ایده های خلاقانه ساخت کاردستی با چسب حرارتی

چسب حرارتی اولین وسیله ای است که در هر خانه برای ساخت کاردستی وجود دارد و همه با کارایی این وسیله جذاب آشنا هستند. اما ممکن است از دانستن اینکه شما می‌توانید تعداد زیادی از کاردستی‌ با چسب حرارتی به عنوان ابزار اصلی خود بسازید، شوکه شوید. ساخت کاردستی با چسب حرارتی بسیار آسان است و هر کسی می تواند از پس آن برآید. در این مقاله آموزش تعدادی از آن ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اما قبل از اینکه به قسمت آموزش برویم، مایلیم تا نکاتی را در زمینه استفاده از چسب حرارتی با شما در میان بگذاریم:

  • اجازه دهید تفنگ چسب قبل از استفاده، حدود 10 تا 15 دقیقه گرم شود.
  • تفنگ چسب خود را در زمانی که از آن استفاده نمی کنید عمودی نگه دارید تا همه جا نریزد.
  • قبل از استفاده از میله های چسب آن ها را در فریزر نگه دارید! سپس آنها را بیرون بیاورید و فوری در تفنگ چسب خود قرار دهید. این کار باعث می شود چسب کاری شما تمیز تر انجام شود.
  • قبل از استفاده از چسب روی سطوحی مانند شیشه، آنها را با الکل یا آب و صابون ملایم تمیز کنید. اگر در چسباندن بعضی سطوح مشکل دارید، کمی آن ها را سنباده بزنید تا سطح آن ناهموار شود و بهتر بچسبند.
  • هنگام کار با مواد ظریف مانند نایلون از دمای پایین تری استفاده کنید تا از ذوب شدن یا سوختن آن ها جلوگیری شود.

تابلوی خوش آمد گویی به سبک بوهو:

شما می توانید به جای تابلوهای اماده در بازار خودتان برای ساخت یک تابلو خوش آمدگویی زیبا دست به کار شوید. برای ساخت این کاردستی با چسب حرارتی شما به این وسایل نیاز دارید:

  • میله چسب حرارتی رنگ طلایی
  • تفنگ چسب حرارتی
  • صفحه سیلیکونی ماد پاج
  • تابلوی چوبی
  • گل جهت تزیین

برای شروع، ابتدا تفنگ چسب خود را بامیله چسب حرارتی رنگ طلایی گرم کنید. اگر قبلاً از رنگ دیگری از میه های چسب استفاده کرده اید، آنقدر چسب را فشار دهید تا رنگ قبلی کامل از آن خارج شده و فقط رنگ طلایی بیرون آید.

در مرحله بعد، با استفاده از تفنگ چسب خود چسب ذوب شد را به آرامی روی عبارت “hello” را که قبلا در صفحه سیلیکونی خود نوشته اید، بچسبانید. این کار ممکن است نیاز به کمی تمرین داشته باشد، بنابراین چندیدن بار تا قبل از ایجاد طرح نهایی خود تمرین کنید.

پس از اتمام کار، تفنگ چسب را با دقت از کار دور کنید. اما همچنین هر مشکل و نقص را  پس از خنک شدن کامل آن، با قیچی از بین ببرید. وقتی کارتان تمام شد، اجازه دهید حروف شما برای چند دقیقه کاملا خنک شوند.

در مرحله بعد، با استفاده از چند لایه از همان چسب، حروف خود را به تابلوی چوب خود بچسبانید. شما می‌توانید طرح را مستیما  روی تابلوی چوبتان بدون واسطه ایجاد کنید، اما استفاده از صفحه سیلیکونی می تواند به شما اجازه تمرین دهد. سپس بعد از اتمام کار تابلو را با گل و هر چه که دلخواه شماست تزیین کنید.

کاردستی با چسب حرارتی

گوشواره:

با استفاده از چسب حرارتی گوشوار بسازید! برای ساخت این گوشواره با چسب حرارتی به وسایل زیر نیاز دارید:

  • طرح دایزه چاپ شده روی کاغذ
  • چسب حرارتی
  • صفحه سیلیکونی یا نچسب مقاوم در برابر حرارت
  • اسپری رنگ طلایی
  • رنگ اکریلیک در رنگ های مختلف به انتخاب شما
  • برق ناخن
  • حلقه برای آویزان کردن
  • گیره گوشواره

ابتدا چند دایره در اندازه های مختلف را روی کاغذ چاپ کنید. صفحه دایره ها را زیر صفحه سیلیکونی قرار دهید.

با استفاده از دایره ها به عنوان راهنما، چندیدن نقطه بزرگ را روی هر دایره ایجاد کنید.

پس از خنک شدن کامل اشکال، جلو و پشت آن ها را را با اسپری طلایی رنگ کنید. برای اینکه این کار راحت‌تر و تمیز تر انجام شود، آویزها  را به یک تکه ریسمان آویزان کنید و آن را به دو طرف یک جعبه مقوایی گره بزنید و اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود.

با استفاده از رنگ های اکریلیک، شروع به رنگ آمیزی بالا، وسط و انتهای کار خود با رنگ های متفاوت کنید. احتمالاً به دو لایه رنگ آمیزی نیاز خواهید داشت. بعد از خشک شدن کامل رنگ ها برای براق شدن کار از برق ناخن استفاده کنید.

سپس یک حلقه برداشته و آن را با چسب به گوشواره وصل کنید. پس از خشک شدن کامل چسب، گوشواره های شما آماده پوشیدن هستند.

کاردستی با چسب حرارتی

تاپر کیک:

ساخت این تاپر ها نیز بسیار آسان است. فقط باید با استفاده از چسب حرارتی یک کلمه یا عدد یا حرف یا طرح بسازید. این کار را همانند مراحل قبل روی یک صفحه سیلیکونی یا صفحه مقاوم به حرارت انجام دهید.

بعد از اینکه طرح شما سرد شد و همچنین به اندازه کافی ضخیم شد، یک لایه دیگر بزنید و در حالی که هنوز آن لایه چسبنده است روی آن را با هر وسیله تزیینی، زیبا کنید. سپس یک خلال دندان با چسب حرارتی به تاپر خود بچسبانید تا بتواند روی کیک بایستد. و تمام شما یک کاردستی زیبا با چسب حرارتی ساختید.

کاردستی با چسب حرارتی

کاردستی با چسب حرارتی

غلطک طرح دار:

ساخت غلطک طرح دار یک پروژه بسیار جذاب است و شما میتوانید با استفاده از آن روی خمیر گل و هر چیزی طرح ایجاد کنید.

لوازم مورد نیاز:

  • غلطک
  • چسب حرارتی

الگوی خود را روی غلطک بکشید. بهتر است از الگوی آماده استفاده کنید. سعی کنید از الگویی با خطوط متصل یه هم و ساده استفاده کنید زیرا بهترین نتایج را در انتها به شما می دهند.  به یاد داشته باشید که خطوط ایجاد شده با چسب حرارتی عالی نخواهند بود بنابراین باید انتظار کمی ناهمواری و نقص را در طرح خود داشته باشید. وقتی طراحی خود را تمام کردید، شروع به چسباندن چسب حرارتی روی طرح کنید. ان کار را با دقت انجام دهید. اگر خطوط ایجاد شده خیلی نازک باشند، روی گل یا خمیر نیز ظاهر نمی شوند.

بعد از اینکه چسب سرد شد شروع به ایجاد طرح روی سطح مورد نظر خود کنید. . در اولین استفاده ممکن است کمی غلطک به سطح بچسبد، اما پس از اینکه مقداری خاک رس گرد و غبار روی غلتک قرار گرفت دیگر نمی چسبد.

کاردستی با چسب حرارتی

کاردستی با چسب حرارتی

در نیمه شب بخوانید: آموزش و ایده نقاشی روی ظروف چینی و سرامیک

گیر سر انیمیشن فروزن:

تعدادی طرح دانه‌های برف را روی یک صفحه سیلیکونی یا صفحه مقاوم در برابر حرارت بچسبانید- سپس یک قیچی کوچک برداشت و لبه‌های آن را تمیز کنید. برای تزیین آن میتوانید از اکلیل هنگامی که کامل خشک نشده استفاده کنید.

کاردستی با چسب حرارتی

در این مقاله به آموزش ساخت کاردستی با چسب حرارتی پرداختیم. بنابراین، اگر قبلاً هرگز نمی دانستید با چسب حرارتی چقدر می توان خلاق بود، قطعاً اکنون زمان شروع است. کافی است از آموزش های ما و انواع چسب حرارتی در رنگ های متنوع استفاده کنید.

همچنین ببینید

ترمیم رنگ وسایل چوبی در خانه

ترمیم رنگ وسایل چوبی در خانه

اگر در منزل میز، کمد یا مبل دارای بدنه چوبی یا نئوپانی رنگ خورده داشته …

دیدگاهتان را بنویسید