ساخت زیورآلات رزینی با گل های طبیعی

تکنیک ساخت زیورآلات رزینی:

کسی پیدا میشه که دوست نداشته باشه گل های قشنگ بهاری رو توی کل سال همراه خودش داشته باشه؟ اما چجوری میشه گل هارو بدون خشک شدن زیبا نگه داشت؟ بله با ساخت زیورآلات رزینی می توان آنها را ماندگار کرد.

زیورآلات رزینی

رزین راه خیلی خوبی برای حفظ کردن چیزهای مختلفه ؛ پس میتونه راه خوبی برای حفظ و نگهداری از گل ها باشه. قطعا راه های دیگه ای هم برای این کار هست ولی ما در اینجا می خواهیم به شما تکنیک های قرار دادن گل توی رزین رو یاد بدیم پس اگر به این کار علاقه دارید با ما همراه شوید و این مطلب رو دنبال کنید.

ساخت زیورآلات رزینی

قدم اول: جمع آوری گل ها و برگ ها از طبیعت

من به باغ ها و پارک های اطراف سری زدم و یک سری از گل هایی که دوست داشتم و اجازه ی چیدنشون رو داشتم برای خودم جمع آوری کردم.

جمع آوری گل

قدم دوم: اصول اولیه ی کار با رزین

رزین یک ماهیت دو جزئی دارد که شامل رزین و هاردنر می شود. وقتی آن ها باهم ترکیب بشوند براساس واکنش های شیمیایی خشک و سفت خواهد شد و این عمل در بازه ی زمانی حدود 12 تا 48 ساعت اتفاق می افتد.

ترکیب کردن آن ها و نسبت های آن مهم ترین قسمت کار با رزین و ساخت زیورآلات رزینی است. مثلا اگر یکی از این دو جزء رو زیاد و یا آن یکی را کمتر از مقدار لازم بریزیم رزین ما شکننده و ترد می شود و به راحتی آسیب می بیند و یا این که ممکن است هیچوقت خشک نشود؛ پس حواستون باشه که این کار رو با دقت انجام بدید.

برای این کار به یک ظرف یا قالب نیاز داریم که رزین رو توی آن بریزیم؛ این قالب بهتر است که پلاستیکی یا سیلیکونی باشد. پیشنهاد من به شما استفاده از قالب های سیلیکونی مورد استفاده در شیرینی پزی است. قالب های سیلیکونی خیلی برای این کار مناسبند چون مایع رزین به آن نمی چسبد و به خاطر انعطاف پذیری بالای این ظروف می شود به راحتی محصول رزینی نهایی رو از آن خارج کرد.

وقتی رزین رو در قالب مورد نظر ریختیم ممکنه حباب هایی روی آن ببینیم؛ یک راه برای از بین بردن آنها استفاده از حرارت است که میتوانید این کار را به راحتی با یک فندک انجام بدهید.حرارت باعث میشود که رزین روان تر بشود و حبابها از آن خارج بشوند. در این مرحله حواستون باشد که حرارت خیلی زیادی به رزین ندید چون گرما باعث می شود که مخلوط رزین و هاردنر سریع تر خشک بشوند و در صورت دادن حرارت زیاد ممکنه رزین ببنده و نتونید باهاش کار کنید.

پیدا کردن رزین مناسب با کار شما نیازمند تجربه و آزمون و خطا است. همه ی انواع رزین ها واکنش یکسانی به مواد طبیعی ای که میخواهید داخل آنها قرار بدید ندارند. بعضی از آنها ممکنه رنگ گل ها رو تغییر بدن و شما رو به نتیجه ی دلخواهتون نرسونن و یا اینکه ممکنه اصلا تغییر رنگ ندن و خیلی خوب از کار دربیان.

رزین اپوکسی

در اینجا چند روش یا تکنیک برای آماده سازی گل ها برای قرار دادن در رزین را ارائه میدهیم:

روش های مختلف آماده سازی گلها برای ساخت زیورآلات رزینی:

روش اول: خشک کردن با فشار

خشک کردن با فشار یک راه مرسوم و قدیمی برای خشک کردن گلها و برگهاست. تنها کاری که لازمه انجام بدید اینه که گل ها رو بین یک دستمال کاغذی تمیز قرار دهید. و بعد آن ها رو بین صفحات یک کتاب ترجیحا قطور بذارید و برای چند روز آن ها رو فراموش کنید.

پنج روز یا بیشتر میتواند زمان خوبی برای این کار باشد. حتما شما هم تا به حال حداقل یک بار این کارو انجام دادید و بعد با پیدا کردن گل ها به طور اتفاقی بین کتاب های قدیمی سورپرایز شدید. 🙂

خشک کردن گل ها

روش دوم: آغشته کردن به چسب

برای جلوگیری از واکنش نشان دادن رزین به گل ها آنها نیاز به یک پوشش محافظ دارن. یک راه آسان برای این کار اینه که گلها و برگها رو با یک لایه چسب بپوشونیم. برای این کار کمی آب را با چسب مایع مخلوط کنید و هم بزنید تا یکنواخت شود و سپس گل ها را در آن فرو برده و یا اینکه با یک قلمو دو طرف آنها را به چسب آغشته کنید. (در این روش از ساخت زیورآلات رزینی می توانید به انتخاب خودتون از گلهای تازه یا از گلهایی که خشک کردید استفاده کنید).

روش سوم: آغشته کردن به اسپری مو

و اما یک راه دیگر برای جلوگیری از واکنش نشان دادن رزین آغشته کردن گل ها به اسپری مو است. فقط کافیه چند لایه ی نازک از اسپری مو را به هر دو طرف گل ها اسپری کنید. احتیاط کنید که آن ها هنگام اسپری کردن به سطح زیرینشون نچسبند. ( در این روش هم مثل روش بالا می توانید از گلهای تازه یا گلهای خشک شده استفاده کنید).

قدم سوم:

و اما آخرین مرحله. در این مرحله تنها کاری که باید انجام بدید این است که گل هارو در قالب سیلیکونی قرار بدید و رزینی که از قبل آماده کردید و به خوبی مخلوط کردید رو روی آنها بریزید. اجازه دهید رزین خشک شود و سپس آن را از قالب جدا کنید. اگر فکر می‌کنید هنوز رزین نرم است، می‌توانید آن را به مدت ۱۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید.

ساخت زیور آلات رزینی

و حالا چند ایده ی ساخت زیورآلات رزینی را باهم ببینیم:

ساخت زیور آلات رزینی

با ساخت زیورآلات رزینی می توانید گل های خاطره انگیزی که از عزیزانتان هدیه گرفته اید برای همیشه ماندگار کنید.

ساخت زیور آلات رزینی

با ساخت زیور الات رزینی می توانید بی نهایت انگشتر رزینی با طرح های متنوع بسازیدکه مهم ترین اون ها  طرح های انگشتر رزین و چوب هست می تونید گردن آویز هایی با زیبا ترین اشیاء بسازید می تویند طبیعت رو در ابعاد کوچک مثل یک دریای کوچک یا یک کوهستان کوچک رو شبیه سازی کنید.

ساخت زیور آلات رزینی

هنر ساخت زیورآلات رزینی دنیایی از شگفتی ها و خلاقیت هارو به روی شما باز کرده با ماده شفاف رزین به راحتی می تونید اشیاء ، گل ها و تصاویری رو که دوست دارید مثل تصاویر خاطره انگیز ترین روزهاتون رو ثبت کنید.

ساخت زیور آلات رزینی

ساخت زیور آلات رزینی

امیدوارم این آموزش مورد پسند شما واقع شود. و شما هم مثل من با ساخت زیورآلات رزینی و استفاده از آنها لذت ببرید.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

کاردستی برای دکور خانه

۱۱ مدل کاردستی برای دکور خانه

می‌توانید با انواع کاردستی برای دکور خانه، جایی که در آن زندگی می‌کنید را زیباتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *