طرز تهیه کوکی های نوروزی

در مقالات پیشین از وبسایت نیمه شب به آموزش انواع کوکی و شیرینی پرداخته شد و حال با شما عزیزان هستیم با طرز تهیه کوکی های نوروزی ، جهت آشنایی با این کوکی های خوشمزه با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
طرز تهیه کوکی پسته ای
مواد لازم 
کره به دمای محیط رسیده 90 گرم
شکر دانه ریز 100 گرم – نصف لیوان
تخم مرغ 1 عدد
شکر قهوه ای 30 گرم – تقریبا 2 قاشق غذاخوری
آرد 140 گرم – 1 لیوان
نشاسته ذرت 5 گرم – 1 قاشق دسر خوری
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
نمک 1 پینچ
پسته پودر شده 50 گرم – نصف لیوان
پسته خرد شده 60 گرم – کمی بیشتر از نصف لیوان
شکلات شیری 100 گرم
طرز تهیه کوکی های نوروزی
طرز تهیه کوکی پسته ای
1. برای درست کردن کوکی پسته ای ابتدا در یک ظرف مناسب کره، شکر دانه ریز و شکر قهوه ای را هم می زنیم تا کرمی رنگ شود. سپس تخم مرغ را اضافه کرده و هم می زنیم.
2. در ادامه آرد + نشاسته + بکینگ پودر + نمک + پسته پودر شده را اضافه کرده و هم می زنیم تا همگی مواد باهم مخلوط شوند. در انتها پسته خرد شده و شکلات خرد شده را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن روی خمیر را با نایلون فریزر می پوشانیم و به مدت 20 دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا خمیر استراحت کند.
3. بعد از استراحت خمیر را به 12 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را با دست گرد می کنیم و با فاصله روی سینی فر از قبل کاغذ روغنی انداخته شده می چینیم.
4. بعد از تمام شدن خمیر کوکی ها را برای پخت در فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد به مدت 12 دقیقه می گذاریم تا بپزند. توجه کنید قسمت زیر کوکی ها و لبه ها هنگام پخت رنگ روشن می گیرد.
5. بعد از اینکه کوکی ها پختند آن ها را از فر بیرون می آوریم و پس از اینکه کمی خنک شدند از کاغذ روغنی جدا می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوکی های پسته ای خوشمزه و خانگی لذت ببرید.
طرز تهیه کوکی لاهیجان
مواد لازم
تخم مرغ 2 عدد
پودر قند دوم سوم پیمانه
آرد دو پیمانه سر پر
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل یک سوم قاشق چایخوری
شیر یک چهارم پیمانه
روغن مایه یک چهارم پیمانه
گردو خرد شده دو سوم پیمانه
کشمش دو سوم پیمانه
پودرکاکائو 1 قاشق غذاخوری سر پر
 طرز تهیه کوکی های نوروزی
طرز تهیه 
1. برای درست کردن کوکی لاهیجان خوشمزه ابتدا آرد + بیکینگ پودر + پودر کاکائو را باهم مخلوط کرده و 3 بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.
2. سپس کره به دمای محیط رسیده را با پودر قند به مدت 3 تا 4 دقیقه با همزن هم می زنیم تا پوک و کرم رنگ شود. بعد روغن مایع را اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر هم می زنیم تا کشدار شود.
کوکی هندوانه ای یک نوع شیرینی و بیسکویت خوشمزه است که برای شب یلدا …
3. در این مرحله تخم مرغ اول را اضافه کرده و یک دقیقه با همزن همی زنیم بعد تخم مرغ دوم را به همراه وانیل اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر با همزن هم می زنیم.
4. سپس شیر را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم و در ادامه مخلوط آرد، بیکینگ پودر و کاکائو را در 3 مرحله اضافه کرده و با دور تند همزن هم میزنیم تا مایه یکدستی حاصل شود.
5. حالا گردو و کشمش را در 2 قاشق غذاخوری آرد می غلتانیم و به موادمون اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. مایه این کوکی کمی سفت است نگران نباشید.
6. مایه کوکی را داخل قیف می ریزیم و داخل سینی از قبل چرب شده و کاعذ روغنی انداخته شده در سایز های دلخواه می ریزیم و در فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد و به مدت تقریبا 20 دقیقه می گذاریم تا کوکی ها بپزند.
7. وقتی که زیر کوکی ها طلایی شدند و از کاغذ روغنی به راحتی جدا شدند در این حالت کوکی ها پخته اند. بهتر است دو سه دقیقه گریل بالا را روشن کنید تا روی کوکی ها هم بپزند. امیدواریم از خوردن این کوکی های خوشمزه لاهیجانی لذت ببرید.
طرز تهیه کوکی های رنگارنگ ژله ای
مواد لازم
پودر ژله_رنگین_کمان فرمند: 1 بسته
کره: 150 گرم
شکر: 1 پیمانه
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ: 2 عدد
آرد: 3 پیمانه
جوش شیرین: 1 قاشق چای‌خوری
نمک: 1 قاشق چای‌خوری
طرز تهیه کوکی های نوروزی
طرز تهیه
ابتدا کره، شکر، وانیل و تخم‌مرغ ها را با همزن خوب بزنید. سپس آرد، جوش شیرین و نمک را الک کنید و با موادی که از قبل آماده کردید مخلوط کنید. خمیر را به 4 بخش تقسیم کنید و به هر کدام یک و نیم قاشق چای‌خوری پودر ژله فرمند اضافه کنید.
مواد را حسابی ورز بدید و باهاش توپک های مساوی درست کنید‌. توپک ها را مجدد تو پودر ژله‌ای که داخلش ریختید بغلطانید.
توپک ها را با کف لیوان صاف کنید و به مدت 10 دقیقه با دمای 190 درجه داخل فر بپزید.
طرز تهیه کوکی نارگیلی
مواد لازم 
125 گرم کره نرم شده
½ کاپ شکر
1 عدد تخم‌ مرغ
2 کاپ پودر نارگیل
4 قاشق غذاخوری روغن مایع
1 قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
2 قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
3 کاپ آرد گندم
ترافل رنگی به مقدار لازم
طرز تهیه  
در یک ظرف، کره و شکر را با همزن برقی بزنید تا روشن و شبیه به کرم شود. تخم‌مرغ، نارگیل، روغن، وانیل و بیکینگ پودر را اضافه کرده و با همزن برقی به خوبی هم بزنید تا مواد یکدست شود.
آرد را کم‌کم اضافه کرده و با دست ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید. خمیر نباید چسبناک و یا سفت باشد. ممکن است مقدار آرد کم و زیاد شود. خمیر را شبیه توپ کرده و داخل سلفون بپیچانید و به مدت 20 الی 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. بر روی سینی فر کاغذ مومی بگذارید.
پس از استراحت، خمیر را روی یک سطح صاف آردی قرار دهید. خمیر را با وردنه صاف کنید و مقداری ترافل روی سطح آن بپاشید. سپس دوباره با وردنه روی خمیر بکشید تا ترافل‌ها بچسبد. ضخامت خمیر پنج میلی‌متر شود.  بعد با قالب‌ فشاری در طرح دلخواه، خمیر را برش دهید. سینی را به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید تا رنگ آن طلایی و ترد شود.
سخن پایانی
امیدواریم که طرز تهیه کوکی های فوق ، مورد پسندتان واقع گردد و همچنین در صورت علاقه به شیرینی پزی ، می توانید به مرور دو مقاله پیشین وبسایت که عبارت بودند از طرز تهیه کوکی کره ای با رویال آیسینگ و همچنین طرز تهیه 5 نوع کوکی خانگی فوق العاده خوشمزه نیز بپردازید.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *