10 فیلم برتر هندی جنگی در 2022

امروزه صنعت سینمای خارج از هالیوود، مدام در حال رشد و ترقی می‌باشد و سینمای هند که با نام بالیوود شناخته می‌شود نیز از همین دسته می‌باشد. فیلم‌های هندی همیشه طرفداران پر و پا قرص و خاص خود را در سراسر دنیا دارند. در کشور عزیزمان ایران نیز از دهه شصت شمسی با رواج فیلم‌های بالیوودی، مردم زیادی جذب این قطب از صنعت سینمایی جهان شدند. امروز قصد داریم به سراغ معرفی فیلم هندی جنگی برویم و 10 مورد از برترین  آثار این سبک در سال 2022 را برای شما عزیزان بازگو نماییم. پس اگر مشتاق شنیدن نام این آثار می‌باشید، مقاله امروز را از دست ندهید.

فیلم جنگی هندی

10 فیلم جنگی هندی برتر در 2022

1.Anek (آنک)

آنک

یک فیلم جنگی هندی هیجان انگیز که کارگردانی آن توسط Anubhav Sinha به انجام رسیده است.  کمپانی  T-Series نیز تهیه کننده این فیلم می‌باشد.

خلاصه داستان: فیلم آنک داستان یک مامور مخفی را روایت می‌کند که برای صلح بین گروه‌های استقلال طلب و دولت به سمت شمال شرقی هند روانه می‌شود.

بازیگران: Ayushmann Khurrana, Andrea Kevichüsa, Manoj Pahwa, Kumud Mishra, J. D. Chakravarthy

امتیاز: 6.7/10

مدت فیلم: 147 دقیقه

ژانر: اکشن، هیجان انگیز، جاسوسی

2.Vikram (ویکرام)

ویکرام

این فیلم اثری مهیج است که توسط   Lokesh Kanagaraj به کارگردانی و نویسندگی رسیده است. ساخت موسیقی فیلم مذکور نیز به دست آقای Anirudh Ravichander انجام شد. از ستارگان مشهور بالیوودی در ویکرام می‌شود به  Kamal Haasan، Vijay Sethupathi و Fahadh Faasil اشاره کرد.

خلاصه داستان: ویکرام درباره‌ی گروهی محرمانه و سری است که اعضای آن وظیفه‌ی پیدا کردن دسته‌ای از آدمکش‌های با نقاب را دارند.

بازیگران: Kamal Haasan, Vijay Sethupathi, Fahadh Faasil, Hareesh Peradi, Kalidas Jayaram

امتیاز: 8.4/10

مدت فیلم: 174 دقیقه

ژانر: اکشن، هیجان انگیز، ماجرایی، راز آلود

3.Attack: Part one (حمله: پارت اول)

فیلم جنگی هندی

“حمله: پارت اول” را می‌توان فیلمی با تلفیقی از سبک‌های اکشن و علمی-تخیلی دانست. کارگردان اثر مذکور آقای Lakshya Raj Anand می‌باشد. همچنین اکران آن با سر و صدای بسیاری در باکس افیس سینماها روبه‌رو شد.

خلاصه داستان: روایتی از سربازی که توسط حمله های تروریستی فلج شده است. سپس او توسط پروژه دولتی تبدیل به یک سوپر سرباز می‌شود. این موضوع باعث افزایش چشمگیر مهارت او برای مبارزه شده است.

بازیگران: John Abraham, Rakul Preet Singh, Jacqueline Fernandez, Prakash Raj

امتیاز: 6.9/10

مدت فیلم: 123 دقیقه

ژانر: اکشن، هیجان انگیز، تخیلی

4.Fir (صنوبر)

صنوبر

صنوبر فیلمی به کارگردانی و نویسندگی  Manu Anand می‌باشد. این اثر توانست در باکس افیس به موفقیت برسد، منتقدین نیز نسبت به آن واکنشی مثبت داشته‌اند.

خلاصه داستان: داستان راجع به شخصیتی به نام عرفان می‌باشد، او فردی بی‌گناه می‌باشد و یک زندگی عادی را دارا می‌باشد. او ناگهان توسط رسانه‌ها به عنوان فردی شیطانی و تروریست معرفی می‌شود!

بازیگران: Gautham Vasudev Menon, Vishnu Vishal, Manjima Mohan

امتیاز: 7/10

مدت فیلم: 155 دقیقه

ژانر: اکشن، هیجان انگیز

5.Valimai (قدرت)

فیلم جنگی هندی

فیلم جنگی هندی Valimai یک اثر با کارگردانی H. Vinoth بوده و نویسندگی  آن نیز توسط خود او انجام شده است. اکران فیلم به علت همه گیری ویروس کرونا با تاخیر‌هایی روبه‌رو شد، اما سرانجام در 22 فبریه سال 2022 به انتشار رسید.

 

خلاصه داستان: Arjun که یک پلیس است، وظیفه‌ی شکار و دستگیری گروهی از موتورسواران بزهکار که به قتل و دزدی می‌پردازند را دارد.

بازیگران: Ajith Kumar, Kartikeya Gummakonda, Huma Qureshi

امتیاز: 6/10

مدت فیلم: 179 دقیقه

ژانر: اکشن، هیجان انگیز

6.rashtra kavanch: OM ( نبرد درونی)

اوم

اگر به دنبال یک فیلم جذاب و هیجان انگیز جنگی هندی هستید، این فیلم را از دست ندهید. کارگردانی این فیلم توسط  Kapil Verma انجام شده است.

خلاصه داستان: شخصی به نام OM  پس از اینکه حافظه‌اش را  در هنگام جنگ با دشمنان از دست می‌دهد و مجبور به نبرد با تروریست‌ها و فراموشی می‌شود تا افتخار پدر خود را که به علت خیانت به کشورش دستگیر شده است را باز گرداند.

بازیگران: Vicky arora, lovely bhati, Amit ghosh

امتیاز: 2.6/5

مدت زمان: 135 دقیقه

ژانر: اکشن، ترسناک

7.no means no ( نه یعنی نه)

نه یعنی نه

این فیلم هنوز به انتشار نرسیده است اما تریلر آن به قدری جذاب است که امتیاز 5 از 5 را در سایت های مختلف هندی کسب کرده است. از همین رو پیشنهاد می کنیم منتظر انتشار این فیلم باشید. تاریخ اکران این فیلم در 16 دسامبر 2022 است.

خلاصه داستان:  این فیلم، یک فیلم سینمایی عاشقانه و اکشن است که درمورد یک دادگاهی است که در پی کسب عدالت می‌باشد.

بازیگران: anna desai, vikash verma

امتیاز: نامشخص

مدت زمان: 156 دقیقه

ژانر: اکشن، ترسناک

8.samrat prithviraj (امپراتور پریتویراج)

فیلم هندی جنگی

فیلم هندی جنگی بعدی امپراتور پریتویراج است که به کارگردانی Chandra Prakash dwivedi می‌باشد. این فیلم در ژانر تاریخی نیز است که نباید آن را از دست بدهید.

خلاصه داستان: این فیلم درباره داستان زندگی پادشاه هندو پریتویراج چاوهان و مبارزه وی با محمد غوری، سلطان غزنی که روی قهرمان بودن و بی باک بودن پریتوراج تمرکز دارد. پس از اینکه وی با یک دختر از قلمروی دیگر بدون اجازه والدینش ازدواج می‌کند، دشمنان وی تصمیم می‌گیرند با یک افراد دیگر متحد شوند و وی را از میان بردارند…

بازیگران: Abhishek Krishnan, aishwayra raj bhakuni, akshay kumar

امتیاز: 5.8/10

مدت زمان: 135 دقیقه

ژانر: اکشن، تاریخی، درام

9.Raw (هیولا)

هیولا

این فیلم هندی جنگی، به کارگردانی nelson dilipkumar  بوده و نویسندگی آن نیز توسط این شخص صورت گرفته است. این فیلم در دو ژانر جذاب اکشن و ترسناک می‌باشد.

خلاصه داستان: خلاصه این فیلم افسر سابق، که در میان گروگان‌ها در مرکز خریدی است که توسط توریست‌ها تسخیر شده است، باید نقشه‌های آن‌ها را خنثی کند و مانع از آزادی یک توریست مخوف توسط دولت شود که او با هزینه‌های شخصی به زندانی کردن او کمک کرده بود.

بازیگران: joseph vijay, Pooja hedge, k. selvaraghavan

امتیاز: 10/5.2

مدت زمان: 155 دقیقه

ژانر: اکشن، ترسناک، کمدی

10.shershaah (شیر شاه)

فیلم هندی جنگی

فیلم هندی بعدی یکی از پرطرفدار‌ترین و محبوب‌ ترین فیلم‌های جنگی می‌باشد که توسط vishnuvardhan کارگردانی شده است. فیلم نامه نویسی آن را سندیپ سریواستاوا بر عهدا داشته و استقبال زیادی از آن شده است.

خلاصه داستان: ویکرام باترا یک سروان ارتش در هند است و در طول جنگ افتخارات بسیای بدست آورده و او را به عنوان یک قهرمان ملی یاد شده است. نام وی در جنگل گارگیل در سال 1999 به شهرت رسید و روحیه مثال زدنی وی نیز نجات بخش سربازان نا امیدی بود که خود را برای مرگ آماده کرده بود…

بازیگران:  sidharth malhotra, Kiara advani, shiv panditt

امتیاز: 10/ 8.4

مدت زمان: 135 دقیقه

ژانر: اکشن، زندگی نامه، دراما

بیشتر بخوانید: معرفی محبوب ترین فیلم های جنگی 2021

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

10 فیلم برتر کره ای عاشقانه 2021 و2022

کره‌ جنوبی از آن کشورهای رو به توسعه است که تواسته در دهه‌های اخیر، صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *