مراقبت از موی چرب | بهترین محصولات و روش های مراقبت از موی چرب

برای افرادی که موهای چرب دارند‚ چرب شدن مو یکی از آزار دهنده‌ترین اتفاقات است. به این دلیل که سرعت چرب شدن مو بسیار زیاد است. سرعت چرب شدن مو در برخی افراد به حدی زیاد است که پس از گذشت مدت کوتاهی از حمام مو دوباره چرب می‌شود. در این مقاله از نیمه شب با آموزش‌هایی درباره موهای چرب و روش‌ها و محصولات مراقبت از موی چرب در خدمت شما هستیم.

چربی مو چه دلایلی دارد؟

افرادی که دارای موی چرب هستند با مشکلاتی مانند شوره سر‚ چربی بدون کنترل مو‚ ریزش مو و مشکلاتی از این قبیل دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر شما موی چرب داشته باشید حتما برایتان پیش آمده که مجبور شدید با موی چرب به محل کار و یا هر جای دیگری بروید. چون مویتان خیلی سریع چرب شده و شما فرصت کافی برای دوش گرفتن نداشتید. این مورد حتما باعث شده که خجالت بکشید و اعتماد به نفس کافی نداشته باشید.

 

مراقبت از موی چرب

روش های مراقبت از موی چرب

باید بدانید که غدد چربی برای محافظت از مو ماده‌ای به نام سبوم تولید می‌کنند. این ماده اتفادقا برای مومفید است و باعث درخشش و رشد مو می‌شود. چرب شدن مو می‌تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد. به عنوان مثال عوامل ژنتیکی‚ رژیم غذایی غلط و یا استفاده نادرست از محصولات شستشو و مرافبت از مو و یا حتی استفاده از محصولات آسیب زننده می‌تواند دلایل مهم چرب شدن مو باشند. اما محصولات مراقبتی و همچنین شامپوهای مخصوص مو‌های چرب مفیدی وجود دارد که می‌تواند بدون آسیب زدن به مو‚ شما را از شر چربی بیش از حد مو خلاص کند.

عامل دیگری که برای چرب شدن مو در خانم‌ها وجود دارد تغییرات هورمونی است. باید بدانید که استفاده از قرص‌های ضد بارداری و همچنین قاعدگی نا منظم می‌تواند روی چربی موی شما تاثیر بگذارد. به این دلیل که هورمون‌های شما در این دوره کاهش و یا افزایش پیدا می‌کنند. یکی از نمودهای بیرونی این مورد‚ چربی مو می‌باشد.

مراقبت از موی چرب

اولین توصیه‌ای که برای انتخاب و مصرف محصولات مراقبتی و شستشوی مو وجود دارد این است که ابتدا نوع موی خود ار تشخیص دهید. بعد از این کار محصولات مناسب با مود سر خود را انتخاب و استفاده کنید. استفاده از محصولات مناسب برای موی چرب می‌تواند تا حر قابل توجهی چربی مو را کنترل و موی شما را تقویت کند.

نکته مهمی که درباره موهای چرب وجود دارد این است هرگز بیش از نباید آن‌ها را بشویید. به این دلیل که شسشوی بیش از حد موی چرب موجب چرب‌تر شدن مو می‌شود. با شستشوی زیاد پوست سر شما چربی طبیعی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه احساس خشکی کرده و برای هیدراته کردن چربی اضافه تولید می‌کند. پس برای کنترل چربی مو از روش‌های درست اقدام کنید.

شستشوی مو

سعی کنید که تقریبا یک روزدر میان موهای چرب را بشویید. سعی کنید که پوست سر را بدون تماس ناخن با آن به صورت دورانی ماساژ دهید. در شستشوی موهای چرب نکات زیر را در نظر بگیرید.

اموزش مراقبت از موی چرب

 

چگونه از موی چرب مراقبت کنیم

  • شامپوی مناسب موی خود را تهیه کنید.
  • مقدار مناسبی از شامپو را روی سر خود بگذارید و بعد از تقریبا دو دقیقه ماساژ و آبکشی کنید.
  • موی خود را حتما به مدت ۳۰ ثانیه با آب ولرم آبکشی کنید. باید از این که تمام مواد شوبنده از روی موی شما پاک شده باشد اطمینان داشته باشید.
  • استفاده از آب گرم برای آبکشی مو می‌توانند غدد چربی را تحریک کرده و منجر به تولید زیاد چربی شود. پس حتما از آب ولرم برای آبکشی استفاده کنید.
  • اگر از نرم کننده استفاده می‌کنید سعی کنید که نرم کننده با پوست سر شما تماس نداشته باشد.
  • بهتر است بعد از شستشوی مو‚ بگذارید که مو به صورت طبیعی خشک شود.

از شامپوهای قوی و حتی ماندن طولانی مدت شامپو روی سر هم از عواملی هستند که موجب تحریک غدد چربی می‌شود. چون احساس خشکی می‌کنند و چربی بیشتری تولید می‌کنند.

نکته‌ای که برای انتخاب شامپو وجود دارد این است که اولا دقت داشته باشید که برچست فرمولاسیون موهای چرب از طرف شرکت سازنده روی شامپو وجود داشته باشد. ثانیا دقت کنید که روغن و یا سیلیکون در ترکیبات شامپو وجود نداشته باشد و همچنین فاقد نرم کننده باشد.

ماسک مو

استفاده از ماسک‌های مو می‌تواند در کنترل چربی مو تاثیر گذار باشد. باید بدانید که شما می‌توانید در خانه و به صورت طبیعی برای موی خود ماسک درست کنید. این ماسک‌ها علاوه بر کنترل چربی می‌توانند نقش تقویت کننده نیز برای موی شما داشته باشند.

  • محلول آبلیمو و آب: این محلول نیز می‌تواند چربی سر را کاهش دهد. با این تفاوت که تماس این محلول با پوست سر اشکالی ندارد و حتی می‌تواند مفید باشد.
  • محلول سرکه و آب: در این محلول باید به اندازه یک فنجان آب و نصف فنجان سرکه را با هم ترکیب کنید. سپس ساقه موی خود را این محلول بشویید. سعی کنید که این محلول با پوست سر شما تماس نداشته باشد. این محلول در از بین بردن چربی اضافه مو و خوش حالت کردن مو موثر است.
  • زرده تخم مرغ و آبلیمو: موی خود را بشویید و سپس ترکیب دو عدد زرده تخم مرغ و دو قاشق آبلیمو را روی آن قرار دهید. بعد از گذشت چند دقیقه مو را با آب ولرم شستشو دهید.
  • آلوئه ورا و آبلیمو: استفاده از آلوئه ورا برای مو می‌تواند باعث کاهش چربی و طراوت مو شود. برای این کار زل آلوئه ورا را از برگ خارج کرده و آن را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی ریشه مو قرار دهید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.
  • محلول روغن چای و روغن نارگیل: باید بدانید که در مواردی چربی مو به علت خشکی پوست سر است. به این معنی که چون پوست سر احساس خشکی می‌کند چربی زیادی تولید می‌کند. برای حل این مشکل می‌تواند از ترکیب چند قطره روغن چای و روغن نارگیل استفاده کرد. روغن چای در کنترل چربی مو و پاکسازی مو تاثیر گذار است و همچنین دارای خاصیت ضد قارچ است. این ترکیب را روی پوست سر خود قرار دهید. بعد از یک ساعت این محلول را از روی سر خود آبکشی کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *