(آیفون 13) جدیدترین مدل آیفون در سال 2021

مدل های 2021 آیفون (آیفون 13) هنوز ماه ها با عرضه آن فاصله دارند و انتظار می رود در پاییز امسال شاهد عرضه ی آن باشیم، اما ما شایعات مربوط به انتظارات دستگاه های جدید اپل را از قبل از عرضه مدل های آیفون شنیده ایم.

در آیفون جدید تغییرات عمده طراحی انتظار نمی رود. و پیش بینی میشود آیفون های 2021 همان ویژگی آیفون های 2020 را داشته باشند، اما می توان روی پیشرفت دوربین، پردازنده سری A سریعتر، تراشه 5G جدید کوالکام و افزایش عمر باتری آن حساب باز کرد.
شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه حداقل یک آیفون در سال 2021 از طراحی بی سیم و کاملاً متکی به شارژ بی سیم برخوردار است ، اما تحلیلگر معتبر اپل، مینگ-چی کو می گوید که این اتفاق نمیفتد.
گوشی اپل جدید 13
گفته می شود که اپل در نظر دارد حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش را به مدل های آیفون 13 اضافه کند، که علاوه بر Face ID به عنوان روش احراز هویت بیومتریک جایگزین استفاده می شود، اما این اتفاق هنوز قطعی نشده.
وقتی صحبت از فناوری پیشرفته دوربین می شود، شایعات حاکی از آن است که می توانیم حسگر بزرگتر از حسگری که در iPhone 12 Pro Max مشاهده کردیم به همراه ویژگی Sensor-Shift Stabilization برای تمرکز خودکار و تثبیت بهتر در صفحات دیگر، در آیفون جدید مشاهده کنیم.
انتظار می رود در لنزهای Ultra Wide در مدل های آیفون 13 “Pro” بهبودهایی حاصل شود امکانات جدیدی نظیر:
دیافراگم پایین تر برای عملکرد بهتر در شرایط کم نور و بهبود فوکوس خودکار.

انتظار می رود که ظرفیت باتری مدل های آیفون 13 بیشتر از مدل های آیفون 12 باشد، اپل با ایجاد تغییراتی در اجزای آیفون ها، فضای بیشتری برای باتری های بزرگتر فراهم می کند.
نام احتمالی:
از زمانی که آیفون 8 در کنار آیفون X در سال 2017 راه اندازی شد، سیاست نامگذاری اپل تا حدودی پیچیده شده است زیرا ما هرگز آیفون 9 نداشتیم. پس از آیفون X به XS ، XS Max و XR و سپس به آیفون 11، 11 Pro و 11 Pro Max رفتیم.
در زیر نام هایی وجود دارد که اپل از زمان معرفی اولین آیفون در سال 2007 استفاده کرده است.
2007 – آیفون

2008 – آیفون 3G

2009 – آیفون 3GS

2010 – آیفون 4 (طراحی جدید)

2011 – آیفون 4s

2012 – آیفون 5 (طراحی جدید)

2013 – آیفون 5s و آیفون 5c

2014 – آیفون 6 و آیفون 6 پلاس (طراحی جدید)

2015 – آیفون 6s و آیفون 6s پلاس

2016 – آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

2017 – آیفون 8 ، آیفون 8 پلاس و آیفون X (طراحی جدید)

2018 – iPhone XR ، iPhone XS و iPhone XS Max

2019 – آیفون 11 ، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

2020 – آیفون 12 مینی ، آیفون 12 ، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

مجموعه آیفون 12 اپل، از آیفون 12 مینی ، آیفون 12 ، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس برخوردار است. براساس قراردادهای نامگذاری گذشته، مجموعه آیفون های 2021 می تواند آیفون 12s یا آیفون 13 باشد.

طرح:
پیش بینی می شود اپل در سال 2021 بدون تغییر در اندازه ، به ارائه آیفون چهار گوش ادامه دهد. بنابراین ما می توانیم انتظار یک آیفون مینی 5.4 اینچی ، یک آیفون 6.1 اینچی ارزان قیمت ، یک مدل 6.1 اینچی پرو و ​​یک مدل Pro Max 6.7 اینچی را داشته باشیم.
شایعات حاکی از آن است که آیفون 12 مینی در حد انتظار کمپانی اپل به فروش نرفته، اما کمپانی اپل همچنان در حال برنامه ریزی برای آیفون 13 مینی است.
گوشی آیفون 13
انتظار نمی رود مدل های آیفون 2021 تغییرات عمده ای در طراحی ایجاد کنند زیرا مدل های آیفون 2020 از فناوری و طراحی اساسی برخوردارند. طبق گفته بلومبرگ، مهندسان اپل آیفون های 2021 را نسخه “S” مدل های 2020 می دانند.
اپل در گذشته از نام های “S” زمانی استفاده می کرد که در آن مدل های آیفون دارای به روزرسانی های جزئی تری بودند.
طبق سایت ژاپنی Mac Otakara ، آیفون های جدید همان اندازه آیفون 12 خواهند بود، اما ضخامت آن می تواند تقریباً 0.26 میلی متر افزایش یابد. همچنین انتظار می رود مدل های آیفون 13 به دلیل بزرگتر شدن باتری ها کمی سنگین تر شوند.

انتظار می رود که آیفون 13 و آیفون های آینده همچنان از درگاه های Lightning استفاده کنند تا لوازم جانبی MagSafe به اندازه کافی فراگیر شوند و امکان طراحی بی سیم آیفون را فراهم کنند.
موبایل اپل جدید
Touch ID؟
به گفته بلومبرگ، اپل در حال آزمایش یک تشخیص دهنده اثر انگشت Touch ID روی صفحه است که می تواند تغییر عمده ای در سیستم های بیومتریک باشد که اپل از زمان راه اندازی آیفون X برای دستگاه های شاخص استفاده کرده است.
جوآنا استرن از وال استریت ژورنال همچنین گفته است که اپل در حال کار بر روی یک سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش است که می تواند از فناوری نوری استفاده کند، اما کو معتقد است که اپل از فناوری اولتراسونیک کوالکام و سایر تامین کنندگان استفاده خواهد کرد.
فناوری اولتراسونیک ، که از امواج صوتی برای ترسیم اثر انگشت استفاده می کند، ایمن تر از فناوری نوری است و در شرایط بیشتری کار می کند، اما اپل می تواند به جای آن از هیبرید نوری / خازنی قوی تری استفاده کند.
اگر اپل Touch ID را در صفحه نمایش اجرا کند، سنسور اثر انگشت علاوه بر Face ID در دسترس خواهد بود و برای کاربران آیفون که هنگام استفاده از ماسک نمی توانند قفل آیفون خود را با تشخیص چهره باز کنند، راحت خواهد بود.

گفته می شود اپل برای آیفون های 2021 از تراشه 5nm + A15 استفاده خواهد کرد ، تراشه تنظیم شده توسط TSMC ساخته خواهد شد.

تراشه 5G و WiFi 6E
کوالکام در فوریه 2020 مودم نسل سوم جدید 5G اسنپدراگون X60 را معرفی کرد که در آیفون های 2021 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آیفون های آینده از تراشه های مودم X65 و X70 Qualcomm نیز استفاده خواهند کرد.
اپل در سال 2021 ادعا می کند که برای کاهش هزینه های تراشه 5G ، با کاهش هزینه آیفون، با اتخاذ یک طرح تخته باتری نرم، به کاهش هزینه های آیفون ادامه می دهد که در مقایسه با قیمت صفحه آیفون 12، 30 تا 40 درصد هزینه کاهش می یابد.

حداکثر فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی؟
چند شایعه پیچیده وجود دارد که نشان می دهد مدل های آیفون 13 حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی دارند، در حالی که در مدل های آیفون 12 حداکثر 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد. البته این موضوع توسط منبع معتبری تأیید نشده است.

پیشرفت های دوربین:
برخی از پیشرفت های قابل توجه دوربین در سال 2021 وجود دارد. بهبود عملکرد در نور کم و تثبیت با کاهش لرزش دوربین را ارائه می دهد.

مدل های پیشرفته آیفون یک دوربین Ultra Wide به روز شده با لنز شش عنصر و دیافراگم f / 1.8 بهبود یافته به دست می آورند که نور بیشتری نسبت به لنز دیافراگم f / 2.4 فعلی را در اختیار شما قرار می دهد و عملکرد بهتر را در شرایط کم نور امکان پذیر می کند.
همچنین انتظار می رود فوکوس خودکار بهبود یابد.
تحلیلگران Barclays معتقدند که هر چهار مدل آیفون 13 از یک لنز دوربین Ultra Wide به روز شده با دیافراگم f / 1.8 بازتر برخوردار خواهند بود، اما Kuo معتقد است که این ارتقا Ultra Wide محدود به مدل های Pro iPhone خواهد بود.

وقتی صحبت از طراحی دوربین می شود ، اندازه دوربین پشتی در تمام مدل های آیفون 13 می تواند 0.9 میلی متر افزایش یابد.
انتظار می رود برجستگی دوربین باقی بماند، اما لنزهای جداگانه ممکن است با طراحی جدید کمتر بیرون بیایند.
ماکس وینباخ ادعا می کند مدل های آیفون 13 دارای قابلیت دوربین عکاسی نجومی برای عکس گرفتن از آسمان خواهند بود. گفته شده است که این حالت خاص وقتی آیفون به سمت آسمان نشانه می رود فعال می شود و به دستگاه اجازه می دهد ماه ، ستارگان و سایر مصنوعات را تشخیص داده و نوردهی را تنظیم کند. او همچنین می گوید مدل های جدید آیفون قادر به گرفتن فیلم های حالت پرتره هستند. وینباخ منبع قابل اعتمادی نیست.
iphone 13 اپل جدید کاربرد ها
تاریخ انتشار:
سری آیفون 2021 اپل در پاییز 2021 رونمایی می شود، احتمالاً این شرکت قصد دارد به جدول زمانی سنتی سپتامبر خود بازگردد.
.

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *