معرفی شبکه اجتماعی Pinterest (پینترست)

پینترست چیست؟
Pinterest یک شبکه رسانه اجتماعی مبتنی بر تصویر است که در آن کاربران و مشاغل می توانند با پین کردن تصاویر و فیلم ها در صفحه اعلانات مجازی، علایق خود را تبلیغ و کشف کنند. Pinterest به دلیل ماهیت بصری، به یک ابزار فروش بسیار کارآمد برای مشاغل آنلاین تبدیل شده است.
Pinterest همچنین یک شبکه اجتماعی محبوب در دنیاست که از طریق آن میتوانید به آسانی عکس های خود در سراسر جهان به اشتراک بگذارید.
شبکه اجتماعی
چه کسانی از Pinterest استفاده می کنند؟
پیش فرض این برنامه ساخت محتوا پیرامون کلمات کلیدی، عبارات و روندهای خاص است.
این برنامه در بین خانم ها، به ویژه افرادی که از غذا، عکاسی، هنر، نقل قول های الهام بخش و خرید، کاردستی و ازدواج لذت می برند بسیار محبوب است.

Pinterest بازار بسیار بزرگی را برای مارک هایی ارائه می دهد که می خواهند مخاطبان خود را با روشهای سنتی «نوشتار و فروش» که در سایر شبکه های اجتماعی اتخاذ شده، مورد هدف قرار دهند. قرار دادن محصولات جدید مبتنی بر تصویر با متن بسیار کوتاه، به معنای این است که محصولات با تکیه بر ظاهر خوب و عکاسی درخشان خود مشتریان را ترغیب به خرید و اشتراک میکنند.

اما فقط بانوان نیستند که از این شبکه استفاده میکنند. این شبکه سرآشپزها ، طراحان و … را جذب می کند.
اگر به دنبال عکس هایی با موضوعات مختلف میگردید یا به دنبال محیطی برای یافتن و ذخیره کردن تصاویر و فیلم های مختلف هستید این برنامه مناسب شماست.

راهنمای استفاده از برنامه پینترست:
توجه کنید که به دلیل فیلتر بودن برنامه نیاز به استفاده از وی پی ان دارید تا بتوانید در وب سایت ثبت نام کنید.
1. به Pinterest بپیوندید.
به سایت pinterest.com مراجعه کرده و روی پیوستن به Pinterest کلیک کنید. از شما می خواهد با اتصال به Facebook یا Twitter به آن بپیوندید ، اما گزینه سوم به شما امکان می دهد با استفاده از آدرس ایمیل خود وارد سیستم شوید.

برای ارتباط با Facebook، باید به برنامه اجازه دسترسی به اطلاعات اصلی، آدرس ایمیل، روز تولد و موارد پسندیده خود را بدهید. اگرچه شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا پین های شما به Facebook بازنشر شوند یا نه.

نمیخواهید از فیسبوک خود استفاده کنید؟
با قراردادن ایمیل خود در این شبکه ثبت نام کنید از آنجا که این اطلاعات از یک حساب موجود در شبکه های اجتماعی وارد نشده است ، چند سوال دیگر مانند جنسیت از شما پرسیده خواهد شد. عکس نمایه را بارگذاری کنید و ادامه دهید.

2. برخی از صفحه ها را دنبال کنید
پس از ایجاد حساب کاربری، باید صفحه های جذابی را پیدا کنید. Pinterest با پیشنهاد برخی کارها شروع می کند.
یک دسته از لیست مانند Design ، Geek ، Science & Nature و Technology را انتخاب کنید و سپس حداقل پنج صفحه را بررسی کنید.
این صفحات فقط برای ادامه کار شما هستند. هنگام مرور سایت، صفحه های دیگری پیدا می کنید که ارزش دنبال کردن دارند.

3. حساب خود را تأیید کنید
پس از انتخاب برخی صفحات، تأیید نامه الکترونیکی دریافت خواهید کرد.
هنگامی که حساب خود را تأیید کردید، صفحه بعدی که مشاهده خواهید کرد خانه شما است که دارای جدیدترین پین های افرادی است که دنبال می کنید. هرچه تعداد کاربران یا صفحات بیشتری را دنبال کنید، محتوای بیشتری دریافت میکنید.

4. تنظیمات را انجام دهید
اکنون زمان مناسبی برای تنظیم تنظیمات است.
بر روی منوی کشویی در گوشه سمت راست بالا بروید و روی تنظیمات کلیک کنید. در اینجا می توانید اطلاعات اولیه را به روز کنید، از اعلان های ایمیل خودداری کنید و حساب Facebook یا Twitter خود را متصل یا قطع کنید.

5- تابلوهای شخصی خود را ایجاد کنید
برای جمع آوری و سازماندهی مواردی که به آن علاقه دارید باید تابلو بسازید. برای این کار ، روی “صفحه های خود” در منوی کشویی سمت راست بالا کلیک کنید و سپس روی “ایجاد یک صفحه” کلیک کنید. جعبه ای ظاهر می شود که از شما می خواهد توضیحی اضافه کنید و آن را دسته بندی کنید.

پینترست
یک صفحه درست کنید
پس از ایجاد یک صفحه می توانید موارد را به آن سنجاق کنید. با کلیک روی ویرایش صفحه در بالای صفحه، می توانید دیگران را به صفحه خود دعوت کنید ، اما برای این کار باید کاربر را دنبال کنید یا آدرس ایمیل وی را وارد کنید.
همچنین شما می توانید یک صفحه مخفی ایجاد کنید.

6. اجتماعی شوید
شما اکنون رسماً در Pinterest هستید ، وقت آن است که دوستان خود را پیدا کنید. برای جذب دنبال کنندگان جدید ، صفحه های بیشتری را دنبال کنید و موارد خاص خود را بسازید.

7.جستجو
در قسمت بالا و سمت چپ صفحه، قسمتی برای جستجو وجود دارد. از آنجا که پینترست به صورت خودکار عبارت جستجو شده توسط شما را کلمه به کلمه جدا کرده و هرکدام را به عنوان یک برچسب در نظر می‌گیرد، سعی کنید عباراتی کوتاه و مشخص را جستجو کنید. در این قسمت برای هر عبارتی که جستجو کنید (چه فارسی و چه انگلیسی)، پینترست برچسب‌های دیگری به شما پیشنهاد می‌دهد که جستجوی شما را دقیق‌تر خواهند کرد.

8. ارسال و دریافت پیام
در گوشه بالا سمت راست قسمتی وجود دارد که با کلیک کردن روی آن می‌توانید با دوستان خودارتباط برقرار کنید یا پین‌های خود را برایشان بفرستید. اگر شخص مد نظر شما در فهرست پیام‌ها نیست، کافی است شناسه کاربری یا آدرس ایمیل او را وارد کنید تا پیام شما برای او ارسال شود. همچنین امکان فرستادن پین‌ها برای دوستانتان نیز در اینجا وجود دارد.

این شبکه مجموعه‌ای است پر از دانش‌ها، مهارت‌ها و هنرهای مختلف که به چشم‌نوازترین شکل ممکن در کنار هم چیده شده‌اند. اگر به شبکه‌های اجتماعی علاقه دارید، قطعا به این شبکه نیز علاقمند خواهید شد. ویژگی‌های منحصر به فرد این شبکه مخصوصا قابلیت لینک گذاری و عدم وجود محدودیت در ابعاد تصاویر، فرصتی به کاربران هوشمند و خلاق داده تا از شبکه‌‎های اجتماعی به طرزی متفاوت و خاص برای ترویج محتوا و کسب و کارشان استفاده کنند.جالب است بدانید که شبکه های مجازی نظیر پینترست نظارت کامل بر محتواهایی که درون آن قرار میگیرد دارند.به همین دلیل است که این شبکه مجازی تبلیغات برای کاهش وزن را ممنوع اعلام کرده.و دلیلش از این کار این بوده که با روان مخاطبان بازی نشود.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

معرفی ارز دای

ارز دیجیتال دای (DAI) چیست؟

انواع ارز غیر متمرکز در دنیا عرضه شده است که ارز دای یکی از مهم‌ترین‌هاست …

یک نظر

  1. خیلی برنامه خوب و کاربردی اییه من که خیلی دوستش دارم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *