کلاب هاوس برای اندروید | نسخه رسمی کلاب هاوس برای اندروید بزودی منتشر می‌شود

امروزه یک شبکه اجتماعی جدید با نام کلاب هاوس محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این اپلیکیشن برای نشست‌های صوتی طراحی شده و در آن فقط از صدا برای ارتباط میان کاربران استفاده می‌شود. تا به حال این اپلیکیشن از جانب مخاطبان فضای مجازی با استقبال زیادی رو به رو شده است. اما یکی از ایرادات این شبکه اجتماعی این بود که فقط دارای نسخه IOS برای تلفن‌های همراه آیفون بود. اما اخیرا اخباری مبنی بر انتشار نسخه رسمی کلاب هاوس برای اندروید منتشر شده است. در این مقاله از وب سایت نیمه شب بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

کلاب هاوس برای اندروید
کلاب هاوس برای اندروید

کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس در واقع یک شبکه اجتماعی برای چت صوتی است و در آن نشست‌هایی انجام می‌گیرد و همه در آن فقط با صوت با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این اپلیکیشن در آوریل ۲۰۲۰ توسط پاول دیویسون و روهان ست از شرکت Alpha Exploration بنیان‌گذاری شد. طبق جدیدترین آمار منتشر شده، کلاب‌هاوس بیشتر از ۱۰ میلیون کاربر هفتگی دارد.

اما این که اپلیکیشن کلاب هاوس به صورت ناگهانی محبوبیت پیدا کرد به این خاطر بود که افراد تاثیر گذاری در آن حاضر شدند و نشست برگزار کردند. برخی از این افراد ایلان ماسک، مارک زاکربرگ، دریک و کوین هارت بودند. با حضور این افراد در روم‌های کلاب هاوس، بسیاری از طرفدارانشان به استفاده از این شبکه اجتماعی ترغیب شدند.

حضور در کلاب هاوس به این صورت است که شما برای عضویت در آن نیازمند یک دعوت‌نامه از طرف کاربری که پیش از شما در کلاب هاوس ثبت‌ نام کرده است هستید.  هر کسی هم که وارد کلاب هاوس می‌شود تنها دو دعوتنامه در اختیار دارد. اما همانطور که گفته شد این اپلیکیشن فقط دارای نسخه IOS است و نصب آن فقط برای کاربرانی که تلفن همراه آیفون دارند امکانپذیر است. البته چند نسخه غیر رسمی برای کلاب هاوس برای کاربران اندرویدی عرضه شد. اما به خاطر غیر رسمی بودن آن‌ها قابل اطمینان نیستند. اخبار حاکی از آن است که آزمایش نسخه اندرویدی اپلیکیشن کلاب هاوس برای شمار محدودی از افراد فعال شده است. توسعه دهندگان در حال انجام آخرین تست‌ها پیش از ارائه نهایی نسخه اندرویدی هستند.

انتشار نسخه اندروید کلاب هاوس
انتشار نسخه اندروید کلاب هاوس

انتشار کلاب هاوس برای اندروید

Paul Davison، بنیانگذار کلاب هاوس اعلام کرد که در حال توسعه نسخه اندروید کلاب هاوس هستند و این نسخه در ماه‌های آتی منتشر خواهد شد. در اواخر ماه ژانویه نیز مدیران ارشد کلاب هاوس اعلام کردند که کار روی نسخه اندروید کلاب هاوس به زودی آغاز می‌شود. اما اشاره‌ای به تاریخ دقیق انتشار این نسخه نداشتند. علاوه بر این Davison همچنین اعلام کرد که احتمالا ثبت نام فقط با دعوتنامه در ماه‌های آتی غیر فعال شود. این کار باعث می‌شود که همه کاربران بتوانند بدون احتیاج به دعوت نامه شخص دیگری در این پلتفرم عضو شوند.

همانطور که اشاره کردیم نسخه‌های غیر رسمی کلاب هاوس برای کاربرن اندروید وجود دارد. نبود نسخه رسمی این اپلیکیشن برای اندروید باعث شده که اپلیکیشن‌های غیر رسمی و کپی با لوگو و آیکن کلاب هاوس در گوگل پلی استور منتشر شوند. هکرها هم کپی‌های حرفه‌ای از نسخه iOS حاوی بدافزار برای نسخه اندروید ساخته‌اند. Davison ‚ بنیان گذار کلاب هاوس در رابطه با این موضوع هشدار داد و از کاربران خواست که این اپ‌ها را دانلود نکنند.

همچنین Davison اشاره کرد که کلاب هاوس نسخه دسکتاپ ندارد. او اضافه کرد که احتمالا ابزارهای بیشتری برای تولیدکنندگان محتوا به این اپلیکیشن اضافه شود که امکاناتی مثل سیستم پرداخت مستقیم، حق اشتراک، همکاری با حامیان مالی و حتی برگزاری رویدادهای پولی را امکان پذیر می‌کنند.

طبیعتا با برداشته شدن محدودیت‌های این اپلیکیشن کاربران بسیاری به این پلتفرم اضافه خواهند شد. این افراد شامل کاربران اندرویدی و همچنین کاربران بسیاری که برای ورود به این پلتفرم به دعوتنامه از شخص دیگری نیاز داشتند می‌شود. آن‌ها پس از برداشته شدن این محدودیت‌ها در این پلتفرم حاضر خواهند شد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *