تجریش گردی

اگر ساکن تهران هستید و به دنبال مکانی برای گذراندن یک روز تعطیل خود می­باشید. یا مسافرید و میخواهید در شلوغی و ترافیک تهران یک روزه به گشت و گذاری جذاب بپردازید، تجریش گردی را به شما پیشنهاد می­کنیم. زیرا با گذر از کوچه و خیابان های این محل، می­توانید همزمان جاذبه ­های مدرن را در کنار جاذبه ­های باستانی نظاره­ گر باشید. تجریش یکی از مناطق بسیار خوش آب و هوای تهران می­باشد. به خصوص در فصل بهار که بهترین زمان برای گشت و گذار در این قسمت از تهران بزرگ است. همراه ما باشید تا پایان این مقاله اطلاعات زیادی از تجریش گردی کسب کنید.

تجریش گردی کجا بریم؟

بازار تجریش

گشت و گذار در بازار تجریش که یکی از زیباترین و قدیمی­ترین بازارهای ایران می­باشد، حتی اگر به قصد خرید هم نباشد برای خوب کردن حال دلتان بسیار تاثیرگذار است. در این بازار رنگارنگ می­توانید شاهد انواع میوه و سبزیجات باشید­ که حتی فصل آن­ها تمام شده است. بافت سنتی بازار با حجره­ های قدیمی و آجری باعث شده تا این منطقه علاقه­ مندان زیادی را به خود جلب کند. اگر علاقه­ مند به عکاسی نیز هستید باید بگوییم بازار تجریش می تواند سوژه­ های رنگارنگ و بی­ نظیری را برای شما به تصویر بکشد.

تجریش گردی

بازار تریش برای گردش

امام زاده صالح تجریش

در تجریش گردی خود قطعا شاهد گنبد فیروزه­ای زیبایی خواهید بود. بارگاه امامزاده صالح برادر امام رضا (ع) در این منطقه از تهران قرار دارد. این مکان مقدس که بسیار قدمت دارد، با رنگ های آبی، طلایی و بنفش تزیین شده و هنر میرزا سعید خان بوده است. این بارگاه با آرامشی که دل­ های زیارت کنندگان خود می­دهد گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

موزه زمان

اگر علاقه­ مند به تاریخ هستید حتما می­دانید که موزه زمان، محل زندگی قاجاریان بوده است. این موزه، به عنوان اولین موزه ساعت در ایران تاسیس شده است و جزو زیباترین موزه­ های تهران می­باشد. در موزه زمان شما می­توانید شاهد انواع مختلف ساعت از قرن هفدهم میلادی باشید. علاوه بر ساعت بخشی از این موزه به تقویم های مهم جهان اختصاص یافته است.

 

بیشتر بخوانید : کجای تهران رو هنوز ندیدی؟

موزه زمان تجریش

موزه دکتر حسابی

این موزه با دارا بودن قسمتی از وسایل شخصی، مدارک و درجات علمی، پروفسور حسابی، سبب تا علاقه­ مندان به این دانشمند حداقل یک­بار از این موزه بازدید کنند و از نزدیک با شیوه زندگی ایشان آشنا شوند. حتی اگر شما قصد تهیه آثار دکتر حسابی را دارید می­توانید با بازدید از این موزه به هدف خود نیز برسید.

باغ فردوس

در تجریش گردی خود حتما طبیعت و باغی با شکوه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. باغ فردوس که به آن موزه سینما نیز گفته می­شود یکی از  باغ­ های خوش آب و هوای تهران می­باشد. این باغ نیز با قدمت تاریخی دارد، تداعی­ گر خاطراتی از زمان قاجار است. در این باغ شما می­توانید علاوه بر استفاده از فضای زیبای آن، از سالن­ های سینما، کافی شاپ­ ها و کتاب فروشی آن نیز بهره ­مند شوید.

باغ فردوش شمال تهران

باغ موزه هنرهای ایرانی

این مکان که مربوط به دوره رضا خان است در سال 1384 ترمیم و بازسازی شده است. در این باغ موزه آثار هنری گوناگونی اعم از، ماکت­ های آثار باستانی و جاذبه­ های کشور زیبایمان ایران، ماکت­ های بتونی از هنرمندان معاصر و آثار و دست سازه ­های هنری مربوط به هنرمندان معاصر کشورمان در این مجموعه برای عموم قرار داده شده است. همینطور در قسمتی از این باغ موزه شاهد نمایشگاه عکس در دوره ­های ماهیانه می­باشیم. اگر هم قصد استراحت و میل کردن چیزی را داشتید، می­توانید از کافه ­ی سنتی که در فضای باز این مجموعه قرار دارد استفاده کنید و لذت ببرید.

باغ موزه هنر ایرانی

موزه موسیقی

اگر علاقه­ مند به موسیقی و سازها می­باشید دیدن این موزه برایتان خالی از لطف نیست. این عمارت زیبا در در خیابان شهید دربندی قرار دارد و در سال 1388 پس از طی مراحل طولانی بازسازی افتتاح شد. موزه موسیقی دارای قسمت های مختلفی از جمله: سالن نمایش انواع سازها، آرشیو صوتی و تصویری، کارگاه نمایش مراحل ساخت، گنجینه موزه، کتابخانه تخصصی، مخزن محصولات مکتوب و کافی شاپ می­باشد. در این موزه می­توانید قدیمی­ ترین نواها را بشنوید و لذت ببرید.

رستوران های معتبر تجریش

پس از گشت و گذار در میان موزه­ ها و بازار درنهایت وقت خستگی در کردن و رسیدگی به شکم است. با تنوع بالای رستوران­ها و کافی شاپ ها در این منطقه ممکن است انتخاب برای شما بسیار سخت شود و سردرگم شوید. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که از گذشته کباب­ های این منطقه زبان زد عام و خاص بوده است.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

تور تبریز به کیش

همه چیز در مورد تور تبریز به کیش

گردشگرانی که قصد سفر با تور تبریز به کیش را دارند با سوالات متعددی روبرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *