ساخت عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی

نمایش عروسکی برای اولین بار در ایران اجرا شد و سپس در زمان ترک های عثمانی به ترکیه رفت. عروسک محبوب ترین و جذاب ترین وسیله ای است که می تواند کودکان به ویژه دختربچه ها را سرگرم کند. عروسک نمایشی نیز یک عروسک متفاوت برای کودکان خواهد بود. درست کردن عروسک نمایشی یک هنر است که شما می توانید با وسابل مختلف این کار را انجام دهید. یکی از ارزانترین راه ها برای ساخت این عروسک ها ساخت عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی است. شما می توانید در منزل خود یک نمایش عروسکی با ساخت عروسک های نمایشی اجرا کنید. درست کردن عروسک نمایشی ساده و با وسایل بلااستفاده در منزل، امکان پذیر است. این کار یک سرگرمی برای کودکان است.

شما با این کار در نه تنها صرفه جویی کردن را به کودکان خود می آموزید بلکه به آن ها یاد می دهید که از کره زمین مراقبت کنند و آشغال کمتری تولید کنند. ما در نیمه شب معتقدیم که اگر به بچه‌ها یاد دهید که قدر منابع زیبای روی زمین را بدانند، یاد می‌گیرند که آن را دوست داشته باشند و از آن مراقبت کنند!

در این مقاله به آموزش تصویری، و ساده ساخت عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی می پردازیم. در ادامه آموزش مرحله به مرحله را مشاهده می کنید.

ساخت عروسک نمایشی با ظروف و قوطی نوشابه

عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی خود را به راحت ترین شکل ممکن بسازید – هر شخصیت و تمی را که دوست دارید را انتخاب کنید! از قوطی نوشابه یا لوله دستمال توالت استفاده کنید. اقلام بازیافتی را برای تزئین آن پیدا کنید.

ساخت این عروسک نمایشی یک پروژه عالی برای کودکان در مدرسه و هر مکان دیگری است. از بچه ها بخواهید از مواد بازیافتی انواع مختلف عروسک بسازند.

در اینجا لیستی از تم های ممکن برای ساخت عروسک نمایشی با وسایل دورریختنی وجود دارد:
عروسک: می‌توانید با اضافه کردن یک کلاه فانتزی که با استفاده از گل‌ها، و اجسام زرق و برق دار و پارچه ساخته شده است، یک عروسک دختر بسازید. برای او لباس درست کنید.
حیوان: می‌توانید با اضافه کردن گوش و یک توپ پنبه‌ای یا دم نخی، حیوان مورد علاقه‌ خود را درست کنید
مثال اگر شخصیت مورد علاقه شما باب اسفنجی است آن را با استفاده از یک جعبه بسازید یا خودتان آن را بسازید!

ابزار مورد نیاز برای ساخت این عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی :

  • قوطی نوشابه
  • چسب یا چسب حرارتی
  • روبان یا ابزاری دیگر برای پاها و بازوها
  • چوب بستنی برای دسته
  • دومینو یا درب بطری برای پا
  • ظزف ماست برای کلاه
  • دکمه هایی برای ژاکت
  • روبان برای بند کراوات و کلاه
  • پوشش پلاستیکی قوطی قهوه
  • رشته
  • مهره برای چشم
  • تخیل شما

دستورالعمل برای ساخت دسته عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی:

چوب‌های بستنی را به صورت متقاطع روی هم قرار دهید و به هم بچسبانید (همچنین می‌توانید استحکام دسته چوب‌ها را با پیچاندن رشته‌ها به دور آن تقویت کنید – مطابق عکس). دو تکه نخ یک اندازه برای ساختن دست ها ببرید. سپس باید پاها را بسازید. برای پاها نیز 2 قطعه بلندتر ببرید باید از اندازه دست ها بزرگ تر باشد.

حال برای ساختن سر عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی خود یک تکه کوتاه تر ببرید. پس از آماده کردن سر و دست و پاها باید آن ها را سر هم کنید. رشته ها را به دسته چوب بستنی وصل کنید:

توجه: (حتما به عکس مراجعه کنید). سپس چوب بستنی ها را که به صورت متقاع به هم وصل کردید را جلوی خود قرار دهید. رشته نخ که مربوط به سر است را به پشت چوب بستنی وصل کنید. هر دو رشته نخ که مربوط به دست است را روی چوب بستنی جلویی وصل کنید. رشته نخ که مربوط به  پای چپ است را به چوب سمت چپ وصل کنید – رشته پای راست را به سمت راست!

عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی

این دسته سوراخ شده است.

این دسته چسب کاری و سپس با نخ بسته می شود.

دستورالعمل برای ساخت خود عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی:

بدن:

با یک قوطی شروع کنید (به عنوان جایگزین از رول کاغذ توالت استفاده کنید). پیراهن او را با دکمه ها، کمربند روبانی و/یا پاپیون تزئین کنید. می توانید قوطی را رنگ کنید یا روی آن را با پارچه یا کاغذ بپوشانید.

کلاه:

در قسمت بالای ظرف ماست (کلاه)  یک سوراخ ایجاد کنید این کار به این منظور است که رشته بند مربوط به سر از آن رد شود – سپس رشته نخ را به آن وصل کنید ظرف ماست را روی قوطی پلاستیکی قهوه بچسبانید. کلاه شما اکنون آماده است. آن را به بالای قوطی وصل کنید.

بازوها و پاها

در این مرحله از ساخت عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی باید پاها و بازو ها را وصل کنید. روبان پاها و بازوها را به قوطی (یا رول دستمال کاغذی) وصل کنید. بعد از آن دومینو را که حکم کقش را می کند به دو تا از روبان ها که به عنوان پا در نظر گرفتید وصل کنید. حال برای اینکه دست ها کامل شود دو درب بطری را به دو ربان دیگر به عنوان کف دست ها بچسبانید. پس از این که به طور کامل همه اجزا را به عروسک نمایشی خود چسباندی به آن فرصت بدهید که در هوا خشک شود. پس از آن باید کل اجزا را به یکدیگر بچسبانید تا عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی شما تکمیل شود.

عروسک نمیایشی با وسایل دور ریختنی شما آماده بازی است! شما می توانید همراه با کودکان خود، آن را وادار به رقصیدن کنید. آن را بنشانید یا حتی آن را وادار به راه رفتن کنید.

عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی

اگر مایل به ساختن چند عروسک نمایشی دیگر با وسایل دور ریختنی در منزل هستید می توانید در ادامه برخی دیگر از آن ها را مشاهده کنید و از آن ها ایده بگیرید.

ساخت انواع ربات با وسایل دور ریختنی :

عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی

ساخت سگ با پاکت:

 

در این مقاله به آموزش تصویری، و ساده ساخت عروسک نمایشی با وسایل دور ریختنی پرداختیم. که این  آموزش به صورت مرحله به مرحله قابل مشاهده بود. اگر علاقمند ی اخت عروسک های نمایشی هستید در نیمه شب بخونید: ساخت عروسک نمایشی با چوب بستنی

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

متن پاییزی عاشقانه جدید با جملات دلبرانه و رمانتیک 1401

متن پاییزی عاشقانه جدید با جملات دلبرانه و رمانتیک 1401

با آمدن فصل پاییز، تبادل پیامهای عاشقانه پاییزی رونق می یابد و به همین جهت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *