بهترین اپلیکیشن های کتاب فارسی برای اندروید

اگر جزو افراد کتابخوان باشید، احتمالا می‌دانید که ورق زدن کتاب‌ های کاغذی بسیار لذت‌بخش است.
اما در کنار آن، مطالعه کتاب در تلفن همراه نیز می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. اولین مزیت این روش، تغییر فرمت اپلیکیشن‌ های خواندن کتاب است و همچنین قابلیت جستجوی سریع که شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید سریع‌تر از کتاب‌های فیزیکی، جستجوی عبارت موردنظر خود را انجام دهید. همچنین تغییر پس زمینه نیز در برخی اپلیکیشن ‌های کتابخوانی فراهم شده است که ممکن است خواندن کتاب را برای برخی افراد ساده‌تر کند.
علاوه بر آن، مزیت دیگر اپلیکیشن‌ های کتابخوانی، قیمت بسیار به‌صرفه آن هاست و شما با استفاده از این کتابخوان‌ها، بهتر و سریع‌تر می‌توانید به کتاب‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. در این مطلب، بهترین اپلیکیشن های کتابخوان فارسی معرفی شده‌اند که تقریبا تمامی آن‌ها، یک آرشیو بزرگ و جامع داشته و شما می‌توانید انواع کتاب‌های مورد نظر خود را در اپلیکیشن‌ها مطالعه کنید.

1.فیدیبو
کتاب در اندروید
اگر کتاب‌خوان باشید، به‌احتمال زیاد فیدیبو را می‌شناسید که یکی از بهترین اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان است.
در فیدیبو می‌توانید به آرشیو بزرگی از کتاب‌های دیجیتالی دست پیدا کنید و آن‌ها را با قیمتی ارزان‌تر از نسخه‌های چاپی بخرید. این اپلیکیشن قابلیت‌های مختلفی دراختیار کاربرانش قرار می‌دهد. ازجمله‌ی این قابلیت‌ها عبارت‌اند از: ۱. ارائه‌ی بیش از ۴۰ هزار کتاب دیجیتالی؛ ۲. وجود حالت شب برای مطالعه در تاریکی؛ ۳. تغییر اندازه و فونت متن کتاب؛ ۴. اجازه‌ی ورود هم‌زمان سه دستگاه به یک حساب کاربری؛ ۵. قفسه‌بندی و شخصی‌سازی کتاب‌ها.
همچنین اگر اهل گوش دادن به کتاب‌های صوتی هستید، فیدیبو یکی از تولیدکنندگان برتر کتاب و محتوای صوتی است که به‌صورت اختصاصی این کتاب‌ها را ضبط می‌کند و برای خرید قرار می‌دهد؛ پس اگر وقت خواندن کتاب فیزیکی یا دیجیتالی ندارید، بد نیست به بخش کتاب‌های صوتی فیدیبو سر بزنید و حین انجام کارهای روزانه خود آن‌ها را گوش دهید.
اما این اپلیکیشن دارای نقاط ضعفی نیز هست نظیر: کتاب‌های رایگان کم، قیمت بالای کتاب‌ها، انحصاری کردن ناشران

2. طاقچه
اپ برای خواندن کتاب
طاقچه امکان ارائه‌ی حدود ۵۰ هزار کتاب را فراهم کرده است و این می‌تواند تقریبا بزرگ‌ترین آرشیو کتاب دیجیتالی در تمامی اپلیکیشن‌های ایرانی باشد. این اپلیکیشن در ارائه‌ی کتاب‌های رایگان یکی از گزینه‌های برتر ممکن است و به‌صورت هفتگی، کتاب‌های رایگان زیادی دراختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
طاقچه برتر یکی از بهترین ویژگی های این کتابخوان است. این سرویس درحقیقت همان خرید اشتراک است و با پرداخت‌ هزینه‌ای اندک، می‌توانید در مدت تعیین‌شده به همه‌ی کتاب‌های کتابخانه طاقچه دسترسی داشته باشید که این موضوع موردپسند کاربرهای طاقچه واقع شد و تا امروز، یکی از قابلیت‌هایی است که طاقچه را در جایگاه یکی از اپلیکیشن‌های برتر کتاب‌خوان قرار می‌دهد.
کتاب‌های طاقچه بر اساس درخواست ناشر قیمت‌ گذاری شده اند و در برخی عناوین، نسبت به دیگر اپ های این فهرست ارزان تر هستند. هر چند که شاید از نظر تنوع به پای آرشیو قدرتمند اپلیکیشن فیدیبو نرسند. و یکی از معایب دیگر آن عدم امکان اجرای کتاب و pdf های متفرقه است.

3.کتابراه
اپلیکیشن اندروید کتاب
اگرچه تعداد کتاب‌ها در این اپلیکیشن نسبت به فیدیبو و طاقچه کمتر بوده، اما کیفیت و تعداد کتاب‌های رایگان کتابراه به وضوح از این دو کتابخوان، بهتر است و شما می‌توانید در بخش رایگان این کتابخوان کتا‌ب‌های معروف و با کیفیتی را جستجو کنید. قیمت کتاب‌ها در کتابراه مناسب‌تر بوده و شما می‌توانید با قیمت کمتر در این اپلیکیشن کتاب موردنظر خود را خریداری کنید.
این کتابخوان همچنین در مناسبت‌های مختلف سال برای خریداران تخفیف ویژه ارائه می‌دهد. علاوه‌ بر آن، کتابراه در آخر هفته‌ها کتاب‌های صد در صد رایگان را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و شما می‌توانید هر هفته یک کتاب رایگان در این اپلیکیشن کتابخوانی دریافت کنید. رایگان بودن کتاب‌های آخر هفته این اپلیکیشن به معنای بی‌کیفیت بودن آن کتاب‌ها نیست و در واقع، شما می‌توانید آثار جذابی را در آخر هفته های رایگان کتابراه دریافت کنید.

4. کتابخوان
این برنامه امکان دانلود صد ها کتاب با ژانرهای مختلف را برای شما فراهم میکند. با استفاده از آن میتوانید کتاب های مورد علاقه خود را دانلود کنید، کتاب های مورد علاقه خود را از قسمت درخواست ها از برنامه درخواست کنید. و کتابهای مورد نظر خود را بر اساس اسم کتاب یا نویسنده جستجو کنید. تنها نقطه ضعف برنامه نیاز به استفاده از وی پی ان در هنگام استفاده است

5.پاتوق کتاب
برنامه کتابخوانی
اپلیکیشن “پاتوق کتاب” نشر معارف یکی از خوش ساخت ترین کتاب خوان های ایرانی موجود به شمار می رود. رابط کاربری اپ چه در iOS و چه اندروید، یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقباست و اپلیکیشن از دو فرمت PDF و Epub برای نمایش کتاب ها پشتیبانی می کند.
هر چند آرشیو پاتوق کتاب به گستردگی فیدیبو و فراکتاب نیست، اما برخی کتاب ها هستند که فقط در این اپلیکیشن آن ها را خواهید یافت. مثلا پاتوق کتاب در دسته بندی “آموزشی”، تعداد زیادی کتب درسی و دانشگاهی را در فرمت های PDF و Epub و با قیمتی مقرون به صرفه به شما ارائه کرده است. در صورت تمایل، حتی می توانید نسخه فیزیکی هر کدام را برای ارسال به درب منزل سفارش بدهید.

 

6. کتاب راه
با این اپلیکیشن همیشه هزاران کتاب همراه شماست.میتوانید کتاب های مورد علاقه خود را دانلود کرده و از آنها لذت ببرید و با استفاده از اکانت شخصی آنهارا در هر دیوایسی مانند تبلت، لپتاپ و… در دسترس داشته باشد.میتوانید هر روز کتاب های جدیدی دانلود کنید و حتی اینکه برای هر کتاب ثبت نظر کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *