راهنمای کامل تشخیص سایز لباس

چگونه بدن خود را برای تشخیص سایز لباس اندازه گیری کنیم؟

 

اندازه گیری سایز لباس زنانه:

اگر اهل خرید آنلاین هستید ، دانستن سایز متناسب شما برای تهیه لباس در سایزهای مناسب ضروری است. اندازه های مارک J.Crew با اندازه های H&M متفاوت است. و حتی خرده فردشان نیز میتوانند در اندازه های ارائه داده شده توسط خود ناسازگاری داشته باشند. ناسازگاری در اندازه را می توان به جنس پارچه های مختلف ، برش های به روز شده از محصولات با نام مشابه نسبت داد.

هنگام اندازه گیری ، حتماً از یک متر خیاطی یا پارچه ایی (یا گزینه های دیگری که در صورت عدم وجود توصیه می کنیم) استفاده کنید. به هیچ عنوان از متر فلزی ، استفاده نکنید. استفاده از متر های مناسب به شما این اطمینان را می دهد که بدن خود را به طور دقیق اندازه گیری می کنید. علاوه بر این ، فقط روی بدن برهنه یا لباس های تنگ اندازه گیری کنید تا از دقیق بودن اندازه گیری ها اطمینان حاصل کنید.

سایز لباس

این اندازه گیری برای تاپ ها و لباس ها استفاده می شود:

زنان: نوار را در انتهایی ترین قسمت نیم تنه خود قرار دهید و آن را دور بدن خود بپیچید ، توجه داشته باشید نوار را موازی زمین نگه دارید تا به درستی اندازه گیری شود.

مردان و کودکان: یک طرف متر را در مرکز سینه قرار دهید. آن را دور بدن خود بپیچید ، نوار را موازی زمین نگه دارید.

 

اندازه سوتین:

اندازه سوتین ها با استفاده از یک سیستم منحصر به فرد و بر اساس دو اندازه گیری از ناحیه نیم تنه مشخص میشود. برای راهنمایی دقیق در مورد چگونگی اندازه گیری برای تعیین اندازه سوتین و بدست آوردن تناسب صحیح ، به بخش زیر مراجعه کنید:

راهنمای کامل خرید سوتین

دور کمر:

این اندازه گیری برای پیراهن و لباس های پایین تنه استفاده می شود.

برای اندازه گیری کمر خود ، باریک ترین قسمت کمر خود را پیدا کنید ، که بالای ناف و زیر قفسه دنده قرار دارد. توجه داشته باشید برخی مارک ها از اندازه گیری های دیگر استفاده می کنند. برای نوع دیگری از اندازه گیری ، شما باید نقطه ای که معمولاً شلوارتان را میپوشید ، اندازه گیری کنید.

 

باسن

این اندازه گیری برای پایین تنه و گاهی اوقات برای لباس استفاده می شود. بایستید و قسمت کامل لگن را اندازه بگیرید. ممکن است نگه داشتن نوار به طور مداوم در این سطح وقتی که آن را به تنهایی انجام می دهید چالش برانگیز باشد. توصیه می شود فردی در این زمینه به شما کمک کند یا این کار را جلوی آینه انجام دهید.

 

درز شلوار:

این اندازه گیری برای شلوار و شلوار جین استفاده می شود.

inseam (درز شلوار) فاصله از بالاترین قسمت ران تا مچ پا است.  از فاق تا روی درز داخلی پا اندازه بگیرید. بهتر است اندازه پایین شلوار خود را با یک جفت کفش اندازه بگیرید تا بتوانید از برخورد لبه شلوار در نقطه مناسب کفش خود اطمینان حاصل کنید.

 

برای خانم ها به خاطر داشته باشید که اندازه گیری دقیق درز بستگی به پوشیدن کفش پاشنه دار دارد. لبه شلوار آنها باید به وسط پاشنه برخورد کند یا باید کمی بالاتر از کفش تخت باشد. برای خانمها بهتر است دو اندازه گیری برای درزهای داخلی انجام دهند – یکی برای شلواری که با کفش پاشنه دار می پوشید و دیگری برای شلواری که با کفش تخت می پوشید.

 

اندازه گیری گردن

اندازه گیری گردن معمولاً برای سایز پیراهن های لباس مردانه استفاده می شود.

متر را به دور گردن خود بپیچید. اطمینان حاصل کنید که نوار شل و درست پیچیده شده باشد و شما خیلی محکم آنرا دور گردن خود را نمی پیچید. این اندازه گیری اندازه گیری واقعی گردن شماست. برای اندازه گیری گردن پیراهن لباس خود ، نیم اینچ را به یک عدد گرد کنید (یعنی ۱۴.۵ باید به ۱۴ گرد شود) یا به نزدیکترین عدد گرد کنید. (یعنی 14.25 باید به ۱۴.۵ تبدیل شود).

سایز لباس

اندازه گیری سایز لباس مردانه.

 

اندازه گیری آستین:

 

از اندازه گیری آستین اغلب برای سایز پیراهن های مردانه استفاده می شود. برای اندازه گیری طول آستین به فردی نیاز دارید که به شما کمک کند. یک بازو را با زاویه 90 درجه خم کنید و دست خود را روی مفصل ران قرار دهید. برای اندازه گیری کامل آستین  ، از دوست خود بخواهید شانه ، پایین آرنج و سپس مچ دست اندازه بگیرد. بیشترین اندازه گیری های آستین بین 32 تا 39 اینچ قرار دارند. اندازه آستین همیشه یک عدد کامل است. اما در صورت لزوم به نزدیکترین عدد کامل گرد کنید.

سایز لباس

اندازه گیری ها چگونه با اندازه ها مطابقت دارند؟

اولین چیزی که باید هنگام خرید آنلاین به دنبال آن باشید نمودار اندازه است. تولید کنندگان لباس اندازه های نیم تنه ، کمر و باسن را در اینچ یا سانتی متر متناسب با اندازه ها ارائه می دهند. هر مارک یا طراح از مقیاس متفاوتی استفاده می کند ، بنابراین بهتر است اندازه گیری هایی را که آن مارک بر اساس اندازه آنها انجام می شود بررسی کنید.

وقت گذاشتن برای اندازه گیری می تواند خرید را موفقیت آمیزتر کند.

برای اندازه گیری های خود اطمینان حاصل کنید که بهترین اندازه برای لباس خود را می دانید. این یک روش آسان برای پذیرفتن بیشتر خطرهای خرید آنلاین است و اگر به دنبال تغییراتی در لباس خود هستید نیز می تواند مفید باشد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

انواع پارچه پاییزی

معرفی اسم انواع پارچه پاییزی برای دوخت لباس

وقتی پاییز فرا می رسد، با تمام سردرگمی هایش که یک لحظه یخ می زنید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *