کاشت مو به روش سلولهای بنیادی 2021

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی 2021 روش جدیدی است که انقلاب جدیدی در صنعت کاشت مو ایجاد کرده است. ریزش مو یک موضوع مهم برای مردم سراسر جهان است. دلایل ریزش مو می تواند عوامل بسیاری از جمله دلایل ژنتیکی یا عوارض جانبی درمان پزشکی باشد.

در حالی که برخی از بیماران که تحت درمان شدید پزشکی مانند شیمی درمانی قرار دارند سرانجام به رشد طبیعی موها می رسند. اما برای افرادی که به دلایل طبیعی موهای خود را از دست می دهند یا در مواقع شدیدتر دچار طاسی می شوند، متاسفانه این روند قابل برگشت نیست.

افرادی که دچار ریزش مو می شوند چه مرد چه زن، اثر آن را بر کیفیت زندگی خود خواهند دید. یکی از موارد آن کاهش اعتماد به نفس می باشد. بسیاری از آنها به داروها و تبلیغاتی که وعده کمک به رشد مجدد موهای طبیعی را می دهند اعتماد می کنند و اغلب این اعتماد با شکست مواجه می شود. چرا که تنها روش قطعی درمان آن کاشت مو است.

کاشت موی سلول های بنیادی روشی مشابه با همان کاشت موی سنتی است. کاشت موی سلول های بنیادی به جای برداشتن تعداد زیادی مو برای کاشت در ناحیه ریزش مو، یک نمونه پوست کوچک را که از آن فولیکول های مو برداشت می شود را بر می دارد. سپس فولیکول ها در آزمایشگاه تکثیر می شوند و دوباره در قسمت های ریزش مو بر روی پوست سر کاشته می شوند. و این به پوست سر اجازه می دهد تا موها از آنجا که فولیکول ها گرفته شده رشد کنند.

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی 2021

سلول های بنیادی چیست؟

سلولهای بنیادی سلولهایی هستند که امکان تبدیل شدن به انواع مختلف سلولهای موجود در بدن را دارند. در واقع آنها می توانند تقسیم و تجدید شوند تا به سلولهای دیگر تبدیل شوند. سلول های بنیادی با تقسیم و جایگزینی بافتهای آسیب دیده به ترمیم بافتهای خاص بدن کمک می کنند.

ترمیم موی سلول های بنیادی چیست ؟

ترمیم موی سلول های بنیادی روشی نوآورانه برای کاشت مو است که می تواند رشد موهای طبیعی را با استفاده از سلول های بنیادی بدن بازسازی کند! برخلاف سایر روش های کاشت مو که به جابجایی فولیکول های مو متکی هستند، درمان با سلول های بنیادی به منظور بازگرداندن رشد فولیکول های طبیعی موی موجود در پوست سر برای دستیابی به نتایج طولانی مدت طراحی شده است.

سلول های بنیادی بدن شما، وظیفه ترمیم بافت ها را بر عهده دارند. این سلولهای بنیادی عناصر سازنده ضروری هستند که می توانند خود را به هر نوع سلولی تبدیل کنند. لایه چربی زیر پوست محل زندگی تعداد بیشماری سلول بنیادی مزانشیمی است.

به لطف فناوری، می توان این سلولهای بنیادی مزانشیمی را برداشت کرد تا از خواص بازسازی آنها بهره مند شد. وقتی سلول های بنیادی شما به نواحی کم مو وارد می شوند ، می توانند به بازسازی فولیکول های مو کمک کنند تا رشد مناسب موها را بازیابند.

ترمیم موهای بنیادی چگونه کار می کند؟

ترمیم موی سلول های بنیادی می تواند از طریق ترکیبی از درمان سلول های بنیادی و درمان پلاسمای غنی از پلاکت، به رشد مجدد مو کمک کند. لایه چربی زیر پوستی افراد (معروف به بافت چربی) در خود مقدار زیادی سلول بنیادی موجود دارد که به آنها ADSC (سلول های بنیادی مشتق شده از چربی) گفته می شود.

در طی ترمیم موی سلول های بنیادی ، مقدار کمی چربی اضافی با استفاده از لیپوساکشن از بدن خارج می شود. سپس کانولهای کوچکی از طریق برشهای ریز در زیر پوست وارد می شوند و چربی غنی از سلولهای بنیادی برداشته می شود. این سلولهای بنیادی غلیظ شده و از طریق سانتریفیوژ می چرخند تا نمونه تصفیه شود. سپس سلولهای بنیادی که در این مرحله تصفیه شده اند با پلاسمای غنی از پلاکت موجود در خون ترکیب می شوند.

این ترکیب از سلول های بنیادی و PRP به پوست سر تزریق می شود و شروع به تعامل با فولیکول های موی موجود می کند سپس آنها را ترمیم می کند و در نهایت رشد موها را تحریک می کند. این ترکیب همچنین قادر است که سلول های بنیادی موجود در پوست سر را فعال می کند تا موهای کم پشت مجدد بازیابی شوند.

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی 2021

کاندیدای ایده آل برای درمان سلولهای بنیادی چه کسی است؟

زنان و مردان می توانند برای بهبود ضخامت و تراکم مو ، تحت درمان با سلول های بنیادی قرار گیرند. ترمیم موی سلول های بنیادی برای بیمارانی که مقداری مو هنوز در پوست سر دارند، ایده آل است.

بیمارانی که کاملاً طاس هستند ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش نباشند.

ترمیم موی سلول های بنیادی می تواند: فولیکول های طبیعی مو را بازسازی کند به مناطقی که موهای کم پشت دارند، تراکم اضافه کند.

آیا ترمیم موی سلول های بنیادی با روش PRP  یکسان است؟

هر دو روش ترمیم موی سلول های بنیادی و روش استفاده از موهای زائد با پلاکت غنی از پلاکت (PRP) از روش های غیر جراحی کاشت مو هستند که می توانند رشد فولیکول های مو را تحریک کنند. در حالی که ترمیم موی سلول های بنیادی از سلول های بنیادی موجود در سلول های چربی برای بهبودی استفاده می کند ، PRP  از پلاسمای غنی از پلاکت موجود در خون برای تحریک رشد موها استفاده می کند.

در طول مو درمانی PRP ، نمونه خون شما از طریق سانتریفیوژ چرخانده می شود تا پلاسمای غنی از پلاکت از سایر اجزای خون جدا شود. سپس پلاسمای غنی از پلاکت با یک ماتریس خارج سلولی یک سلول  ترکیب می شود تا رشد موهای طبیعی تحریک شود.

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی 2021

همچنین بخوانید: آسیب بالش های نامناسب به پوست و مو

روش درمان

در روند کاشت مو، ابتدا داروی بی حسی موضعی برای کاهش هرگونه ناراحتی و درد در زمان آماده سازی قسمت لیپوساکشن تجویز می شود. سپس چربی اضافی با دقت از ناحیه اهدا کننده (به طور معمول شکم یا ران) با استفاده از کانول های ریز ، جمع می شود. سپس بعد از جمع آوری  ،به وسیله ی سانتریفیوژ چرخانده می شوند.

در مرحله آخر، ابتدا از بی حسی موضعی به منظور آماده سازی پوست سر استفاده می شود. سپس مخلوط سلول های بنیادی برای تقویت رشد موها به پوست سر تزریق می شود.

نکته : انجام درمان با سلول های بنیادی به طور معمول 1-2 ساعت طول می کشد.

عوارض 

بیماران ترمیم موی سلول های بنیادی ممکن است تورم ، قرمزی و تحریک جزئی در ناحیه اهدا کننده و همچنین پوست سر داشته باشند. این عوارض باید در عرض چند روز از بین بروند. همچنین بیماران به طور معمول می توانند یک روز بعد از ترمیم مو، فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرند.

طول درمان

شما می توانید انتظار داشته باشید که نتایج را طی 4-6 ماه پس از انجام مراحل درمانی مشاهده کنید. قرار ویزیت های بعدی برای پیگیری نتایج کاشت موی سلول های بنیادی در ماه های بعد از درمان توصیه می شود.ممکن است بعد از درمان کمی درد داشته باشید که پس از گذشت زمان یک هفته بهتر میشود.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش سلول های بنیادی

  • پوست سر خود را نباید بعد از کاشت مرطوب کنید.
  • پانسمان روی سرتان را به طور مرتب تعویض کنید و رسیدگی کنید.
  • منطقه گیرنده و پذیرنده خود را نخارانید یا مالش ندهید.
  • ابتدا با دکتر خود مشورت کنید و بعد از دو هفته سر خود را شستشو دهید.

سخن پایانی

روش های قدیمی کاشت مو فقط برای نواحی سر مناسب بود، درحالیکه روش سلول های بنیادی در هر ناحیه ای می تواند استفاده شود. به طور مثال می توان برای نواحی ابرو و ریش هم از این روش استفاده کرد.بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2017 منتشر شده، محققان ایتالیایی اذعان داشتند که 23 هفته پس از این درمان تراکم موها 29% افزایش داشته است.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

آبرسان صورت

بهترین محصولات برند نوتروژینا برای انواع پوست‌ها

توجه به برند لوازم آرایشی در زمان خرید یکی از مهمترین نکاتی است که حتما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *