آموزش مانیکور و پدیکور در خانه

بسیاری از ما عاشق رفتن به سالن های زیبایی برای تازه سازی نوک انگشتان پا و دست خود هستیم. پس از مطالعه این مقاله دیگر نیازی به اتلاف وقت در سالن های زیبایی و یا اتلاف پول خود ندارید. زیرا ما مرحله به مرحله به شما مانیکور و پدیکور را آموزش میدهیم. ما به شما کمک خواهیم کرد تا مراحل ، نکات و ترفندهایی را برای تجربه بی نظیر در خانه بیاموزید.

مانیکور و پدیکور چیست؟

مانیکور

مانیکور نوعی درمان زیبایی است که اغلب شامل فرم دهی ناخن ، پیرایش ، لاک زدن و تمیز کردن است. روش های درمانی نیز وجود دارد که می تواند به سلامت و قدرت ناخن ها کمک کند و البته به زیبایی دستان شما نیز کمک می کند! مانیکور همچنین شامل مزایای سلامتی جسمی از طریق ماساژ دست است که باعث افزایش جریان خون و گردش خون در دست ها می شود. و مهمتر از همه ، درمانهایی که بدون استفاده از مواد شیمیایی سخت انجام می شود و از ضعف و شکنندگی ناخن ها محافظت می کند.

پدیکور تقریباً همان مانیکور است ، تنها تفاوت آن با مانیکور این است که پدیکور روی پاهای شما انجام میشود. در پایان برنامه پدیکور ، تمام آنچه که می خواهید انجام دهید پوشیدن صندل است زیرا انگشتان پا بسیار زیبا به نظر می رسند!

مراحل مانیکور و پدیکور در خانه:

مانیکور:

مانیکور

اگر روی ناخن های خود لاک قبلی دارید ، از یک پاک کننده طبیعی برای پاک کردن لاک استفاده کنید.

مراحل مانیکور خود را با خیساندن دستان خود در یک کاسه آب گرم شروع کنید. این به نرم شدن کوتیکول کمک می کند. با استفاده از برس ناخن زیر و اطراف ناخن خود را تمیز کنید. ناحیه کوتیکول را با اسکراب لایه برداری کنید. ما یک اسکراب قند با اسانس تازه کننده مانند اسطوخودوس را پیشنهاد می کنیم!

در مرحله بعد ، کوتیکول ها(اطراف ناخن) را به آرامی به عقب فشار دهید. بهتر است کوتیکول ها را برش ندهید زیرا به محافظت از ناخن ها در برابر باکتری ها و عفونت ها کمک می کند.

برای سالم ماندن کوتیکول ها، روغن آرگان یا روغن نارگیل را به هر کوتیکول بمالید و بر روی پوست ماساژ دهید. این کاری است که شما می توانید روزانه برای محافظت از کوتیکول خود انجام دهید.

ناخن ها را به طول و شکل دلخواه خود کوتاه کنید.

کرم مربوط کننده دست مورد علاقه خود را بزنید و دست ها و بازوها را کاملا ماساژ دهید.

با از بین بردن باقی مانده لوسیون یا روغن روی ناخن ها ، خود را برای لاک زدن آماده کنید. اگر از این مرحله صرف نظر کنید ، لاک زدن شما به سختی به ناخن های شما می چسبد. شما می توانید این کار را با استفاده از کمی پاک‌کننده روی یک پنبه و پاک کردن ناخن ها یکی یکی انجام دهید.

کت پایه: با یک لایه نازک از Horsetail Base Coat Polish برای پایه مانیکور خود شروع کنید.

لاک ناخن مورد علاقه خود را انتخاب کنید و ناخن های خود را لاک‌ بزنید!  با قرار دادن برس در مرکز ناخن شروع کنید و سپس هر طرف را لاک بزنید. بعد یک لایه دوم نازک بزنید. زدن دو لایه لاک معمولاً برای تیره تر شدن و زیبا تر شدن و ماندگاری بیشتر لاک ناخن است. چندین لایه نازک رمز موفقیت است! اگر روی یک یا دو لایه ضخیم لاک بزنید ، زمان خشک شدن آن کند می شود و ناخن های شما را مستعد لک شدن و یا خراشیده شدن لاک های شما می کند.

مانیکور پدیکور

برای اینکه مانیکور طولانی مدت و براق به نظر برسد ، Glass Top Coat Polish خود را بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه خشک شود.

پدیکور:

برای خود یک لگن بزرگ پیدا کنید که بتوانید پاهای خود را به راحتی در آن قرار دهید.

آن را با آب گرم پر کنید ، و یک عدد کوکتل حمام در آن بیندازید. این یک روش فوق العاده برای آرامش پاها ، تحریک گردش خون و خیساندن آرام آنها است.

از انگشتان پا تا زانوهای خود با اسفنج حمام یا برس نرم و مودار بمالید تا به خوبی لایه برداری شود. اگر سنگ پا دارید ، می توانید مناطق خشن پای خود را با استفاده از آن لایه برداری کنید. اطمینان حاصل کنید که اینکار را به آرامی انجام میدهید.انجام اینکار نباید دردناک باشد. انگشتان پا را با برس ناخن بمالید تا ناخن های شما تمیز شود.

بعد ، کوتیکول های انگشتان خود  را دقیقاً همانطور که در مانیکور انجام دادید فشار دهید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، بهتر است کوتیکول ها را کوتاه نکنید تا از عفونت جلوگیری کنید. برای مرطوب نگه داشتن اطراف انگشتان پا ، روغن نارگیل یا روغن آرگان را نیز بر روی آنها بمالید.

ناخن ها را به طول دلخواه خود کوتاه کنید. مراقب باشید آنها را خیلی کوتاه نکنید زیرا این امر باعث درد ناخن های شما داخل کفش می شود.

در مرحله بعد ،   شامپوی بدن مورد علاقه خود را روی پاهایتان بمالید تا احساس نرمی کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که لاک ، باقی مانده از قبل را از روی ناخن ها را پاک کنید.

جدا نگه داشتن انگشتان پا به سهولت لاک ‌زدن کمک می کند. می توانید دستمالهایی را بین انگشتان خود قرار دهید، یا می توانید جداکننده های عالی انگشتان ساخته شده از پلاستیک را خریداری کنید!

Base Coat  و به دنبال آن لاک ناخن مورد علاقه خود را بمالید ، سپس با  Top Coat کار را تمام کنید. بگذارید بین برنامه های پوششی چند دقیقه ناخن هایتان خشک شوند. پس از زدن لایه آخر ، اجازه دهید که ناخن ها حدود 15 دقیقه قبل از راه رفتن خشک شوند.

نکات اضافی برای مانیکور و پدیکور عالی:

همیشه از بیس کت و تاپ کت استفاده کنید.

وسایل خود را بعد از آخرین مانیکور و پدیکور تمیز کنید. برای جلوگیری از تجمع باکتری و عفونت، ابزار خود را پس از هر بار استفاده تمیز کنید.

از قبل پاها و دستان خود را مرطوب کنید! از قبل با لوسیون دست یا لوسیون بدن دستان و پاهای خود را مرطوب کنید تا ناخن های تازه لاک زده شده شما با خیال راحت خشک شوند.

مانیکور و پدیکور خود را در یک محیط خشک و خنک انجام دهید. بنابراین لاک ناخن شما می تواند کاملاً خشک شود.

اگر به دنبال روتین روزانه برای داشتن پوستی صاف و سالم هستید اینجا کلیک کنید. این مقاله را از دست ندهید!

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *