از چه سنی کرم دور چشم بزنیم

وقتی چین و چروک دور چشم بعضی افراد را می بینیم با خود می گوییم از چه سنی کرم دور چشم بزنیم تا ما هم شاهد چنین چین و چروک هایی در دور چشم خود نباشیم .

در پاسخ به این سوال ، کارشناسان پوست و مو می گویند روند شروع هرچه زودتر باشد بهتر است.

چین و چروک عاملی است که همیشه سن افراد را بسیار بیشتر از آنچه که هستند نشان می دهد.

بسیاری از افراد از 30 سالگی و هنگامی که متوجه اولین چین و چروک ظریف در گوشه خارجی چشم خود می شوند متوجه این فاجعه می شوند و شروع به استفاده از کرمهای دور چشمی می کنند .

اما بهتر است قبل از اینکه چین و چروکی مشاهده کنید ، فرایند کرم دور چشم را از 20 سالگی شروع کنید. چرا که بهترین نتیجه از پیشگیری حاصل می شود تا درمان.

اگر از پوستی کاملاً خشک ، سیاهی دور چشم و پف مزمن چشم یا سایر مشکلات خاص اطراف چشم رنج می برید، باید از پوست اطراف ناحیه چشمان خود بدون توجه به سن و سالتان مراقبت کنید.

از چه سنی کرم دور چشم بزنیم

از چه سنی کرم دور چشم بزنیم

آیا اگر از مرطوب کننده صورت استفاده می کنید ، واقعاً به کرم دور چشم نیاز دارید؟

بله
بسیاری از مردم تعجب می کنند که چرا در درجه اول حتی کرم دور چشم، واجب تر از هر کرم دیگری است.

دلیل این امر این است که پوست اطراف چشم ظریف تر و نازک تر از پوست سایر بخش های صورت است و به راحتی آسیب پذیر تر است بنابرین نیاز به مراقبت ویژه و کرم مخصوص دارد.

چرا که به دلیل موقعیت حساس چشم ، کرم های متفرقه می توانند به چشم آسیب برسانند .

بنابرین باید از کرم هایی که مخصوص این ناحیه تعبیه شده اند استفاده کرد.

از چه سنی کرم دور چشم بزنیم

دلایل اهمیت استفاده از کرم دور چشم از 20 سالگی به جای 30 سالگی :

1-همان طور که پیشتر گفته شد پوست اطراف چشم شما ده برابر نازک تر از سایر بخش های صورت شما است.

این بدان معنی است که ظرافت آن بسیار بیشتر است ، و می تواند خیلی سریعتر چروک و خشک شود.

بعلاوه ، این ناحیه از پوست در مقایسه با عوامل محیطی بسیار آسیب پذیرتر است (منظور از عوامل محیطی ، باد شدید و نور خورشید و اشعه ماورا بنفش است).

2-یکی دیگر از دلایل منطقی دیگر این است که پوست اطراف چشم از رطوبت طبیعی حاصل از سبوم (روغن) برخوردار نیست. کرم ها ، اگرچه ممکن است برای کسانی که با لکه های مداوم دست و پنجه نرم می کنند ، دردسر ساز باشند ، اما یکی از بهترین گزینه های ضد پیری پوست اند ، زیرا پوست را سالم و صاف می کنند.

همچنین ناحیه چشم به اندازه کافی چرب و مرطوب نیست ، بنابراین تأمین رطوبت فراوان به شما بستگی دارد.

3-یک دلیل دیگر برای استفاده از کرم دور چشم از 20 سالگی این است که از آنجا که ناحیه چشم بسیار حساس و آسیب پذیر است ، به طور معمول اولین بخشی است که علائم پیری را نشان می دهد.

هرچه مسن تر می شویم ، به طور کلی ساختار پوست ضعیف می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد .

در ادامه ی همین افزایش سن ، عملکرد کلاژن رو به کندی می رود و باعث افتادگی و چین و چروک پوست علی الخصوص ناحیه اطراف چشم می شود.

این امر نه تنها به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد ، بلکه عوامل داخلی و خارجی دیگری از جمله تغییرات هورمونی، آب و هوا ، آلودگی ، مصرف سیگار ، رژیم غذایی نامناسب و آسیب های ناشی از آفتاب در آن دخیل اند.

و انعکاس همه و همه ی این تغییرات ابتدا در پوست اطراف چشمان شما نمایش داده می شوند.

از چه سنی کرم دور چشم بزنیم

از چه سنی کرم دور چشم بزنیم

4-یکی دیگر از عوامل دیگری که استعمال کرم ناحیه دور چشم را ضروری می سازد حرکت مداوم پلک هاست.

به این فکر کنید که پلک های شما در طول روز چند بار حرکت می کند.

شما هر روز حدود 10 هزار بار پلک می زنید ، و علاوه بر پلک زدن هنگامی که لبخند می زنید ، اخم می کنید ، گریه می کنید یا به نقطه ای خیره می شوید پوست اطراف ناحیه چشمان شما نیز تغییر حالت می دهد.

فراموش نکنید مالش چشم ، آرایش و پاک کردن این ناحیه از چشم نیز از این حالت مستثنی نیست.

تقریباً درصورتی که این حرکات را نکنید ، پوست ناحیه اطراف چشم شما به حالت ثابت می ماند.

که این امکان پذیر نیست چرا که پوست صورت و اطراف چشم یکی از عوامل زبان بدن محسوب می شود و مدام در حالت حرکت و تغییر است چه در زمان مکالمه چه در زمان نشان دادن عکس العمل و چه …

بنابرین اگر از کرم دور چشم استفاده نکنید این حرکات پوستی می تواند در دراز مدت به چین و چروک بیشتر این ناحیه منجر شود.

کرم های چشم به طور خاص چه کاری انجام می دهند؟

کرم های دور چشمی با مزایای ضد پیری و ضد آسیب به ناحیه ظریف اطراف چشم ، تهیه شده اند.

از آنجا که ناحیه استعمال آنها بسیار نزدیک به چشم واقعی است ، بنابرین طوری استاندارد فرموله شده اند که وظایف آبرسانی و محافظت کامل را در حالی که احتمال تحریک را به حداقل رسانده اند انجام دهند.

تمام کرم های دور چشم عالی ،دارای آنتی اکسیدان های قوی هستند که برای کمک به دفاع از پوست در برابر پیری سریع ناشی از اشعه ماورا UV بنفش و سایر عوامل محیطی موثر هستند.

کرم دور چشم شما باید حداقل از نوعی ویتامین A (یا رتینول) تشکیل شده باشد ، که یکی از مواد مهم در مراقبت از پوست برای برخورداری از مزایای تجدید پوست و ضد پیری آن است.

سخن پایانی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند و همیشه خواهان پوستی سالم و شفاف و بدون لک و جوش هستید باید یک برنامه ی منظم روتین پوستی داشته باشید و از آن پیروی کنید تا پوستی همیشه شاداب داشته باشید.

اما اینکه روتین پوستی چیست و چه مراحلی دارد و چه نکات ضروری در مورد آن وجود دارد مطلبی است که با کمک لینک زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید :

همه چیز درباره روتین پوستی 

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *