راهنمای خرید هارد اینترنال

در این مقاله قصد داریم شما را در خرید هارد اینترنال راهنمایی کنیم. این مقاله به شما کمک می کند بهترین هارد برای سیستم خود را شناسایی و تهیه کنید. با راهنمای خرید هارد دیسک اینترنال با شما هستیم.

هارد داخلی چیست؟

هارد دیسک داخلی یک دستگاه ذخیره داده است که در رایانه های رومیزی، ایستگاه های کاری و سرورها و همچنین برخی محصولات الکترونیکی مصرفی خاص (که عمدتا از درایو های سخت داخلی با فرم کوچک استفاده می کنند) مانند دوربین های دیجیتال، پخش کننده های صوتی و تصویری دیجیتال نصب می شود. درایوهای سخت داخلی ظرفیت ذخیره سازی گسترده ای را برای انواع داده ها از جمله تصاویر، اسناد، فیلم ها، موسیقی، بازی ها فراهم می کند. این به معنای لذت بیشتر شما و عملکرد بیشتر رایانه و دستگاه های شماست!

اطلاعات فنی (راهنمای خرید هارد اینترنال)

این نوع دستگاه ذخیره سازی فرار نیست ، به این معنی که برای نگهداری داده ها به برق مداوم نیاز ندارد. در داخل دیسک سخت داخلی ، یک یا چند صفحه برای ذخیره داده و هد خواندن / نوشتن وجود دارد که برای دسترسی یا ضبط داده ها استفاده می شود. مجموعه ای از اجزای سازنده صفحه ها را هدایت می کند و هد ها هنگام چرخش ، عملکرد داده ها را بر روی صفحه ها انجام می دهند. درایو هارد داخلی از یک طراحی مکانیکی استفاده می کند ، که کاملاً متفاوت از دیگر راه حل محبوب ذخیره سازی دائمی است: Flash Memory.

بیشتر بدانید: ویندوز 11 چه تفاوت هایی با ویندوز 10 دارد؟

بررسی اجمالی (راهنمای خرید هارد اینترنال)

 

  • ذخیره سازی شخصی

تقریباً همه برنامه های ذخیره سازی در رایانه رومیزی را می توان به عنوان ذخیره سازی شخصی طبقه بندی کرد. برنامه های ذخیره سازی شخصی برای کار بی وقفه به هارددیسک احتیاج ندارند ، بدین معنی که باعث کم شدن عملیات خواندن / نوشتن می شوند. اکثر برنامه های ذخیره سازی شخصی به عملکرد فوق العاده ای نیاز ندارند ، اما قابلیت اطمینان بالا هنوز یک ویژگی ضروری است.

  • لوازم الکترونیکی مصرفی

دامنه الکترونیک مصرف کننده یک زمینه جدید و جذاب برای هارد دیسک های داخلی است زیرا دوربین های دیجیتال و پخش کننده های صوتی / تصویری دیجیتال دائماً نیازهای جدیدی را ایجاد می کنند که باعث افزایش تعادل ظرفیت و هزینه می شود ، کاری که هارد دیسک داخلی بهترین عملکرد را دارد. از آنجایی که اکثر دستگاه های الکترونیکی مصرفی سعی می کنند تا حد ممکن کوچک باشند ، نصب درایو استاندارد 3.5 اینچی غیر قابل اجرا است. تولیدکنندگان ترجیح داده اند از “Microdrive” بسیار کوچکتر استفاده کنند.

  • ذخیره سازی سازمانی

برنامه های سازمانی ارتباط نزدیکی با ایستگاه های کاری و سرورها دارند ، به عنوان مثال CAD / CAM ، ویرایش و تولید ویدیوی دیجیتال و همچنین پایگاه داده. برنامه های ذخیره سازی سازمانی از عملکرد و قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به سایر برنامه ها برخوردار هستند و حجم کار با هارد دیسک بسیار زیاد است. انتظار می رود هارد دیسک های سرور بدون کمترین قطعی در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته به طور معمول کار کنند.

 

 

مشخصات هارد دیسک (راهنمای خرید هارد اینترنال)

فاکتورهای مختلفی برای اطمینان از سازگاری هارد دیسک داخلی با انواع مختلف دستگاه وجود دارد.

  • فاکتور شکل

3.5 اینچی

هارد دیسک 3.5 اینچی جریان اصلی فاکتور فرم برای کامپیوتر دسکتاپ و ایستگاه های کاری / سرور دیسک های سخت است. اگرچه این هارددیسک ها نسبتاً بزرگ هستند ، اما بیشترین ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات را فراهم می کنند. علاوه بر این ، رایانه های شخصی رومیزی و شاسی ایستگاه های کاری / سرورها فضای کافی برای نصب این درایوهای سخت را فراهم می کنند.

2.5 اینچی

کاربران باید با هارددیسک 2.5 اینچی آشنا باشند.  در حال حاضر ، درایو 2.5 اینچی همچنین به عنوان فضای ذخیره سازی سازمانی استفاده می شود زیرا باعث صرفه جویی در فضای قابل استفاده می شود ، مصرف برق و گرما را کاهش می دهد و همچنین قابلیت اطمینان را افزایش می دهد.

1.0 اینچی

هارد دیسک های 1.0 اینچی (که توسط هیتاچی Microdrive نامیده می شود) برای لوازم الکترونیکی کوچک مصرفی مانند پخش کننده های MP3 ، دوربین های دیجیتال و PDA طراحی شده اند. ظرفیت فعلی به دلیل اندازه کوچک تنها در یک گیگابایت GB است که یک رقم است ، اما در حال حاضر مقدار قابل توجهی ذخیره سازی برای محصولات الکترونیکی مصرفی دستی است.

  • ظرفیت

ظرفیت ذخیره اطلاعات با افزایش سیستم عامل ها ، برنامه ها ، بازی ها و چندرسانه ای برای هارددیسک های داخلی اهمیت و اهمیت بیشتری پیدا می کند. در حال حاضر ، سیستم عامل ، بازی های سه بعدی و فیلم های با کیفیت بالا هر کدام به چندین گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارند. هارد دیسک های داخلی 3.5 اینچی می توانند بیش از 500 گیگابایت را تأمین کنند. ضریب شکل 2.5 اینچ به 160 گیگابایت رسیده است. حتی هارد دیسک کوچک 1.0 اینچی نیز به ظرفیت شگفت انگیز 8 گیگابایتی رسیده است. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که ظرفیت ها در آینده نیز به کوهنوردی ادامه دهند.

  • دور در دقیقه

دارندگان اتومبیل با اصطلاح RPM (دور در دقیقه) غریبه نیستند. این شاخصی است که برای اندازه گیری سرعت چرخش موتورها استفاده می شود. اسپیندل داخل هارد دیسک و RPM آن ارتباط نزدیکی با عملکرد هارد دارد. RPM بالاتر یعنی زمان کمتری برای دستیابی به داده های ذخیره شده برای عملکرد بیشتر صرف می شود. برنامه های ذخیره سازی سازمانی حساس به عملکرد معمولاً از هارد دیسک داخلی 10،000 ~ 15،000 RPM استفاده می کنند ، در حالی که برنامه های شخصی توسط محصولات 7200 RPM به خوبی ارائه می شوند.

  • حافظه پنهان

حافظه پنهان به حافظه رم با سرعت بالا (حافظه دسترسی تصادفی) که در PCB هارد دیسک یکپارچه شده اشاره دارد. حافظه نهان به عنوان بافر در میان پردازنده ، حافظه و هارد دیسک استفاده می شود. درایوهایی که حافظه پنهان بیشتری دارند به طور کلی عملکرد بالاتری نسبت به درایوهای کم حافظه دارند. اندازه حافظه پنهای 2 مگابایت ، 8 مگابایت و 16 مگابایت در حال حاضر گزینه های استاندارد برای هارد دیسک های داخلی 2.5 و  3.5 اینچی است ، در حالی که محصولات 1.0 اینچی ممکن است فقط به 128 کیلوبایت مجهز باشند.

 

راهنمای خرید هارد اینترنال

ظرفیت

اگرچه ظرفیت های بالاتر به نظر جذاب می رسند ، اما گاهی اوقات می تواند به ازای هر واحد ذخیره سازی افزایش یابد.

مثال:

1. هارد دیسک A 103 دلار قیمت دارد و فضای ذخیره سازی 250 گیگابایت را ارائه می دهد. هزینه هر گیگابایت حافظه ذخیره سازی این هارد دیسک 0.412 دلار / گیگابایت (103 دلار / 250 گیگابایت) است.

2. هارد دیسک B 330 دلار قیمت دارد و فضای ذخیره سازی 500 گیگابایتی را ارائه می دهد. هزینه هر گیگابایت فضای ذخیره سازی دیسک سخت B 0.66 دلار در هر گیگابایت است.

اگر در تصمیم گیری بین چندین هارد دیسک که فقط از نظر ظرفیت ذخیره سازی متفاوت هستند ، هزینه هر GB ممکن است مفید باشد. در مقایسه دیسک های سخت با رابط های مختلف ، دور در دقیقه یا اندازه حافظه نهان ، کاربرد آن کمتر است.

اندازه ی حافظه پنهان

مانند RPM ، اندازه حافظه پنهان بزرگتر برای عملکرد بهتر است. در حال حاضر حافظه پنهان 8 مگابایت و 16 مگابایت حافظه اصلی پیکربندی اصلی هارد دیسک های داخلی 3.5 و 2.5 اینچی است ، در حالی که 128 کیلوبایت در هارد دیسک های داخلی 1.0 اینچی بیشتر دیده می شود. گرچه حافظه نهان بزرگتر هزینه بیشتری دارد.

 

پیشنهاد ویژه ی ما برای خرید هارد اصل :  هارد دیسک اینترنال سیگیت مدل SkyHawk ST8000VX004 ظرفیت 8 ترابایت

 

راهنمای خرید هارد اینترنال

 

 

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

چرا لپ تاپ ایسوس بخریم؟

چرا لپ تاپ ایسوس بخریم؟

ایسوس یک برند تایوانی است که در سال 1989 پایه‌گذاری شد و در زمینه کامپیوترها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *