۴ علامت غیر معمول در سینه ها که نیاز به معاینه پزشک دارد

نوک پستان: همه ما آنها را داریم ، اما هیچ یک مثل هم نیستند. برخی از ما دارای موهایی در اطراف آن هستیم. و برخی دارای نوک هایی مسطح ، بیرون زده یا معکوس هستیم. و حتی هردوی آنها اغلب متفاوت اند. ممکن است یکی بزرگتر از دیگری باشد ، یا موهایی بر روی آن باشد در حالی که دیگری بدون مو میباشد. و حتی ممکن است جهت ها متفاوت باشند. بسیاری از خانم ها نسبت به سلامت نوک سینه خود بی تفاوت اند اما خوب است بدانید علائمی وجود دارد که همه باید از آنها آگاه باشند ، زیرا ممکن است گفتگو با پزشک شما را تضمین کنند. در این مقاله به ۴ علامت غیر معمول سینه اشاره میکنیم.

۴ علامت غیر معمول سینه

انواع علامت های غیر معمول در سینه خانم ها:

ترشحات نوک پستان

دکتر کلر موریسون ، پزشک عمومی و مشاور داروخانه آنلاین MedExpress.co.uk ، می گوید: این یک مسئله مشترکی است که افراد به طور معمول در پاسخ به تغییرات هورمونی ، عفونت مجاری یا گاهی داروها دارند.

و گاهی اوقات می تواند نشانه ای از موارد جدی تر مانند سرطان پستان یا تومور هیپوفیز باشد. اگر ترشحات نوک پستان شما آغشته به خون است یا افزایش ناگهانی ترشحات شیری را تجربه می کنید ، باید این موضوع را با پزشک خود گزارش در میان بگذارید.

گالاکتوره جایی است در نوک سینه و بدون ارتباط با شیردهی که مقدار قابل ملاحظه ای ترشحات شیری تولید می کند. “این می تواند نشانه آن باشد که غده هیپوفیز بیش از حد” پرولاکتین “تولید می کند ، چیزی که با آزمایش خون قابل بررسی است. و یا ممکن است به دلیل داروهای خاص ایجاد شود ، در این صورت ، متوقف کردن آنها مشکل را حل می کند. ”

“یک علت جدی تر ممکن است شامل تومور غده هیپوفیز باشد. اگرچه به ندرت بدخیم است ، اما به دلیل نزدیک بودن هیپوفیز به اعصاب بینایی ، می تواند یک اختلال جدی باشد ، که به طور بالقوه منجر به از دست دادن بینایی می شود. ”

علامت های غیر معمول سینه که باید مراقب آنها باشد شامل سردرد و نامنظمی اگر هریک از این علایم را دارید ، مراجعه به متخصص ضروری است.

علامت غیر معمول سینه

جوش و خارش نوک سینه ها

بیشتر اوقات ، خارش نوک سینه بی ضرر است. و غالباً به دلیل تحریک یا واکنش به لباس پلاستیکی یا سوتین با جنس نامناسب اتفاق میفتد.

دکتر موریسون می گوید: “نوک سینه ها و پوست اطراف آن مکان های رایجی برای ابتلا به اگزما هستند ، زیرا پوست حساس است.” “اگر سوتین از مواد مصنوعی ساخته شده باشد ، یا دارای درزهای ناصاف و سیمهای ناراحت کننده باشد ، خطر بیشتر است. همچنین تعریق و فعالیت بدنی می تواند مشکل را بیشتر کند. ”

معکوس کردن این عوامل زمینه ای ( پوشیدن لباس راحت) و استفاده از کرم استروئیدی ملایم برای چند روز معمولاً مشکل را برطرف می کند. اما هر نوع بثورات در داخل یا نزدیک نوک پستان توجه پزشک را تضمین می کند ، زیرا گاهی اوقات ممکن است به علت بیماری جدی تری ایجاد شود.

درد ، ترک و خونریزی

سایر موارد متداول شامل درد ، ترک خوردگی و خونریزی است که می تواند در اثر پارگی یا عفونت هایی مانند برفک ایجاد شود. او می گوید: “نوک پستان ها می توانند محلی برای برفک باشند ، به ویژه هنگام شیردهی.”

مسئله ای که باعث قرمزی ، درد و تحریک نوک سینه می شود ، با کرم ضد قارچ به راحتی قابل درمان است. وی می گوید: “به طور كلی باید كودك در همان زمان تحت معالجه قرار گیرد تا از شیوع آن بین مادر و نوزاد جلوگیری شود.”

شما همچنین ممکن است با عفونت های باکتریایی در نوک سینه ها روبرو شوید ، که ممکن است با شکستگی پوست و یا قرمزی آن مشخص شود. اگر نگران هستید با پزشک عمومی خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند مسئله را شناسایی کرده و شما را معالجه کنند.

نوک سینه های وارونه

برخی از افراد به طور دائمی دارای پستانک های معکوس هستند ، جایی که نوک سینه ها بیرون نمی روند و این مشکلی ایجاد نمی کند. اما اگر دارای نوک های وارونه هستید و از یکی از نوک ها (و یا هر دوی آنها) آب خارج میشود ، بد نیست به  پزشک عمومی خود مراجعه کنید ، زیرا این می تواند نشان دهنده سرطان باشد.

تست سرطان سینه در خانه چگونه است؟ از کجا بفهمیم سرطان سینه نداریم؟ اینجا‌ کلیک‌کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان مصرف قرص ها و ویتامین ها از جمله ویتامین ث، دی، آ و… بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *