معرفی بهترین کرمهای مرطوب کننده و آبرسان

امروز وب سایت نیمه شب با معرفی بهترین کرمهای مرطوب کننده و آبرسان همراه شما خواهد بود تا علاوه بر آشنایی با این نوع کرم ها با نکات خرید و تفاوت های مربوط به آنها آشنا شوید.

شاید در وهله نخست هر دو کرم مرطوب کننده و آبرسان برایتان مشابه و یکسان باشد اما حقیقت امر این است که عملکرد مرطوب کننده و آبرسان بر پوست شما یکسان نیست و دارای تفاوت هایی است که در ادامه مطلب با آنها ، آشنا خواهیم شد.

معرفی بهترین کرم های مرطوب کننده و آبرسان

معرفی بهترین کرمهای مرطوب کننده و آبرسان

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

از لحاظ علمی، مرطوب کننده اصطلاح کلی است که برای انواع ترکیبات مرطوب کننده به کار می‌رود؛ از جمله:

  • امولینت‌ (emollients): چربی و روغن ها
  • اسکوآلن (squalene): روغن
  • هموکتانت ها یا ترکیبات جاذب الرطوبه (humectants)
  • ترکیبات پوشاننده (occlusive)

اما در دنیای تجارت و بازار جهانی، کلیه اصطلاحات دستخوش تغییر شده‌اند. در واقع، آبرسان و مرطوب‌کننده از جمله واژه‌های تجاری هستند که برندهای مختلف از آنها تعریف‌های متفاوت و دل‌بخواهی ارائه می‌دهند.

از آنجاکه هیچ استاندارد مشخص و ویژه‌ای برای تعریف یک آبرسان و یک مرطوب کننده وجود ندارد در بیشتر موارد، هر برندی طبق میزان رطوبت رسانی محصول خود به پوست افراد این دو اصطلاح را تفکیک می‌کنند.

مواد مرطوب کننده

مرطوب کننده ها موادی با پایه روغن هستند که مواد پوشاننده (occlusive) مانند وازلین و روغن های معدنی و همچنین امولینت‌ هایی چون استرها و روغن های گیاهی در برمی‌گیرند. این مواد روی پوست لایه‌ای را تشکیل می‌دهند که مانع از خارج شدن آب می‌شود.

آنها همچنین در کاهش خشکی پوست و افزایش لطافت آن نقش مهمی دارند.

مواد آبرسان

آبرسان ها موادی تحت عنوان humectants (هموکتانت یا جاذب الرطوبه) همانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک هستند که آب را از هوا یا پوست شما جذب می‌کنند و بر روی پوست نگاه می‌دارند.

خواندن مواد تشکیل دهنده محصولات و تشخیص این مواد بسیار اهمیت دارد، چراکه، مکانیسم عمل متفاوتی دارند. بنابراین، نمونه‌ای را که شما انتخاب می‌کنید می‌تواند پوست شما را سالم‌تر کند یا اینکه سلامت پوست شما را به خطر بیاندازد.

درست است که هدف نهایی هیدراته کردن (آبرسانی) پوست است، اما انتخاب بهترین ماده رطوبت رسان کاملا به نوع پوست شما بستگی دارد.

کدام محصول برای پوست شما مناسب است؟

حال که به معرفی تفاوت بهترین کرمهای مرطوب کننده و آبرسان پرداختیم نوبت به معرفی محصول مناسب پوست می رسد. افراد بسیاری تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را نمی‌دانند و در انتخاب یک محصول مناسب پوست‌شان مشکل دارند.

محصولات بسیار متفاوتی در بازار وجود دارد؛ از پالم گرفته تا انواع روغن، کرم، ژل، پماد و آبرسان ها؛ اما حقیقت این است که همه آنها در واقع یک کار را انجام می‌دهند.

اکثر لوسیون ها و محصولات مربوط به بهداشت پوست هم دارای ترکیبات پوشاننده (occlusive) و هم نرم کننده (emollients) و جاذب رطوبت (humectants) هستند. بنابراین به طور همزمان هم پوست را مرطوب می‌کنند و هم اینکه نقش آبرسان را دارند.

توجه داشته باشید نوع و فرم یک محصول (به شکل روغن، بالم، کرم، ژل و…) اثری بر عملکرد آن محصول ندارد، بلکه این مواد تشکیل دهنده آن محصول است که نقش مهمی در کارکرد آن ایفا می‌کند. فرم و شکل محصول فقط تجربه و حس شما را در استفاده از مواد تشکیل دهنده فرمولاسیون تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای همین، روی لیبل محصولات و تجارب افرادی که محصول را استفاده کرده‌اند، بخوانید. گاهی اوقات پوست شما فقط به یک مرطوب کننده یا یک آبرسان نیاز دارد، نه هر دوی آنها. با دانستن اینکه دقیقا چه روشی برای تأمین آب مورد نیاز پوست‌تان مطلوب است، می‌توانید بهترین کار را برای آبرسانی پوست خود انجام دهید.

کدام را انتخاب کنم: کرم آبرسان یا کرم مرطوب کننده؟

حالا که تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را می‌دانید، اگر می‌پرسید «باید آبرسان را انتخاب کنم یا مرطوب کننده؟»، باید اشاره کنیم که قضاوت نهایی زمانی صورت می‌پذیرد که دریابید کدام یک از آنها آب پوست شما را حفظ می‌کنند؛ آبرسان یا مرطوب کننده؟ جواب این است: هر دوی آنها.

همانطور که پیش از این بیان شد، همه چیز بستگی به نوع پوست شما دارد و یک کرم معمولی هم می‌تواند هر دو کار را بر پوست شما اعمال کند.

با وجود این، اگر شما از جمله افردای هستید که برای مراقبت از پوست خود تمایل دارند از محصولاتی استفاده کنند که حاوی فقط یک ماده مؤثره (active ingredient) باشد و مراقبت از پوست خود را در چندین و چند مرحله انجام می‌دهند، ممکن است انتخاب یک کرم معمولی برای شما مشکل‌زا باشد.

انواع کرم مرطوب کننده با برندهای متفاوت در بازار فراوان است که در برخی از مواقع افراد را دچار سردرگمی می سازد .

برخی از این کرم ها مخصوص پوست های خشک و برخی دیگر مخصوص پوست های معمولی هستند ، اگر نمی دانید کدام نوع کرم برای پوست شما مناسب است این مطلب از وبسایت نیمه شب را از دست ندهید.

کرم های مرطوب کننده و آبرسان | نکات خرید بهترین کرم ها

حال که به معرفی بهترین کرمهای مرطوب کننده و آبرسان پرداختیم لازم است که با انواع نکات خرید آن آشنا شویم .

نکاتی درباره خرید بهترین کرم های آبرسان و مرطوب کننده پوست :

این نکات عبارت هستند از :

1-کرمهای مرطوب کننده و آبرسان از نظر طول درمان :

از جمله مهمترین نکاتی که در خرید کرم آبرسان و مرطوب کننده پوستباید به آن توجه داشته باشید این است که، از مدت زمان طول درمان کرم اطمینان خاطر بیشتری به دست آورید.

اینکه شما روزانه دو الی سه بار از آن کرم استفاده کنید تاثیر بسیاری در از بین بردن چین و چروک های صورت تان دارد.

اگر به طور مداوم از این کرم استفاده نمایید بدون شک بعد از مدتی شواهد آن را روی صورت خود مشاهده خواهید کرد و این امر بسیار لذت بخش است.

بر اساس تجربه ای که بسیاری از افراد دارند اگر شما در مصرف این محصولات توقف داشته باشید، به معنی این است که یک بار دیگر چین و چروک های صورت روی صورت تان مشاهده خواهند شد.

2-عوارض :

برخی از محصولاتی که برای ضد پیری مورد استفاد قرار می گیرند دارای عوارض بسیاری می باشند و به همین دلیل افراد هرگز نباید از آنها استفاده کنند.

شما پیش از خرید کرم آبرسان و مرطوب کننده پوست باید اطلاعات تان را در مورد آن کرم بیشتر کنید و سپس اقدام به خریداری آن نمایید.

برخی از کرم ها هستند که حساسیت و التهاب زیادی را برای افراد رقم می زنند، به همین دلیل تمامی دستورالعمل های که در آن کرم وجود دارد را باید مطالعه کنید و سپس اقدام به خرید آن نمایید.

3-تفاوت های فردی در هنگام معرفی بهترین کرمهای مرطوب کننده و آبرسان :

 یکی از اشتباهات بسیار بزرگی که برخی از افراد انجام می دهند این است که در هنگام معرفی محصولات به دیگران ، به تفاوت های فردی آنها نمی اندشند و به دنبال معرفی کرم آبرسان و مرطوب کننده پوستی هستند که خود یا دوست و یا خواهرشان از آن استفاده کرده است.

در واقع شما باید بدانید نوع پوست تان با دیگران یا خواهر تان هم تفاوت دارد، به همین دلیل محصولاتی که آنها استفاده می کنند دلیلی ندارد که برای شما هم مناسب باشد و نتیجه رضایت بخشی به شما بدهد.

از آنجایی که هر فردی پوست متنوعی دارد، هیچ محصولی هم وجود ندارد که میزان اثر بخشی اش برای تمامی افراد یکسان باشد. بر همین اساس شما زمان خرید کرم آبرسان و مرطوب کننده پوست با توجه به نوع پوست خود خریدتان را انجام دهید.

اگر با یک مشاور متخصص پوست مشورت کنید به شما بهترین محصول را معرفی می کند تا از آن استفاده کنید و به عنوان بهترین ماسک صورت چین و چروک های روی صورت خود را از بین ببرید.

4-قیمت و رابطه ی آن با انتخاب و معرفی بهترین کرمهای مرطوب کننده و آبرسان :

یکی از قوانین نانوشته ای که وجود دارد این است که، هرچه یک محصول قیمت بیشتری داشته باشید، بدون شک کارایی مناسب تری هم دارد و به زودی می تواند چین و چروک های صورت را از بین ببرد.

به همین دلیل است که افراد زمان خرید کرم آبرسان و مرطوب کننده پوستبه دنبال کرم های گران قیمت می باشند تا هر چه سریعتر چروک های صورت خود را از بین ببرند.

اما باید دقت داشته باشید که قیمت تنها موردی نیست که باید به آن توجه نمایید بلکه بیشتر باید به اثربخشی آن بر اساس نوع پوست خود توجه نمایید. اینکه شما در زمان خرید کرم آبرسان و مرطوب کننده پوستگران ترین کرم را خریداری کنید ولی با نوع پوست شما هماهنگی لازم را نداشته باشد، هیچ سودی برایتان ندارد، بر همین اساس این اشتباه بزرگ را انجام ندهید.

5-ترکیبات :

از دیگر نکاتی که شما باید زمان خرید کرم آبرسان و مرطوب کننده پوستبه آن توجه داشته باشید این است که با ترکیبات درون آن کرم آشنایی داشته باشید. دقت داشته باشید که اگر ترکیبات درون کرم بسیار زیاد باشد، دلیل بر این امر نیست که آن کرم بی نظیر است بنابراین شما در مورد این مسئله هرگز گمراه نشوید.

برخی از ترکیبات درون کرم وجودشان ضروری می باشد مانند رتینول، اسید هیدروکسی و … که بسته به نوع کرم ترکیبات دیگری هم در درون آن وجود دارد. شما پیش از خرید کرم آبرسان و مرطوب کننده پوستباید به خوبی در مورد آن محصول تحقیق کنید و با یک مشاور پوست که در این زمینه تخصص بیشتری دارد مشورت نمایید تا بهترین محصول را برای جوانسازی صورت خود خریداری کنید.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

آبرسان صورت

بهترین محصولات برند نوتروژینا برای انواع پوست‌ها

توجه به برند لوازم آرایشی در زمان خرید یکی از مهمترین نکاتی است که حتما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *