بهترین و ارزان ترین قیمت روز گوشی در بازار (خرداد 1400)

آیا برای خرید گوشی موبایل برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ آیا با بهترین و ارزان ترین قیمت روز گوشی در بازار (خرداد 1400) آشنایی دارید؟آیا می‌خواهید از شر گوشی قدیمی خود خلاص شوید و آن را با یک گوشی جدید‌تر و بروز‌تر که دارای امکانات کارآمدتری است عوض کنید؟ ازدیاد مدل‌های رنگارنگ در بازار هم گزینه‌های خرید شما را بیشتر می‌کند و هم دشواری شما را در انتخاب گوشی! این راهنمای خرید می‌تواند در انتخاب بهترین و ارزان ترین گوشی بازار به شما کمک بسیاری کند.

بازار خرید گوشی های هوشمند و صنعت تولید و توسعه آن از جمله‌ی بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود. مردم جهان و به خصوص ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به دارا بودن و ارتقای گوشی‌های شخصی خود داریم. در این میان با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند یا اسمارت فون‌ها بد نیست اگر قصد خرید یا ارتقای آن را دارید نگاهی به این مقاله داشته باشید تا همواره از جدید‌ترین و بهترین گزینه‌های خرید گوشی که از قیمت مناسبی نسبت به امکانات خود برخوردارند، آگاه شوید.

در این مقاله که یک لیست شامل چندین گزینه گوشی که از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب شده است به شما تقدیم خواهد شد تا بتوانید بر اساس بودجه خود اقدام به خرید بهترین گوشی نمایید.

توجه داشته باشید مهم‌ترین فاکتوری که از دید ما در این مقاله به جهت انتخاب گزینه‌های معرفی‌شده، لحاظ شده است فاکتور قیمت با توجه به کارایی است.

همچنین طبق نظر سنجی که از کاربران صورت گرفته بود گوشی های تا حدود پنج میلیون جز ارزان ترین ها دسته بندی شده بود.

که در این مقاله به معرفی آنها پرداخته خواهد شد.

نکته: قیمت‌های درج شده برای هر گوشی بر اساس قیمت روز بازار در ماه خرداد 1400 ثبت شده است. و ممکن است در ماه های دیگر دارای نوسان قیمتی باشد.


بهترین و ارزان ترین قیمت روز گوشی در بازار (خرداد 1400)

Xiaomi Redmi 9A (2GB/32GB)

گوشی شیائومی ردمی 9 آ

این گوشی یکی از بهترین و ارزان ترین قیمت روز گوشی در بازار (خرداد 1400) می باشد.

قیمت حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان با گارانتی وی دو سل

همیشه نباید با دید منفی به گوشی‌های ارزان قیمت نگریست شاید بتوان با بودجه‌ای که در اختیار شماست یک گوشی ارزان قیمت و با کیفیت تهیه نمود. شیائومی ردمی 9 آ یکی از گوشی‌هایی است که در رده ارزان‌قیمت تولید و طراحی شده و با داشتن حداقل استانداردها می‌تواند انتخاب خوبی برای کاربران با بودجه کم باشد.

طراحی ساده به‌همراه وزن کم و اندازه جمع و جور در کنار دوربین 13 مگاپیکسلی و دوام مناسب باتری و پردازنده نسبتا قوی از ویژگی‌های مثبت این گوشی و در مقابل کیفیت نسبتا پایین نمایشگر، حافظه رم و حافظه داخلی پایین و شارژر نه چندان سریع را می‌توان جزء ویژگی‌های منفی این گوشی در نظر گرفت

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در سال2021


Xiaomi Redmi 9C (2GB/32GB)

گوشی شیائومی ردمی 9 سی|بهترین و ارزان ترین قیمت روز گوشی در بازار (خرداد 1400)

قیمت: 2میلیون و 630 هزار تومان با گارانتی دیجی کالا

سری ردمی 9 جانشین خلفی برای نسل قبلی آنها یعنی ردمی 8 بوده و توانسته انتظارات را برآورده کند. ردمی 9 سی یکی از اعضای این خانواده است که با قیمت مناسب امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

بدنه پلاستیکی گوشی‌های ارزان قیمت در برابر خط و خش مقاومند و نمایشگر LCD با نور زمینه‌ای مناسب حدود 400 نیت در کنار رابط کاربری MIUI و پردازنده Helio G35 توان مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین وجود دوربین سه‌گانه بر روی قاب پشتی در کنار باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت شما را صاحب یک گوشی ارزان و نسبتا بادوام و با کارآیی بالا می‌کند.


Samsung Galaxy A10s (2GB/32GB)

گوشی سامسونگ گلکسی آ 10 اس

قیمت: حدود 2 میلیون و 840 هزار تومان با گارانتی آواژنگ

نمایشگر با وضوح و کیفیت مناسب در کنار پردازنده  پرقدرت و قیمت پایین مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که از یک گوشی رده پایین انتظار می‌رود. سیستم‌عامل سامسونگ گلکسی A10s می‌تواند با مدیریت مناسب منابع گوشی به‌خوبی این انتظارات را برآورده کند.

با در نظر گرفتن همه این موارد گوشی گلکسی آ10 اس با عملکرد مناسب، سخت‌افزار قابل قبول، طراحی بروز و همچنین دوربین‌های با کیفیت مناسب یکی از بهترین محصولات رده پایین این شرکت است.


Xiaomi Redmi 9 (4GB/64GB)

گوشی شیائومی ردمی 9

قیمت: حدود 3 میلیون و 150 هزار تومن با گارانتی کاوش تیم

سری ردمی 9 توانسته پرچم شیائومی را در گروه محصولات میان‌رده بازار بالا نگه دارد. نسخه پایه این سری که در این بخش به معرفی آن می‌پردازیم یک گوشی بسیار خوش ساخت، خوش چهره و خوش قیمت است که برای کاربران معمولی بازار می‌تواند بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گوشی باشد.

بهره‌گیری از پردازنده قدرتمند Helio G80 که برای گیم مناسب بوده و به همراه نمایشگر LCD با کیفیت قابل قبول از دیگر ویژگی‌های این گوشی بوده که همه اینها در کنار استفاده از یک دوربین با کیفیت و باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی ردمی 9 را به یک گوشی نسبتاً ارزان و با دوام و خوش ساخت تبدیل می‌کند.


Samsung Galaxy A02s (4GB/64GB)

گوشی سامسونگ گلکسی آ 02 اس

قیمت: حدود 3 میلیون و 250 هزار تومان با گارانتی داریا همراه پایتخت

گوشی A02s یکی از محصولات اقتصادی سامسونگ بوده که نمایشگر با کیفیت نسبتا مناسب در کنار تراشه اسنپدراگون 450 این گوشی را به گزینه‌ای مناسب برای کاربری عمومی مانند تماشای فیلم تبدیل کرده است. البته مقدار حافظه رم و حافظه جانبی برخی کاربران را اقناع نخواهد کرد.

اما بخش دوربین گوشی شامل یک سنسور 13 مگاپیکسلی در کنار حسگر ماکرو و عمق است که در کنار یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژر سریع 15 واتی آن را در زمره گوشی‌های اقتصادی با امکانات مناسب قرار داده است.


Xiaomi Redmi Note 9 (4GB/64GB)

گوشی شیائومی ردمی نوت 9

قیمت: حدود 3 میلیون و 700 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

در واقع ردمی نوت 9 ادامه‌دهنده راه سری 8 این خانواده بوده و شیائومی تقریبا تمام بخش‌های آن را نسبت به نسخه قبلی ارتقا داده است و همین موجب شده شاهد یک عملکرد کم نقص از این محصول باشیم که آن را در زمره پرفروش‌ترین محصولات شیائومی قرار داده است.

شاید بتوان بدنه پلاستیکی در کنار پردازنده گرافیکی نسبتا ضعیف را از نقاط ضعف این گوشی دانست ولی باید در نظر داشت که این گوشی در مقایسه با هم‌رده‌های خود چندان وضعیت بدی نداشته وشاید سرتر از آنها باشد. به هر حال وضعیت خوب فروش این گوشی در بازارهای جهانی نشان‌دهنده مقبولیت این گوشی در میان کاربران است.


Samsung Galaxy A12 (4GB/64GB)

گوشی سامسونگ گلکسی آ 12

قیمت: حدود 3 میلیون و 700 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

پس از عملکرد موفق گلکسی A11 حالا سامسونگ نسخه جدید آن را با نام گلکسی A12 با سخت‌افزاری بهتر معرفی و راهی بازارها کرده است. این گوشی با تمرکز بر نگهداری شارژ بیشتر راهی بازار شده و تمامی بخش‌های آن از نمایشگر و پردازنده در حرکتی هماهنگ سعی در کاهش مصرف باتری دارند.

همچنین یک شارژ 15 واتی نیز با سرعت هرچه تمام‌تر باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را شارژ می‌کند. البته ناگفته نماند سامسونگ از مجموعه دوربین‌های خوب و کاملی در این گوشی استفاده کرده است. در نهایت باید گفت این گوشی با توجه به قیمت خود ارزش خرید بالایی دارد و اگر قصد خرید یک گوشی نسبتاً ارزان قیمت با کارایی مناسب و شارژدهی بالا را دارید Galaxy A12 می‌تواند یکی از بهترین پیشنهادها باشد.

بهترین و ارزان ترین قیمت روز گوشی در بازار (خرداد 1400)


Xiaomi Poco M 3 (4GB/64GB)

گوشی شیائومی پوکو ام 3|بهترین و ارزان ترین قیمت روز گوشی در بازار (خرداد 1400)

قیمت: حدود 3 میلیون و 800 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

پوکو ام 3 یک گوشی دوسیمکارته بوده که دارای ساختاری متوازن و خوش‌ساخت است. استفاده از فریم پلاستیکی در کنار نمایشگری بزرگ این گوشی را به یک گوشی اقتصادی با مشخصات فنی قابل قبول بدل کرده است. بخش دوربین این گوشی نیز با بهره‌گیری از یک سنسور 48 مگاپیکسلی حرف‌های برای گفتن دارد.

شاید بتوان مهم‌ترین مزیت این گوشی را باتری فوق‌العاده آن عنوان نمود. بهره‌گیری از یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی در کنار پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس عملا می‌توان این گوشی را به یک پاوربانک تشبیه نمود که به‌وسیله آن می‌توان دستگاه‌های دیگر را شارژ نمود.


Xiaomi Redmi 9T (4GB/64GB)

گوشی شیائومی ردمی 9 تی

قیمت: حدود 3 میلیون و 850 هزار تومان با گارانتی وی دو سل

گوشی ردمی 9 تی از سری گوشی‌های با کیفیت این برند محسوب شده که می‌تواند پاسخگوی اکثر نیازهای کاربران مانند وب‌گردی، انجام بازی، تماشای ویدیو، شبکه‌های اجتماعی، کار با برنامه‌ها و غیره باشد. یکی از ویژگی‌های بارز این گوشی باتری آن است.

گفتنی است این گوشی از یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که در کنار سخت‌افزار کم‌مصرف آن شاهد دوام فوق‌العاده باتری آن خواهیم بود همچنین یک سنسور 48 مگاپیکسلی در کنار یک پردازنده نسبتا قوی پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود.

بهترین و ارزان ترین قیمت روز گوشی در بازار (خرداد 1400)


Huawei Y8P (6GB/128GB)

گوشی هواوی وای 8 پی|بهترین و ارزان ترین قیمت روز گوشی در بازار (خرداد 1400)

قیمت: حدود 4 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی مادیران

خرید گوشی که هر آنچه از آن بخواهیم را به صورت یکجا ارائه دهد، آن هم در گروه میان‌رده و ارزان قیمت کار آسانی نیست. با این وجود باید هواوی وای 8 پی را از این قاعده مستثنی دانست. یک نمایشگر باکیفیت OLED با رزولوشن بالا، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، بهره‌گیری از سخت‌افزار قدرتمند با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از جمله موارد جذاب این گوشی هستند.

باقی ویژگی‌های این گوشی مانند طراحی زیبا و بدنه سبک و خوش ساخت همراه با دوربین‌های با سیستم هوش مصنوعی پیشرفته و باتری کارآمد را نیز باید در کنار دیگر ویژگی‌های مثبت Huawei Y8p قرار دهیم تا این گوشی را به یک گزینه بسیار خوب برای گروه ارزان قیمت بازار تبدیل کند.


Huawei Nova 7i (8GB/128GB)

گوشی هواوی نوا 7 آی

قیمت: حدود 4 میلیون و 850 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش

یکی دیگر از محصولات خوش قیمت و با ارزش خرید بالایی که در این لیست به شما معرفی می‌کنیم گوشی هواوی p40 lite یا nova 7i است که در ایران بیشتر با نام دوم عرضه می‌شود. این گوشی با داشتن سخت‌افزاری بسیار جذاب و قدرتمند توانایی اجرای هر خواسته کاربر خود را به صورت ویژه و در بالاترین سطح دارد. میزان بهینگی نرم‌افزاری و رابط کاربری دستگاه نیز به حدی است که شرایطی عالی برای انجام همه امور مورد نیاز کاربر ایجاد کرده است.
دوربین باکیفیت همراه با عملکرد شارژدهی عالی و البته شارژر سریع هیجان‌انگیز دستگاه نیز دیگر وجوه آن هستند که می‌توانند شرایط را برای رسیدن به یکی از کمترین زمان‌های شارژ در میان گوشی‌های هم‌رده ایجاد کنند.

در نهایت باید گفت به جز عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل و البته کمی حساسیت بدنه نسبت به خراشیدگی (که با انتخاب یک قابل و گلس مناسب قابل رفع است) هیچ ایراد دیگری در این گوشی وجود ندارد و از هر زاویه‌ای که به آن بنگرید یک محصول قدرتمند، جذاب و باکیفیت را به شما معرفی کرده و نشان می‌دهد.


Xiaomi Redmi Note 9S (4GB/64GB)

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 اس|بهترین و ارزان ترین قیمت روز گوشی در بازار (خرداد 1400)

این گوشی نیز جز بهترین و ارزان ترین قیمت روز گوشی در بازار (خرداد 1400) می باشد.

قیمت: حدود 4 میلیون و 900 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

پس از عملکرد موفق گوشی‌های خانواده سری ردمی نوت 8 و فروش فوق‌العاده این سری شرکت شیائومی نسل بعدی این خانواده یعنی ردمی نوت 9 را معرفی و عرضه کرد. یکی از موفق‌ترین‌ها در این خانواده گوشی ردمی نوت 9اس است. بدنه این گوشی از جنس شیشه بوده که با فریم پلاستیکی به‌هم متصل شده و ظاهر زیبایی را برای این گوشی به ارمغان آورده است.

در کنار ظاهر زیبا سخت افزار قدرتمند با تراشه اسنپدراگون 720G در کنار رابط کاربری شیائومی عملکرد این دستگاه را بهبود بخشیده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به تعبیه اثر انگشت بر روی کلید پاور و استفاده از ناچ حفره‌ای درون نمایشگر اشاره نمود.


Xiaomi Redmi Note 9T 5G (4GB/128GB)

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی 5جی

قیمت: حدود 5 میلیون و 150 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

ردمی نوت 9 5جی از سری گوشی‌های باکیفیت این برند محسوب شده که در واقع پاسخگوی اکثر نیازهای کاربران خواهد بود در واقع می‌توان این گوشی را ارزان‌ترین گوشی مجهز به شبکه ارتباطی 5G دانسته و آن را در زمره گوشی‌های میان‌رده به‌حساب آورد.

ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپری در کنار شارژر سریع 18 واتی و پردازنده قدرتمند مدیاتک به کاربر امکان می‌دهد تا برنامه‌های خود را بدون هیچ دغدغه‌ای اجرا کرده و شاهد کاهش سرعت گوشی خود نباشد. بخش دوربین این گوشی با بهره‌گیری از سنسور 48 مگاپیکسلی عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته و تصاویر مطلوبی را ثبت می‌کند.


درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

درگ و دراپ

ترفند درگ و دراپ در آیفون

ترفند درگ و دراپ در آیفون و آی‌پد به کاربران اپل، یکی از بهترین راه‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *