معرفی بهترین گیاهان برای نگهداری داخل آپارتمان

یکی از روش‌هایی که می‌توانیم آپارتمان خود را زیباتر و سرزنده‌تر نشان‌دهیم وجود گیاهان گوناگونی می‌باشد که باعث نمایش فضای سبز و چشیدن نفسی تمیزتر داخل آپارتمان یا منزل شخصی می‌باشد. با این حال، برای بسیاری از افراد، مراقبت از گیاهان می‌تواند یک چالش کوچک باشد. به ویژه هنگامی که فضا و نور طبیعی ‌خورشید محدود ‌باشد، که به طورطبیعی بسیاری از آپارتمان‌های موجود در شهر متاسفانه نور کافی داخل منزل نمی‌رسد؛ روش‌های گوناگونی برای نگه‌داری ازگیاهان ‌وجود دارد، برای اینکه مراقبت و نگهداری از گیاهان ‌را کمی ساده‌تر کنیم، چند نمونه از بهترین گیاهانی که مخصوص نگه‌داری آپارتمان می‌باشد، در کنار این زیبایی و خاصیت مخصوص خودشان را دارند را می‌خواهیم برای شما معرفی نماییم.

 گیاه اپیپرمنوم اورئوم

گیاهان Epipremnum

این ‌گیاه ‌سبزبرگ برای افزودن سرزندگی در آپارتمان شما یک انتخاب ایده‌آل می‌باشد. آن‌ها برای آویزان شدن از سبد مناسب هستند. به علاوه کیفیت تصفیه آنها به آنها اجازه می‌دهد سموم را مانند فرمالدئید که معمولاً در وسایل خانگی معمول مانند فرش و قالیچه‌های منطقه وجود دارد، جذب و ازبین ببرند. همچنین این‌نوع ‌گیاه می‌تواند در شرایط نوری متنوعی زنده بمانند، اما باید بدانید که نورکم ممکن است باعث تنوع برگ شود.

20 گیاه همیشه سبز و مقاوم اپارتمانی

گیاه مار (سنسویرا):

گیاهان مار

گیاه سانسور یا پوست ‌ماری به‌دلیل شباهت شکل ظاهری آن به پوست مار این نام را برخود کسب کرده است. گیاه پوست ‌ماری یکی‌از مقاوم‌ترین گیاهان می‌باشد. این‌گیاه مزایای زیادی دارد زیرا بدون از دست دادن شکل و ظاهر خود می‌تواند هفته‌ها بدون رسیدگی، بدون نور حتی بدون آب نیز زنده بماند. از مزایای دیگر این‌گیاه، در برابر انواع بیماری‌های گیاهی مقاومت خوبی دارد توانایی آن‌ها در کمک به تصفیه هوا یا از بین بردن سمومی مانند فرمالدئید و بنزن است که آن را به گیاهی محبوب و پرطرفدار برای محیط خانه، اتاق خواب به ویژه آپارتمان تبدیل کرده است.

گیاه زامیفولیا (Zamioculcas Zamiifolia):

گیاه

این‌ گیاه بنام زی زی هم شناخته می‌شود که یکی از گونه‌های شرق‌آفریقا می‌باشد، زامیفولیا یکی از گیاهان معروف و پرطرفدار فضای بسته از جمله آپارتمان شناخته می‌شود. این‌گیاه یکی از کم نورترین گیاهان موجود است که فقط باید سه بار در ماه آبیاری شود و بندرت آفات را به خود جذب می‌کند؛ کسانی که برای مدت طولانی به مسافرت می‌روند و یا غافل از نگه داری گیاهان خود می‌شوند می‌توان گفت این‌ گیاه یک انتخاب ایده‌آل می‌باشد. علاوه بر این‌که زامیفولیا در محیط کم‌نور و کم‌آب که می‌تواند رشد کند، اگر این‌گیاه را در محیطی پرنور قرارداده و مرتب آبیاری کنید، شاهد جلوه‌گری و شکوه بیشتر زامیفولیا خواهید شد.

گل آپارتمانی زیبا + نحوه آبیاری آن ها

گیاه برگ عبایی یا گل آسپیدیسترا:

این‌گیاه به آسانی داخل آپارتمان می‌تواند رشد کند و به شرایط مختلف آب و هوایی درون ساختمان مقاوم می‌باشد. زیرا حساسیت خاصی به تغییرات نور و دما ندارند. از شرایط نگه‌داری آن، خاک گلدان را از کمپوست غنی انتخاب کنید، خوب آبیاری کنید به خصوص در تابستان و در نور نسبتا ضعیف قرار دهید. هریک یا دو ماه یک‌بار به آن کود دهید. برگ عبایی یا گل آسپیدیسترا مقاومترین گیاه آپارتمانی و قابل سازش با شرایط آپارتمان است به طوری که آن را گیاه فولادی نیز می‌نامند؛ همچنین دارای تنها 8 گونه گیاه همیشه سبز در منزل به ویژه آپارتمان می‌باشد. برگ عبایی یا گل آسپیدیسترا دارای رشد آهسته می‌باشد و این عامل افزایش طول عمر آن می‌باشد. زیرا با کمی رسیدگی می‌تواند بین 20 تا30 سال زنده بماند، گل‌های این گیاه زیر خاک رشد و روئیت می‌کند ولی زیبایی خاصی ندارد. معیار زیبایی این‌گیاه، برگ‌های سبز و کشیده آن است که حدودا ارتفاع آن 50 سانتی متر و عرض 40 سانتی متر می‌باشد.

 گل اسپاتی فیلوم یا لی لی صلح:

گیاه لی لی صلح

این‌گیاه زیبا دارای برگ‌های سبز تیره و شکوفه و گل‌های سفید است و برای فضاهای کوچک عالی است و برای زنده ماندن به نور کمی نیاز دارد. نور مستقیم خورشید می‌تواند به شاخ و برگ‌ گیاه آسیب برساند، نام مستعار گیاه Closet است. گیاه به آبیاری زیادی احتیاج ندارد، اما در صورت نیاز، با شروع ریزش برگ‌ها، تشخیص آن بسیار آسان است. شما باید این‌ گیاه را هفته‌ای یک‌بار در تابستان و در زمستان کمتر آبیاری کنید. این‌گیاهان مستعد پوسیدگی ریشه هستند و از خاک مرطوب بدشان می‌آید، بنابراین بهتر است قبل از آبیاری خاک را خشک نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که کودکان یا حیوانات خانگی شما آن‌ها را نجود چون سمی هستند و در صورت بلع ممکن است مشکلاتی به وجود آید.

بنفشه آفریقایی (Saintpaulia):

بنفشه‌آفریقایی از گیاهان بومی کشور تانزانیا و قسمت گرمسیری شرق‌آفریقا و همچنین اطراف جنوب‌شرقی کنیا می‌باشد. جذابیت گیاه بنفشه آفریقایی نه تنها به دلیل گل‌های رنگین و زیبایش، بلکه به دلیل برگ‌های مخملی آن می‌باشد. در برخی از مدل‌های بنفشه ‌آفریقایی، لبه‌های برگ، سفید یا روشن‌تر هستند. گل دادن این گیاه در شرایط مساعد و در تمام طول سال اتفاق می‌افتد. بنفشه ‌آفریقایی در صورت دریافت نور غیر مستقیم و یا زیاد می‌تواند بهتر رشد کند این‌گیاه را می‌تواند جلوی پنجره قرار داد تا بهتر نور خورشید را دریافت کند. گیاه بنفشه آفریقایی به هر اتاق رنگی می‌بخشد. درهر دمای اتاق ‎می‌تواند زنده بماند و رشد نماید. آبیاری این‌گیاه یک بار در هفته انجام می‌شود.

بامبو (Bamboo):

گیاه بامبو از گیاهان زیبایی محصوب می‌شود که امروزه افراد زیادی برای نگه‌داری آن تمایل دارند. این‌گیاه برای زنده ماندن فقط به آب و سایه احتیاج دارد و علاوه بر داشتن ظاهری زیبا، بامبو به منظور ایجاد یک فضای مثبت زندگی نیز در نظر گرفته شده است. این‌گیاه یک نمونه زنده از عناصر فنگ‌شویی محسوب می‌شود و مطابق با روش فنگ‌شویی، اگر بامبو خود را در گلدان صحیح قرار دهید، می‌تواند آتش و فلز را معرفی کند تا تعادل پنج عنصر را کامل کند.

گیاه عنکبوتی یا گندمی (Chlorophyta Comosum):

گل بنفشه آفریقایی

گیاهان

گیاه عنکبوتی در گروه گیاهان کم نور قرار می‌گیرد. این‌گیاه یکی از مقاوم‌ترین و ارزان‌ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شود؛ اگر دنبال گیاهانی با پراکندگی شلوغ هستید می‌توانید روی این گیاه حساب کنید. گیاهان عنکبوتی هنگامی که ریشه‌های آن‌ها شلوغ است به خوبی عمل می‌کنند و آن‌ها را به عنوان یک همراه عالی برای هر آپارتمان اعم از کاشت یا نگه‌داری تبدیل می‌کند. همچنین این‌گیاه یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی است. زیرا به تغییرات دما بسیار مقاوم می‌باشد؛ می‌توان گفت حدودا به دمای 5 درجه هم مقاومت می‌کند؛ همچنین به عنوان یکی از بهترین تصفیه‌کننده‌های هوا شناخته می‌شود.

ساکولنت (Succulents):

چه کسی ساکولنت را دوست ندارد؟ طی چند سال گذشته، شاهد رونق محبوبیت این‌گیاه بوده‌ایم که احتمالاً می‌تواند دلیل زیبایی ظاهری آن باشد؛ همچنین این نوع گیاهان تقریباً غیر قابل تخریب هستند. تنها چیزی که برای ادامه نگه‌داری آن لازم است، هر ماه فقط یکبار کمی نور خورشید و آب است. گیاه ساکولنت توانسته نماد وفاداری و مقاوم را کسب نماید و این دلیل باعث شده است که ساکولنت گیاهی مناسب برای نگه‌داری در داخل آپارتمان شود؛ همچنین یکی از بهترین انتخاب برای هدیه دادن می‌باشد.

گیاه آنتوریوم آندرانوم (Anthurium Andraeanum):

گیاه Anthurium Andraeanum

 

این گیاهان اصالتاً اهل کلمبیا است و دارای برگ‌های سبز، تیره، بلند و چرمی می‌باشد. آن‌ها گل‌هایی به شکل قلب‌قرمز، صورتی و سفید تولید می‌کنند که می‌توانند هفته‌ها زندگی کنند. گل‌ها در واقع دسته‌هایی برگ مانند هستند که یک سنبله استوانه ای را احاطه کرده اند. آن‌ها برای شکوفه زدن به نور خورشید نیاز دارند و خاک این‌گیاه باید در فصل‌تابستان به طور یکنواخت مرطوب و درفصل ‌زمستان خشک باشد. زیبایی گل و برگ های پهن آن باعث شده محبوبیت زیادی را کسب نموده و مورد انتخاب بیشتر افراد قرارگیرد و از جمله یکی از بهترین انتخاب از نظر داشتن ظاهری زیبا برای محیط آپارتمان خود است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ذهن پویا چیست؟ راه‌های رسیدن به آن

اکثر ما از قدرت ذهن بی‌خبر هستیم و کمتر برای پرورش آن وقت می‌گذاریم. ذهن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *