آموزش ساخت چند مدل بند عینک جذاب+ عکس

با نزدیک شدن تابستان استفاده از عینک آفتابی هم رو به افزایش است. یکی از اکسسوری های جذاب بند عینک است که می تواند زیبایی عینک شما را دو چندان کند. در این مقاله به انواع آموزش بند عینک می پردازیم. این آموزش شامل بند عینک بافت و با مهره است.

آموزش بند عینک با نخ مکرومه

وسایل مورد نیاز برای ساخت این بند عینک با بافت عبارت است از:

  • نخ مکرومه
  • نخ قلاب دوزی
  • چسب قوی
  • حلقه اتصال بند عینک
  • قیچی
  • سیم چین

مراحل ساخت:

  1. یک تکه از نخ قلاب دوزی به طول 80 سانتی متر را ببرید. کمی بیشتر یا کمتر کاملاً سلیقه ای است. مطمئن شوید که انتهای نخ که ناصاف است، بریده شده است.
  2. یک درپوش را به هر انتهای طناب بچسبانید.
  3. یک تکه نخ مکرومه را دور طناب گره بزنید. سه بار آن را دور نخ گره بزنید و خیلی محکم آن را ببندید.
  4. نخ مکرومه را محکم دور طناب بپیچید.
  5. پیچیدن و بافتن را ادامه دهید تا زمانی که بخواهید رنگ آن را عوض کنید. می توانید مقدار طول هر رنگی را به اندازه دلخواه خود کوچک یا بزرگ کنید. وقتی به مقدار مورد نظر رسیدید و رنگ تمام شد، انتهای آن را یک گره سه گانه محکم ببندید. هنوز نخ اضافی را کوتاه نکنید!آموزش بند عینک
  6. با نخ رنگ بعدی مراحل را تکرار کنید.آموزش بند عینک
  7. به پیچیدن و بافت نخ مکرومه روی بند ادامه دهید. آن را بررسی کنید که همه گره ها محکم و سر جای خود باشند. نخ های اضافی را جدا کنید.
  8. با استفاده از سیم چین یا انبردست، حلقه سیم را در انتهای هر حلقه اتصال بند عینک خم کنید.
  9. به کلاهک انتهایی که در ابتدا به بند اصلی چسباندید اضافه کنید. حلقه را ببندید.
  10. در طرف دیگر بند این کار را تکرار کنید.
  11. اکنون بند عینک شما با نخ مکرومه آماده استفاده است آن را به عینک خود متصل کنید و لذت ببرید. آموزش بند عینک

آموزش بند عینک با جواهرات

با استفاده از مهره ها و جواهرات و زنجیر، یک بند عینک زیبا برای خوذ بسازید. این اکسسوزی جذاب هم کاربردی و هم شیک هستند.

مرحله 1: جمع آوری وسایل که عبارتند از: مجموعه‌ای از مهره‌های مورد دلخواه، حلقه زنجیر، زنجیر، سنجاق مخصوص و حلقه اتصال بند عینک، انبردست، سیم چین.

مرحله 2: ابتدا دو تکه زنجیره تقریباً 7 سانتی متری ببرید سپس  یک حلقه زنجیر را به هر زنجیر وصل کنید.  یک ترکیب رنگ مشابه تصویر یا هر پالت رنگی را که می‌خواهید انتخاب کنید!

مرحله 3: جواهرات سنگی را با استفاده از حلقه های زنجیر کوچکتر به زنجیر وصل کنید.

مرحله 3: با استفاده از سنجاق که داخل سنگ ها یا مهره ها فرو می رود، چندین مهره و سنگ را پست سر هم با رنگ ها و طرح های مختلف به هم وصل کنید.

مرحله 4: در این مرحله از ساخت بند عینک، سنگ ها و مهره هایی که درست کرده اید را به ترتیبی دلخواه و زیبا به یکدیگر متصل کنید من همچنین می توانید از حلقه های زنجیر تکی هم برای زیبایی بیشتر و هم برای اتصال سنگ ها مانند تصویر استفاده کنید.  هنگام اضافه کردن حلقه ها، از حلقه های هم اندازه استفاده کنید و از آن ها برای اتصال سنجاق ها نیز استفاده کنید. دو رشته متقارن برای هر طرف بند عینک آفتابی خود ایجاد کنید.آموزش بند عینک

قسمت وسط را با یک اتصال دهنده سنگی وصل کنید، دوباره از حلقه های تکی زنجیری در دو طرف استفاده کنید تا امکان حرکت بیشتر بند عینک فراهم شود.

مرحله 5: حلقه اتصال بند عینک را روی هر بازوی عینک آفتابی ببندید.

آموزش بند عینک

آموزش بند عینک با کاموا

ساخت این بند عینک بسیار ساده و کم هزینه است و شما می توانید به راحتی آن را در منزل درست کنید یا ببافید.

برای بافت این بند عینک، از قلاب 2.75 میلی متری استفاده کنید. همچنین از کاموای سبک استفاده کنید تا باری روی عینک نباشد. برای ساخت این بند عینک ازبافت زنجیری استفاده کنید. برای شروع با 3 زنجیر آغاز کنید. اگر بند پهن‌تری می‌خواهید، می‌توانید از نخ سنگین‌تر یا زنجیره‌ای بیشتری برای شروع استفاده کنید.

اکنون قلاب خود را وارد زنجیر دوم کنید. و یک حلقه ایجاد کنید. (2 حلقه روی قلاب)

سپس قلاب خود را در زنجیر بعدی عبور دهید و یک حلقه ایجاد کنید. (3 حلقه روی قلاب)

حالا حلقه هایی که به تازگی ایجا کردید  را از قلاب خود جدا کنید در حالی که حلقه‌های آزاد را از لغزش به عقب و باز شدن نگه داشته اید – قسمت 1. این بخش ممکن است کمی مشکل باشد و کمی تمرین لازم باشد. اگر اولین زنجیر را خیلی محکم بکشید، آن حلقه‌های آزاد را به عقب می‌کشید، بنابراین آنها را محکم نگه دارید. می توانید ابتدا با یک نخ قطور تر و قلاب بزرگتر امتحان کنید تا زمانی که مهارت کافی پیدا کنید.

اکنون قلاب خود را در حلقه آزاد که به قلاب نزدیکترین است، قرار دهید و حلقه آزاد دیگر را نگه دارید تا باز نشود.

حالا این کار را با حلقه آزاد نهایی تکرار کنید.

آموزش بند عینک

قلاب خود را در آخرین حلقه آزاد و زنجیر 1 وارد کنید.

حالا دوباره این کار را انجام دهید. 2 حلقه را از قلاب خود جدا کنید.

سپس وارد حلقه بعدی شود باز دو حلقه را جا بگذارید و ادامه دهید.

این را ادامه دهید و شاهد رشد و بافه شدن بند عینک خواهید بود. هنگامی که طول بند عینک شما به طول دلخواهتان رساندید، انتهای آن را ببندید. شما همچنین قادر خواهید بود که رنگ هی دیگری علاوه بر رنگ اول به بند عینک ود اضافه کنید. در تصویر یک نمونه آن را مشاهده خواهید کرد.

پس از رسیدن به طول دلخواه حلقه نگهدارند عینک را به دو انتهای آن اضافه کنید. همچنین می توانید برای عینک خود با استفاده از کاموا یک جا عینکی ببافید. و تمام.

آموزش بند عینک

در ادامه تعدادی دیگر از مدل های جذاب بند عینک را مشاهده می کنید. آموزش بند عینک ها آسان است و فقط نیاز به خلاقیت و زمان دارد.

آموزش بند عینک

آموزش بند عینک

 

در این مقاله به ۀموزش بند عینک پرداختیم. شما با صرف زمان کم و کمی خلاقیت عینک های خود را جذاب تر خواهید کرد. اگر علاقمند به مبحث اکسسوری ها هستید در نیمه شب بخوانبد: در فصل بهار 1401 از چه اکسسوری و زیورآلاتی استفاده کنیم؟

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

کاردستی برای دکور خانه

۱۱ مدل کاردستی برای دکور خانه

می‌توانید با انواع کاردستی برای دکور خانه، جایی که در آن زندگی می‌کنید را زیباتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *