چون به هر حال انجام این فعالیت به مسیر مناسب نیازمند است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این مقاله از وب سایت نیمه شب چند مسیر مناسب برای پیاده روی و دویدن در تهران را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مجموعه ورزشی انقلاب (مسیر مخصوص دو و پیاده روی در تهران)

 

 

برای انتخاب یک مسیر مناسب برای پیاده روی مجموعه ورزشی انقلاب نیز یکی از گزینه‌های بسیار مناسب است. شاید شما هم به دنبال یک مکان با امکانات ورزشی خوب باشید. مجموعه ورزشی انقلاب که در منطقه سئول و جنوب پارک ملت واقع شده‚  دارای امکانات ورزشی و همچنین جاده‌ای به نام جاده تندرستی است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. افراد بسیاری برای انجام ورزش روزانه خود به این مکان مراجعه می‌کنند. علاوه بر این باید بدانید که این جاده دارای منظره بسیار چشم نوازی است که قطعا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

خیلی از افراد فعال در زمینه دو در زیر شاخه های مختلف برای تمرین به این مجموعه می آیند. این مجموعه دارای حق عضویت است. مسیر جاده تندرستی  به طول 2590 متر و از ضلع شمالی به ضلع جنوبی در اطراف زمین گلف که منظره ای زیبا دارد قرار گرفته است. بخشی از این مسیر بدون شیب است که برای سالمندان و افراد مسن مناسب است (به طول 620 متر) و بخشی دیگر دارای شیب ملایم با اخلاف ارتفاع 40 متر است که در بخش شرقی این مسیر قرار دارد.

 پارک جنگلی چیتگر (بدون مسیر مخصوص دو)

پارک جنگلی چیتگر در مسیر ازادراه تهران- کرج واقع شده است و دارای ایستگاه مترو برای رفت و آمد بی دود است. این پارک دارای دو فاز است. در هر دو فاز دو مسیر دوچرخه سواری وجود دارد که خیلی از افراد برای دویدن در این مسیر هم به چیتگر می آیند. پیست دوچرخه سوتری در فاز 1 (شرقی) شش متر است و در فاز دو (غربی) پیست دوچرخه سواری مخصوص رشته کوهستان ست و برای دو اسکای رانینگ مناسب است. این پارک از 6 صبح تا 12 شب باز است.  اما برای دویدن و دوچرخه سواری از 3 تا 12 شب باز است.

پارک پردیسان (مسیر مخصوص دو و پیاده روی در تهران)

پارک پردیسان یکی از پارک‌های بسیار زیبا است که توانسته در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کند. این پارک دارای امکاناتی مانند امکانات ورزشی متنوع‚ مسیرهای مخصوص برای پیاده روی و دویدن‚ موزه آب‚ باغ وحش‚ موزه تنوع زیستی و … است که باعث جذابیت این پارک شده‌اند. پارک پردیسان واقع در منطقه دو تهران است و از آن به عنوان یکی از مشهورترین پارک های طبیعت در ایران یاد می‌شود که در همه فصول جذابیت خود را برای بازدید کنندگان و ورزشکاران دارد.

باید بدانید که مسیر مخصوص پیاده روی و دویدن در این پارک به طول حدودا ۷ کیلومتر است و از نظر صعب‌العبور بودن نیز در حد متوسط قرار دارد. پارک طبیعت پردیسان یک انتخاب مناسب برای پیاده روی و ورزش است.

بوستان نهج البلاغه (مسیر مخصوص دو و پیاده روی)

این بوستان بسیار بزرگ است و در دره ی فرحزاد واقع بین بزرگراه نیایش، همت و یادگار امام است. دارای مسیر پیاده روی و دو 1300 با هشت تراست و 300 متری با سه تراست، مسیر دوچرخه سواری، فضای مناسب برای ورزش همگانی و آلاچیق است. اگر قصد دارید با ماشین شخصی به این بوستان بیایید پارکینگ بزرگی برای پارک ماشین شما وجود دارد. در این بوستان آب قنات منطقه جاری است. با احداث پل معلقی پارک پردیسان را به پارک نهج البلاغه متصل کرده اند. که این پل معلق و پل معلق مشکین شهر بلندترین پل های کابلی خاورمیانه هستند.

پارک جنگلی  طالقانی یک مسیر مناسب برای پیاده روی 

یکی دیگر از مکان هایی که برای ورزشکاران بسیار محبوبیت دارد پارک طالقانی است. این پارک در بزرگراه حقانی واقع شده است دارای منظره‌ای بسیار زیبا می‌باشد که پیاده روی را برای شما بسیار لذت بخش‌تر می‌کند. امکان دسترسی ساده به این پارک را می‌توان به عنوان یکی از مزایای آن برشمرد. در این پارک جنگلی نیز برای افرادی که به پیاده روی و دویدن علاقمند هستند مسیرهایی مخصوص در نظر گرفته شده است. این پارک محبوبیت زیادی بین ورزشکاران برای انجام تمرینات و خانواده‌ها پیدا کرده است

پارک جمشیدیه

یکی از پارک‌های بسیار پر طرفدار در تهران می‌توان به پارک جمشیدیه اشاره کرد. این پارک هرگز جذابیت خود را برای مرجعه کنندگان از دست نمی‌دهد. از این پارک می‌توان به عنوان یک نقطه شروع برای کوهنوردی به سمت ارتفاعات کلک‌چال و همچنین یک مسیر مناسب برای پیاده روی یاد کرد. به یاد داشته باشید که در هر فصلی از سال می‌توانید از زیبایی این پارک برای ورزش کردن و شادابی روحیه خود استفاده کنید. این بوستان مسیر مخصوص دویدن ندارد و برای پیاده روی مناسب هست.

پارک جنگلی لویزان تهران

این پارک جنگلی در منطقه شمیرانات و در منطقه شمال شرق تهران قرار دارد. با مرکز شهر حدود ۱۳ کیلومتر فاصله دارد از جنوب به شمس آباد و از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از شرق به بزرگراه شهید باقری و از غرب به ده لویزان محدود می‌شود. برای دسترسی به این پارک، بزرگراه امام علی (ع) را به‌سمت شمال رفته، با عبور از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، تابلوی شیان را خواهید دید. وارد این خروجی شوید و طبق تابلوهای راهنما خود را به پارک برسانید.

برای رفتن به پارک لویزان با مترو باید در ایستگاه حسین آباد و نوبنیاد در خط سه مترو پیاده شوید.

با پیاده روی در این پارک زیبا می توانید خاطره ی خوبی برای خود بسازید

مسیر مناسب برای پیاده روی و دویدن در تهران
مسیر مناسب برای پیاده روی در تهران

چند مسیر شهری برای پیاده روی که در بین تهرانی ها مرسوم است : (اگر شما هم جایی را بلدید در کامنت معرفی کنید)

1- از راه آهن تا ولیعصر

2- میدان حسن آباد به فردوسی و سپس میدان آزادی

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

شخصیت رمزآلود مردان بتا که باید بدانید!

شخصیت هر فرد او را از دیگران متمایز می‌کند و به همین خاطر، تیپ‌های شخصیتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *