پرپشت شدن مو | بهترین روش‌ها و درمان خانگی برای پرپشت شدن مو

همانطور که می‌دانیم پرپشت شدن مو یکی از مواردی است که در زیبایی نقش مهمی را ایفا می‌کند. داشتن موهای پرپشت برای همه ما خیلی خوشایند است. اما متاسفانه یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که برای پوست و مو در سراسر جهان برای افراد وجود دارد مشکل ریزش مو است. حتما همه ما حداقل در یک دوره از زندگی با مشکل ریزش مو مواجه شده‌ایم. اما چه راهکارها و روش‌هایی برای پرپشت شدن مو وجود دارد؟ در این مقاله از وب سایت نیمه شب به آموزش راهکارهایی برای پرپشت شدن مو در خدمت شما هستیم.

پرپشت شدن مو
روش های پرپشت شدن مو

دلایل ریزش و نازکی مو

قطعا مشکل ریزش مو برای همه ما حداقل یک بار به وجود آمده است. یا این که در یک بازه زمانی موی سر دچار نازکی و کم پشتی می‌شود. مشکل ریزش مو هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان به وجود می‌آید. گاهی با شدت زیاد به صورتی که فرد دچار طاسی می‌شود. البته که ریزش مو در آقایان مخصوصا در ناحیه جلوی سر بیشتر دیده می‌شود. باید بدانید که با نگهداری صحیح و مراقبت درست از مو می‌توان فولیکول مو را تقویت کرد. فولیکول مو قسمت ابتدایی مو است که وظیفه ساخت مو را به عهده دارد.

نکته مهمی که درباره ریزش مو وجود دارد این است که الزاما ریزش مو همیشه نگران کننده نیست. ریزش مو برای همه افراد به صورت کاملا طبیعی وجود دارد. ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه کاملا طبیعی است که این مقدار هنگام شانه زدن مو و یا شستن آن میریزند. ریزش این مقدار از میان ۱۵۰۰۰۰ تار مو که به صورت متوسط در هر فرد بالغ وجود دارد بسیار ناچیز است. همچنین مقدار ریزش مو روزانه بسیار کمتر از مقدار رویش تارهای جدید مو است. ریزش مو زمانی نگران کننده است که سرعت ریزش زیاد باشد‚ سرعت رویش خیلی کم باشد و یا این که رویش مجدد مو متوقف شود.

اما برخی از عواملی که موجب نازکی و در بعضی موارد موجب ریزش مو می‌شوند مواردی مانند استفاده از محصولات نامناسب و نامرغوب برای مو‚ محکم بستن مو‚ استرس‚ نقص سیستم ایمنی‚ تغییرات هورمونی‚ ژنتیک‚ اختلالات پوستی و عفونی‚ زایمان‚ کاهش مواد معدنی بدن مانند آهن‚ درمان بیماری‌های خود ایمنی‚ یائسگی‚ کاهش وزن ناگهانی‚ مشکلات تیروئید می‌باشند.

روش های پرپشت شدن مو

برای پرپشت شدن مو روش‌هایی مانند استفاده از دارو و درمان‌های مختلف وجود دارد. از بین این داروها می‌توان به داروهای موضعی ماینوکسیدیل و خوراکی فیناستراید اشاره کرد که تاثیر قابل توجهی در رشد مو دارند. همچنین روش‌هایی مثل کاشت مو‚ پیوند مو و یا مزوتراپی نیز از دیگر روش‌ها برای پر پشت شدن مو هستند. اما در ادامه روش‌های ساده تر برای تقویت مو و افزایش تراکم مو را به شما آموزش خواهیم داد.

تغذیه مناسب

سعی کنید در رژیم غذایی خود حتما از آب کافی به صورت روزانه و مواد معدنی و مغذی استفاده کنید. سبزیجات و میوه‌های سرشار از آهن‚ فیبر‚ روی‚ ویتامین‚ پروتئین و بیوتین می‌تواند در سلامت مو تاثیر قابل توجهی داشته باشد. مواد غذایی زیر سرشار از مواد مغذی برای مو هستند.

  • اسفناج
  • تخم مرغ
  • برگ چغندر
  • انواع کلم
  • حبوبات
  • مغزها و دانه‌ها
  • روغن نارگیل و زیتون
  • ماهی

باید بدانید که مصرف موادی مانند نوشابه‚ دخانیات و مشروبات الکلی علاوه بر مضرات بی شمار آن‌ها‚ به سلامت مو نیز آسیب می‌رسانند. به این دلیل که در جذب مواد مغذی توسط بدن اختلال ایجاد می‌کند.

اموزش روش های پرپشت شدن مو
راه های پرپشت کردن مو

ماساژ پوست سر

توصیه می‌شود که قبل از استفاده از شامپو‚ با یک روغن سبک و تقویت کننده مو‚ سر خود را با حرکات دورانی انگشت‌ها ماساژ بدهید. این کار گردش خون را افزایش داده و موجب تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. در نتیجه ماساژ سر باعث افزایش ضخامت مو و تقویت رشد مو می‌شود.

استفاده از شامپو مناسب

یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در سلامت مو شامپو است. در نتیجه انتخاب شامپو مناسب برای هر نوع مو بسیار حیاتی است. برای تشخیص شامپو مناسب ابتدا باید نوع مو خود را بشناسید. مو از نظر میزان چربی به سه دسته چرب‚ نرمال و خشک تقسیم بندی می‌شوند. شامپو مخصوص موهای خشک‚ چربی و رطوبت لازم را به مو می‌دهد. شامپو مناسب موهای چرب نیز‚ میزان چربی مو را متعادل می‌کند.

به یاد داشته باشید که افرادی که موهای خشک دارند بهتر است که کمتر موهای خود را بشویند. چون شستشوی زیاد موی خشک موجب خشکی مضاعف مو می‌شود. همچنین چون چربی زیاد مو باعث ریزش مو می‌شود‚ به افراد دارای موی چرب نیز توصیه می‌شود که یک روز در میان موهای خود را بشویند.

استفاده از شامپوهای حجم دهنده مو نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای پرپشت شدن مو باشند.

استفاده از ماسک مو

برخی از ماسک‌های طبیعی که می‌توانید در خانه آن‌ها تهیه کنید نیز در پرپشت شدن مو موثر هستند. تعداد زیادی ماسک مغذی برای مو وجود دارد که ما در ادامه به سه مورد از این ماسک‌ها اشاره می‌کنیم.

ماسک مو آلوئه ورا

برای ساخت ماسک آلوئه ورا‚ ابتدا ژل شفاف آلوئه ورا را به اندازه دو قاشق از برگ آن خارج کنید. دقت کنید که ژل حتما شفاف باشد و به رنگ زرد نباشد. سپس آن را با دو قاشق آب مخلوط کنید. سپس این ترکیب را داخل اسپری بریزید. پس از شستشوی مو و خشک شدن آن‌ها از این محلول روی موی خود اسپری کنید. استفاده از این ماسک ۳ بار در هفته می‌تواند در نرمی و پر شدن مو تاثیر گذار باشد.

راه های پرپشت کردن مو
روش های پرپشت کردن مو
ماسک مو عصاره پیاز

ابتدا باید آب یک پیاز را به صورت کامل بگیرید و سپس آن را با ۳ قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید. این محلول را روی پوست سر خود بگذارید و ماساژ دهید. پس از نهایتا ۱۵ دقیقه مو را به آرامی و با شامپو بدون سولفات بشویید.

ماسک مو تخم مرغ

ابتدا یک تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل ترکیب کنید. سپس این ماسک را روی مو و پوست سر خود قرار دهید. پس از ۳۰ دقیقه آن را با آب سرد یا ملایم بشویید. استفاده هفته‌ای یک بار از این ماسک باعث درخشندگی مو و همچنین نرمی و پرپشت شدن مو می‌شود.

نکات مهم برای سلامت مو

  • اگر از نرم کننده استفاده می‌کنید‚ سعی کنید که هرگز با پوست سر تماس پیدا نکند. چون با افزایش چربی باعث ریزش مو می‌شود.
  • هرگز با حرکات تند موهای خود را خشک نکنید. سعی کنید همیشه برای خشک کردن مو به آرامی حوله را روی موهای خود بکشید. حوله‌های میکروفیبری برای خشک کردن مو بهترین انتخاب هستند.
  • بهترین انتخاب شانه برای مو شانه‌هایی هستند که با الیاف طبیعی مانند چوب ساخته شده‌اند.
  • مصرف ژل‚ واکس مو قوی‚ کرم‌ها و سرم‌های سنگین مو را به حداقل برسانید و یا کاملا خودداری کنید.
  • فرق سر خود را بعد از یک مدت تغییر دهید.
  • استفاده از سشوار و یا اتو موی با درجه حرارت بالا می‌تواند مو را شکننده و نازک کند. می‌توانید از محافظ مو در برابر حرارت و حجم دهنده‌های ضد وز استفاده کنید.
  • لیفت ریشه مو می‌تواند در ضخامت مو موثر باشد. برای این کار در زمانی که مو نم دارد به آرامی سشوار بکشید و سپس حجم دهنده مو را روی ریشه مو بمالید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *