راهکار‌های مراقبت از پوست در فصل زمستان

در فصل زمستان پوست بدن نیاز به مراقبت‌های زیادی دارد. زیرا آب‌وهوا خشک و بسیار سرد خواهد شد و پوست در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین راهکار‌های مراقبت از پوست در فصل زمستان را عنوان کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین راهکار‌های مراقبت از پوست در فصل زمستان

پوست در فصل سرما دچار خشکی خواهد شد و همین امر سبب ترک خوردن پوست و همچنین اگزما می‌شود. به همین ترتیب لازم است تا با کمک‌گرفتن از روش‌های مراقبتی، از پوست خود در زمستان محافظت کنید. در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهید شد.

 

استفاده از مرطوب‌کننده‌ها

استفاده از مرطوب‌کننده‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از پوست در زمستان است. مرطوب‌کننده‌هایی که بر پایه روغن هستند، می‌توانند رطوبت بیشتری را روی پوست نگه دارند و به همین ترتیب از خشک‌شدن و ترک خوردن پوست جلوگیری می‌شود. در محصولات نئودرم می‌توانید نمونه‌های بسیار خوبی از مرطوب‌کننده‌ها در فصل زمستان را بیابید.

استفاده از ضدآفتاب

کرم‌های ضدآفتاب در روز‌های سرد زمستانی هم کاربرد دارند. زیرا در فصل زمستان نور خورشید روی برف تابیده شده و تشعشعاتی را بازتاب می‌دهد که می‌تواند برای پوست مضر باشد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مراقبت از پوست در زمستان، حتما از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. برای محافظت از پوست خود در زمستان می‌توانید از ضدآفتاب‌های پریم استفاده کنید، چرا که این برند دارای محصولات بسیار باکیفیت و مرغوبی است.

نوشیدن آب

درست است که در فصل تابستان نوشیدن آب زیاد لازم است، اما این کار را برای مراقبت از پوست در زمستان حتما انجام دهید. نوشیدن آب زیاد باعث رطوبت‌رسانی به پوست شده و پوست شما را جوان نگه می‌دارد. پس لازم است که حتما در تمامی فصول سال به‌خصوص در زمستان و تابستان، به مقدار کافی آب بنوشید.

استفاده از بخور

استفاده از بخور می‌تواند رطوبت پوست شما را حفظ کند. برای آنکه بتوانید از خشک‌شدن پوستتان جلوگیری کنید، در اتاق یا دفتر محل کارتان، یک دستگاه بخور نصب کنید تا بخار در هوا منتشر کرده و در نهایت به پوستتان رطوبت برسد.

عدم لایه‌برداری پوست

ازآنجایی‌که لایه‌برداری پوست، پوست‌های مرده را می‌زداید، خشکی پوست را به همراه خواهد داشت. این کار با خشکی هوا در زمستان، سبب چروک و ترک خوردن پوست خواهد شد. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان پوست خود را در زمستان و زمان‌هایی که هوا به‌شدت خشک است، لایه‌برداری نکنید.

حمام با آب جوش ممنوع

اغلب ما دوست داریم پس از قدم‌زدن در هوای سرد، یک دوش آب گرم و حتی با آب جوش را امتحان کنیم. اما حقیقت این است که نفوذ آب جوش به پوست می‌تواند سبب ازبین‌رفتن چربی‌های موجود در پوست شده که این امر در نهایت سبب خشکی پوست خواهد شد. حمام با آب جوش در زمستان می‌تواند خشکی پوست را تشدید کرده و پوست شکننده شود.

 

استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم

برای پاک و تمیزکردن آرایش، بهتر است به سراغ پاک‌کننده‌های ملایم بروید. پیشنهاد ما استفاده از پاک‌کننده‌های بدون اسانس و عطر است. همچنین خوب است تا مصرف صابون را در این فصل به حداقل برسانید، زیرا صابون‌ها خشکی پوست را تشدید خواهند کرد.

تغذیه مناسب

شما می‌توانید با یک تغذیه مناسب، چربی و رطوبت پوست خود را کنترل کنید. بهتر است در این فصول از مکمل‎‌هایی که دارای اسید چرب امگا 3 و امگا 6 هستند استفاده کنید. همچنین خوب است تا مصرف روغن ماهی و روغن دانه کتان را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تعویض لباس‌های خیس و مرطوب

اگر در اثر بارش برف‌وباران، لباس شما مرطوب یا خیس شده است، به‌سرعت آن‌ها را تعویض کنید. زیرا لباس خیس و مرطوب پوست را تحریک کرده و باعث خارش می‌شود. اگر پوست شما دچار التهاب و یا ناراحتی باشد، لباس مرطوب و خیس می‌تواند این مشکلات را تشدید کند.

کاهش دمای خانه

درست است که در فصول سرد سال، اغلب تمایل به افزایش دمای اتاق داریم. اما توجه داشته باشید که هرچه سیستم‌های گرمایشی در دمای بالاتری قرار گیرند، هوای خانه خشک‌تر شده و در نهایت همین امر سبب ازدست‌رفتن رطوبت پوست خواهد شد. پس اگر می‌خواهید پوست شما سالم‌تر بماند، خوب است تا دمای سیستم‌های گرمایشی را روی درجه حرارت ملایم تنظیم کنید.

مراقبت از پوست در زمستان با محصولات باکیفیت

برای آن که بتوانید در زمستان پوستی سالم داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از محصولات باکیفیت بهداشتی استفاده کنید. در برند‌هایی همچون پریم، لافارر و نئودرم می‌توانید محصولات فوق‌العاده‌ای را برای محافظت از پوست خود بیابید. همچنین لازم به ذکر است که می‌توانید خرید مطلوبی را با تخفیف خوب محصولات برند «لافارر» در خانومی تجربه کنید. کافی است به وب‌سایت خانومی مراجعه کرده و محصولات مد نظرتان را باقیمت مناسب خریداری کنید.

 

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

معرفی 4 تا از بهترین تونرهای پوستی (قاتلان منافذ باز پوست)

چکیده : در این مقاله به معرفی بهترین تونرهای پوست و خواص بینظیرشان برای پوست و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *