روش سریع درمان جوش صورت در ایام عید | راهکارهای درمان جوش

همانطور که می‌دانید مدت کمی تا عید نوروز باقی مانده و خیلی از افراد قصد دارند که در این ایام به پوست خود رسیدگی کنند تا برای شروع سال نو پوست خوبی داشته باشند. خیلی از ما به هر دلیلی دوست داریم که در این روزهای باقی مانده از سال کاری کنیم که در آغاز سال نو پوست خوبی داشته باشیم. اما چه راهکاری برای درمان جوش صورت در زمان کم وجود دارد؟

چرا جوش می‌زنیم؟

جوش زدن هرگز نمی‌تواند برای ما خوشایند باشد. به این دلیل که زیبایی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ایام عید نیز به علت مسافرت یا دید و بازدید افراد حساسیت بیشتری برای از بین بردن جوش‌ها دارند. اما دلیل جوش زدن چیست؟

یکی از دلایل جوش صورت این است که غدد سبابه و چربی پوست صورت در محل فولیکول‌های مو ملتهب شده و توده‌های چربی و عوامل عفونی را متورم می‌کند و منجر به ایجاد جوش روی صورت می‌شود. البته توصیه می‌شود که حتما برای یافتن علت جوش زدن خود به پزشک متخصص مراجعه کنید. چون جوش زدن می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد. پس از یافتن دلیل جوش زدن مراحل درمان آن را طی کنید.

به یاد داشته باشید که ممکن است علل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال یکی از عوامل مهمی که در افراد بسیار باعث ایجاد جوش می‌شود استرس است. که برای درمان این جو‌ش‌ها باید استرس را از بین برد. یکی دیگر از این عوامل تغییر فصل و نور آفتاب است که در اتفاقا از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود و پوست را درگیر می‌کند و منجر به جوش زدن در ایام عید می‌شود.

درمان جوش صورت

راهکارهایی برای درمان جوش صورت در زمان کم

اما چه راهکارهایی برای از بین بردن جوش‌ها برای ایام عید وجود دارد؟ همانطور که اشاره شد یکی از عوامل مهم که منجر به جوش زدن در ایام عید می‌شود تغییر فصل  و نور آفتاب است. یکی از راهکارهای بسیار مهمی که وجود دارد استفاده از کرم ضد آفتاب و کلاه و عینک آفتابی و دستکش است. باید تا جای ممکن تماس پوست با نور آفتاب را به حداقل برسانید. این راهکار مخصوصا برای افرادی که سابقه کهیر زدن در این فصل را دارند بسیار ضروری است.

در نوروز مصرف بیش از اندازه آجیل و تنقلات می‌تواند عوامل بروز جوش و آکنه را تشدید کند. پس تغذیه خود را مدیریت کنید و هرگز در خوردن تنقلات در این دوران زیاده روی نکنید.

برای برخی از افراد که پوست مستعد جوش زدن دارند مصرف آجیل، تنقلات، شیرینی، سرخ کردنی، چیپس و پفک باید می‌تواند منجر به ایجاد جوش روی پوست شود. در نتیجه بهتر است این مواد مخصوصا شیرینی را به به مقدار مناسب مصرف کنید. این موارد می‌توانند مشکلاتی برای گوارش شما به وجود بیاورند که مصرف بیش از اندازه آن‌ها تاثیر خود را روی پوست نیز نمایان می‌کند. پس یکی از راهکارها برای درمان جوش صورت مصرف کمتر این خوراکی‌ها می‌باشد.

شتستشوی صورت با مواد مناسب پوست و استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان سبک را برای سلامت پوست خود هرگز فراموش نکنید. شستشوی روزانه پوست صورت با مواد شوینده مناسب پوست ذرات مضر و ناسالم روی پوست را از بین می‌برد. این ذرات در صورتی که روی پوست بمانند می‌تواند موجب ایجاد جوش روی پوست بشوند. پس شستشو و مراقبت از پوست خود را هرگز فراموش نکنید.

درمان جوش صورت
روش سریع درمان جوش صورت در ایام عید

برخی روش های سریع درمان جوش صورت در ایام عید

  • برای افرادی که در ایام نوروز جوش زده‌اند استفاده از ترکیبات خانگی می‌تواند مفید باشد. یکی از ماسک‌های خانگی که منجر به سر خالی شدن جوش‌ها و از بردن التهاب و درمان آن‌ها می‌شود ماسک لیموترش و گلیسیرین می‌باشد. البته تاثیر ماسک‌ها با توجه به نوع پوست شما می‌تواند متفاوت باشد. سعی کنید این ماسک را یک تا سه دقیقه روی پوست خود بگذارید. بیش از این زمان ممکن است باعث زخم روی پوست شود.
  • همچنین برای درمان آکنه نیز روزی دو بار استفاده از مخلوط لیموترش و آلوئه ورا می‌تواند تاثیرگذار باشد. پس از گذاشتن این ماسک روی پوست باید پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.
  • یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی و سریع آکنه استفاده از یخ است. به این صورت که یک تکه یخ را داخل یک پارچه تمیز قرار دهید و سپس آن را روی جوش‌های صورت بگذارید. این روش را برای جوش‌های قرمز انجام ندهید. چون ممکن است منجر به پارگی مویرگ‌ها شود.
  • برای درمان آکنه، روغن درخت چای می‌تواند مفید باشد. به این صورت که ابتدا پنبه را آغشته به روغن درخت چای کنید و سپس آن را روی آکنه صورت قرار دهید. پس از این کار باید پوست خود را پس از ۲۰ دقیقه بشویید.
  • استفاده از ژل آلوئه ورا نیز تاثیر خوبی روی سلامت پوست دارد. همانطور که می‌دانید آلوئه ورا حاوی مواد مغذی برای پوست است و التهاب و قرمزی جوش را از بین می‌برد. ژل آلوئه ورا را روی جوش‌ها بمالید و پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.
  • ماسک‌هایی مانند ماسک خیار، عسل، پاپایا و … نیز می‌توانند برای از بین بردن جوش‌ها در ایام عید مفید واقع شوند.

برای سلامت پوست در عید به یاد داشته باشید

سعی کنید از یک ماه قبل از ایام عید یک رژیم سالم غذایی داشته باشید و از خوردن مواد غذایی ناسالم و مضر امتناع کنید. از مواد غذایی مغذی برای پوست مانند میوه، سبزیجات، مرکبات و … استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که در ایام عید جوش‌های ناشی از گوارش و مواد غذایی ناسالم نداشته باشید. همچنین مراقبت‌های پوستی را به صورت مرتب از یک ماه قبل از عید شروع کنید. استفاده از ماسک مناسب، شستشوی روزانه و … می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی سلامت پوست شما داشته باشد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *