ترفند پاک کردن لکه شمع از روی سطوح مختلف

در حال هم نشینی و صحبت با میهمانان خود بر روی میز شامی که چند شمع را بر روی آن گذاشته ایید هستید. و به طور ناگهانی شمع هایی که روشن کرده اید بر روی سرتاسر سفره کتانی شما را می ریزد ، و ممکن است به فرش و چوب های سخت شما هم راه پیدا کند. خبر بد این است که هیچ روش جادویی سریع و آسان برای پاک کردن موم و لکه شمع از هر چیزی وجود ندارد. خبر خوب این است که با صبر  و کمی دانش ، می توانید موم و لکه ها را از روی همه چیز پاک کنید.

در این مقاله به پاک کردن لکه های چسبناک شمع از روی همه اجسام ممکن میپردازیم:

پاک کردن لکه از روی دیوارهای نقاشی شده:

لکه شمع

چندین حوله کاغذی را روی مومی که می خواهید از روی دیوار بلند کنید قرار دهید. اتو خود را تا کمترین درجه گرم کنید و در فواصل کوتاه کار کنید ، اتو را روی حوله های کاغذی بکشید. موم باید به حوله های کاغذی منتقل شود. شما همچنین می توانید از سشوار استفاده کنید ، موم اضافی را با ذوب شدن پاک کنید.

پاک کردن لکه از روی آجر:

اول از همه ، آن را مالش ندهید . این فقط باعث گسترش آن در اطراف می شود. در عوض ، موم را سرد کرده و سپس آن را با چاقوی کره ای قدیمی یا ابزار مشابه آن را خراش دهید. پس از خراشیدن همه لکه ها ، آجر را با آب گرم و صابون بشویید.

پاک کردن لکه ها از روی چوب:

از سشوار برای نرم کردن موم استفاده کنید و سپس آن را با یک پارچه نرم پاک کنید. در مقابل وسوسه خراشیدن موم مقاومت کنید. این می تواند به چوب آسیب برساند یا بر روی آن خط بیاندازد.

پاک کردن موم شمع از روی فرش:

کیسه ای کاغذی را روی موم قرار دهید. اتوی خود را روی یک حرارت کم قرار داده و آن را از روی کیسه بر روی محلی که موم ریخته قرار دهید. موم توسط کاغذ جذب می شود.

از روی پارچه:

لکه شمع بر لباس

رویکردی 2 مرحله ای را در پیش بگیرید. ابتدا پارچه را حدود سی دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس ، پارچه را برداشته و موم سرد را خراش دهید. در آخر ، همانند بالا از روش گرم و کیسه های کاغذی برای پاک کردن لکه موم از پارچه استفاده کنید. کار خود را با استفاده از کمی مواد شوینده بر روی لکه و شستشوی پارچه طبق دستورالعمل آن تمام کنید.

از روی مو:

اگر موم بر روی نوک موهاست ، نوک موهای خود را در آب داغ قرار دهید تا موم ذوب شود. اگر به ریشه مو نزدیک است یا موهای کوتاهی دارید ، روغن زیتون را در محل لکه ماساژ دهید تا به شل شدن موم کمک کند.

از سینک / وان:

از کارت اعتباری یا سوهان پلاستیکی دیگر برای برداشتن موم استفاده کنید. در صورت لزوم از آب جوش برای شل شدن موم استفاده کنید.

از موارد کوچک:

ساده ترین راه برای پاک کردن موم شمع از وسایل کوچک ، مانند جا شمعی ، قرار دادن آنها در فریزر است. پس از سرد شدن ، آن را از فریزر خارج کرده و موم سرد را بخراشید.

از تلویزیون / صفحه رایانه:

بهترین کار برای این شرایط استفاده از روش مکعب یخ برای سفت شدن موم و تلاش برای بیرون آوردن آن به صورت یک تکه است. در نظر داشته باشید که شمع های خود را از وسایل الکترونیکی دور نگه دارید. زیرا جدا کردن موم از آنها خیلی سخت است

پاک کردن شمع از روی سرامیک:

سرکه بهترین پیشنهاد در هنگام روبرو شدن با لکه شمع بر روی موزاییک و کاشی و سرامیک می‎باشد. مقداری سرکه را بر روی لکه شمع ریخته و با صابون و آب ولرم آن نقطه را بشویید. سپس با یک دستمال یا طی  سرامیک را خشک کرده تا لکه‌ای به جای نماند.

پاک کردن شمع از روی شیشه:

لکه شمع بر روی سطوح شیشه ای و لوازمی از جنس شیشه مانند لیوان با اعمال سرما کنده میشوند. با قرار دادن این لوازم به مدت 8 الی 10 ساعت در فریزر میتوانید به راحتی شمع را پاک کنید. پس از انجام این کار برای پاک کردن لکه شمع از یک چاقو استفاده کنید و سپس جای لکه را با آب گرم و صابون بشویید.

در آخر به یاد داشته باشید راهکار اصلی برای از بین بردن لکه های شمع انجماد یا گرم کردن است. و تفاوت ان بستگی به جنس مواد استفاده شده دارد.
نحوه تمیز کردن فرش را در اینجااینجا بخوانید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

مداد شمعی قدیمی

آموزش ساخت مداد شمعی جدید با مداد شمعی های قدیمی و بلا استفاده

همه ما یکسری وسایل قدیمی در منزل خودمان داریم که نمی دانیم با آن‌ها چکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *