تفاوت بوتاکس مو و کراتینه مو چیست؟

در این مقاله قصد داریم تفاوت بوتاکس مو و کراتینه مو را بیشتر برای شما جا بندازیم. و ابتدا توضیحاتی درباره کراتینه مو و بوتاکس داده میشه، ممنون که تا آخر مقاله ما را همراهی میکنید.

تفاوت بوتاکس مو و کراتینه مو

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو، یک نوع روش درمان با مواد شیمیایی است که موهای وز را صاف و براق می کند.

ماندگاری کراتین مو تا ۶ ماه است. انواع مختلفی از روش ها برای کراتینه کردن مو وجود دارد و آرایشگر شما می تواند با توجه به جنس مو و نیاز شما فرمول آن را دستکاری کند.

در بعضی از روش های کراتینه مو، زمانی که مو حرارت می بیند، فرمالدهید آزاد می کند که برای سلامتی مضر است؛ اما شیوه های جدید کراتینه مو، بدون فرمالدهید است. به طور کلی در کراتینه کردن مو، کراتین به پیاز مو اثر می کند و منافذ را با کراتین که یک پروتئین ضرورری برای سلامت و استحکام موها است، پر می کند.

در نتیجه موهای شما صاف، سالم و درخشان به نظر می رسند.

 بوتاکس مو و کراتینه مو

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو یک روش طبیعی برای احیا و بازسازی موهای آسیب دیده است که برای صافی نیمه دائم موها نیز استفاده می شود.

در این روش، موها را به وسیله آمپولی که حاوی انواع ویتامین ها، پروتئین ها، آمینو اسید و لیپیدها است، آغشته می کنند. سپس موها را ماساژ می دهند تا مواد بوتاکس، به خوبی به همه جای مو نفوذ کند.

بعد از نهایت ۴۵ دقیقه موها را می شویند و با سشوار به صورت عمودی روی مو می گیرند تا خشک شود.

این درمان برای انواع مو استفاده می شود و بر خلاف روش کراتینه، عوارض جانبی مانند ریزش مو و نازک شدن تار مو را ندارد.

تفاوت بوتاکس مو و کراتینه مو چیست؟

تفاوت بوتاکس مو و کراتینه مو چیست؟

مهم ترین تفاوت بین بوتاکس مو و کراتینه مو مواد تشکیل دهنده ای است که در هر یک از این درمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

عنصر اصلی درمان در صاف کردن مو ها با کراتین فرمالدئید نامیده می شود. فرمالدئید ماده ای سرطان زا است که نمی تواند به مقدار زیاد مورد استفاده قرار گیرد در مواد درمانی مو موجود در بازار، ماده فرمالدئید در آن ها به مقدار کم استفاده شده است.
بوتاکس مو درمانی است که در آن از فرمالدئید و سایر مواد شیمیایی که برای سلامت ما خطرناک است، استفاده نمی شود و برای سلامتی ما مضر نیست.
چه کسی بیشتر به درمان مو با کراتین نیاز دارد؟
کراتینه مو بهترین انتخاب برای موهای فر و وز و خشک است.

 بوتاکس مو

بوتاکس مو چقدر ماندگاری دارد؟

به طور معمول اثرات مو بین 2-4 ماه طول می کشد ؛ همانند درمان های کراتینی، توصیه می شود که از یک شامپو ملایم یا بدون سولفات برای کمک به حفظ منافع درمان استفاده کنید.

توجه:
درمان کراتین برای زنان باردار توصیه نمی شود، در حالی که درمان بوتاکس می تواند توسط آنها استفاده شود. (با این حال، توصیه می شود ابتدا با پزشک خود مشورت کنید)

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *