معرفی فیلم استخراج با بازی گلشیفته فراهانی

استخراج یک فیلم اکشن و مهیج آمریکایی در سال 2020 با بازی کریس همسورث است و در نتفلیکس منتشر می شود. این کارگردانی توسط سام هارگراو و توسط جو روسو، براساس رمان گرافیکی Ciudad ساخته آند پارکس، جو روسو، آنتونی روسو، فرناندو لئون گونزالس و اریک اسیدمن، کارگردانی شده است. بازیگران این فیلم رودرخاش جیسوال، رندیپ هودا، گلشیفته فراهانی، پانکاج تریپاتی و دیوید هاربر هستند و داستان یک مزدور سیاه پوست را دنبال می کند که باید پسر ربوده شده یک ارباب مواد مخدر هندی را در داکا، بنگلادش نجات دهد.

نتفلیکس استخراج را در 24 آوریل 2020 اکران کرد. این فیلم با انتقادات مختلفی از منتقدان روبرو شد، آنها از اجراها و سکانس های اکشن تعریف و تمجید کردند، اما از خشونت بیش از حد آن انتقاد کردند. این فیلم به پربیننده ترین فیلم اصلی تاریخ نتفلیکس تبدیل شد و دنباله آن در دست ساخت است.

استخراج

طرح داستان

پس از یک روز در مدرسه، اوی ماهاجان (پسر یک ارباب مواد مخدر زندانی هندی) برای دیدار از یک باشگاه دزدکی از خانه خود بیرون می رود. جایی که توسط افسران پلیس که برای ارباب رقیب، امیر آصف، کار می کردند ربوده می شود. ساجو راو، محافظ اوی، با پدر اوی در زندان ملاقات می کند. پدر اوی که تمایلی به پرداخت دیه ندارد زیرا به اعتبار وی لطمه می زند، ساجو را با پسر حود ساجو تهدید می کند تا پسرش را پس بگیرد.

تایلر ریک، مزدور بازار سیاه و اپراتور سابق SASR، توسط نیک خان مزدور خود برای نجات اوی از داکا، بنگلادش استخدام می شود. تیم راک و خان ​​برای نجات اوی آماده می شوند، در حالی که افراد پدرش قرار است پس از یافتن اوی به آنها پول بدهند. راک اوی را نجات می دهد، گروگان گیران او را می کشد و او را به محل استخراج (نجات) می برد، اما افراد پدرش عمدا در انتقال وجوه ناکام می مانند. در عوض، ساجو هم تیمی های راک را می کشد و سعی می کند ریک را بکشد تا خودش بتواند اوی را نجات دهد. آصف با اطلاع از فرار اوی، به رئیس پلیس محلی، سرهنگ رشید، دستور می دهد تا قفل فوری داکا را آغاز کند، همه پل ها و نقاط سفر به خارج از شهر را ایمن کند.

خان ترتیب یک هلیکوپتر برای نجات راک در خارج از شهر را می دهد و به او می گوید که از زمان لغو قرارداد، اوی را ترک کند. او، با یادآوری خاطراتی از پسرش که در سن جوانی بر اثر لنفوم در هنگام رفتن  به خدمت در افغانستان درگذشت، از این کار امتناع می کند. راک پس از فرار از ساجو و پلیس و واحدهای تاکتیکی فاسد موجود در لیست حقوق آصف، با باندی به رهبری فرهاد، یک جنایتکار جوان که مشتاق تحت تأثیر قرار دادن آصف، می جنگد. راک با دوست خود گاسپار، یک یار بازنشسته که در داکا زندگی می کند، تماس می گیرد و او و اوی به خانه اش می روند. گاسپار به راک می گوید که آصف 10 میلیون دلار پاداش برای اوی قرار داده است، و پیشنهاد می کند اگر راک به او اجازه دهد اوی را بکشد. اما راک مخالفت می کند و با گاسپار مبارزه می کند. گاسپر دارد پیروز می شود ناگهان اما با اسلحه خودش توسط اوی به ضرب گلوله کشته می شود و…

بازدید فیلم

استخراج در آخر اولین هفته ی اکرانش پرطرفدارترین فیلم بود، سپس در هفته دوم به مقام ششم سقوط کرد. نتفلیکس تخمین زد که این فیلم در اولین ماه اکران خود در حدود 90 میلیون خانوار بازدید داشته باشد، که بزرگترین نمایش در تاریخ این سرویس است. این فیلم در آخر هفته چهارم ژوئیه به 10 فیلم برتر سایت بازگشت. در ژوئیه سال 2020، نتفلیکس نشان داد که این فیلم در واقع در چهار هفته اول اکران توسط 99 میلیون خانوار تماشا شده است، 9 میلیون بیشتر از تخمین اولیه. در ماه نوامبر، “ورایتی” گزارش داد که این فیلم چهارمین عنوان پرطرفدار سال 2020 است.

استخراج

آینده ی فیلم

در ماه مه سال 2020 ، گزارش شد که جو روسو برای نوشتن ادامه فیلم استخدام شده است، با این قصد که هم سام هارگراو و کریس همسورث برگردند. در دسامبر 2020، برادران روسو اظهار داشتند که فراتر از ادامه فیلم، آنها امیدوارند که مجموعه ای از فیلم هارا در دنیای استخراج بسازند تا هم شخصیت های قدیمی را برگردانند و هم شخصیت های جدید بسازند. در ژانویه 2021، شایعه شد که برادران روسو در حال کار بر روی یک داستان اصلی برای شخصیت ساجو هستند.

برای دیدن سریال های کمدی نتفلیکس، اینجا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

10 فیلم برتر کره ای عاشقانه 2021 و2022

کره‌ جنوبی از آن کشورهای رو به توسعه است که تواسته در دهه‌های اخیر، صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *