سریال های ماه رمضان 1400 و زمان پخش آنها

 سریال های ماه رمضان از پر بیننده ترین سریال های مناسبتی می باشند. سریال های مناسبتی از سریال های ماندگار و پربیننده ای هستند که برای مناسبت های گوناگون از جمله ماه رمضان، عید نوروز و ایام محرم و … ساخته میشوند.

سریال های ماه رمضانی

اخیرا تلویزیون به مناسبت ماه رمضان سال 1400 تدارک ساخت چند سریال مناسبتی ویژه این ماه را آغاز کرده است که در ادامه به معرفی این سریال ها می پردازیم.

برای آشنایی بیش‌تر شما عزیزان در ادامه مطلب به معرفی سریال های ماه رمضان 1400 و شبکه های پخش کننده آن ها پرداخته ایم بنابرین برای آشنایی یشتر با آنها در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

شبکه سه- یاور

زمان پخش سریالهای رمضانی

ساعت پخش: 20:45

سریال‌های رمضانی به سنت هر سال در شبکه سه استارت می خورند. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته این شبکه میزبان و سرباز بود که انتقادهای زیادی را هم به همراه داشت و باید ببینیم امسال دست پر برگشته یا نه.

یاور به کارگردانی سعید سلطانی و نویسندگی سعید مطلبی (سازندگان ستایش) به عنوان سریال رمضانی شبکه سه انتخاب شده. جالب است بدانید داریوش ارجمند در این سریال حضور دارد و این مثلث قطعاً تداعی‌کننده ستایش است، سه گانه پرطرفداری که البته منتقدان پر و پا قرصی هم داشت.

به نظر می‌رسد یاور یکی از گزینه‌های مطمئن لیست است و می‌تواند حداقل طرفداران ملودرام‌های اجتماعی به سبک ستایش را جذب کند. از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به امید علیمردانی، ارسلان قاسمی، اسماعیل محرابی، شبنم فرشادجو، فقیهه سلطانی، زهرا سعیدی و … اشاره کرد.

شبکه دو- بچه مهندس 4

ساعت پخش: 21:30

بچه مهندس هم که تقریباً به روتین رمضانی شبکه دو تبدیل شده و دقیقاً مشخص نیست ماجراهای جوادی تا چند دهه دیگر ادامه دارد.

بچه مهندس 3 به نسبت سریال‌های دیگر در سال 1399 عملکرد موفقی داشت و همان‌طور که قابل حدس بود مدیران صداوسیما حالا حالاها دست از سرش برنمی‌دارند و تا قصه‌های نوادگان و اجداد جوادی را به خوردمان ندهند ول کن نیستند!

تغییر بازیگر نقش اول از نکات قابل‌توجه این فصل از بچه مهندس است که به‌خودی‌خود حرکت پر ریسکی محسوب می‌شود و باید ببینیم محمدرضا رهبری می‌تواند جای روزبه حصاری که به دلیل اختلافات مالی از سریال جدا شد را بگیرد یا نه.

درباره داستان فیلم تا این لحظه اطلاعاتی در دست نیست و همان گروه بازیگری با چند تغییر کوچک در این فصل هم حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کوروش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور و … اشاره کرد.

شبکه یک- احضار

زمان پخش سریالهای رمضان 1400

ساعت پخش: 22:15

از زمان اغفال شدن امین تارخ توسط شیطان تا به حال تقریباً سریال رمضانی ماورایی نداشتیم و امسال علیرضا افخمی با یکی از این آثار به شبکه یک بازگشته.

افخمی پیشتر کارگردانی سریال‌های ماورایی پرطرفداری مثل او یک فرشته بود، پنج کیلومتر تا بهشت و پنجمین خورشید را بر عهده داشت که در آن دوران تقریباً ترسناک و دلهره‌آور به نظر می‌رسیدند.

احضار سنگ محک خوبی برای تلویزیون است. باید ببینیم با اضافه شدن خلاقیت و البته جلوه‌های ویژه قوی می‌توان این ژانر نوستالژیک را احیا کرد یا با ادامه همان فرمول‌های نخ نمای سابق شاهد لحظات مفرحی برای مخاطبان جدی ژانر ترسناک هستیم.

ماجرای احضار درباره سفر تفریحی چند دختر و پسر جوان به شمال کشور و ماجراهای عجیب و غیرمنتظره‌ای ست که برایشان به وجود می‌آید. آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی و میلاد میرزایی، افسانه چهره‌آزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایی از بازیگران احضار هستند.

شبکه پنج-  رعد و برق

ساعت پخش: 23

اگر به یاد داشته باشید بهروز افخمی در مصاحبه‌ای جنجالی در روزهای جشنواره فجر نظریه‌های عجیب‌وغریبی درباره کرونا صادر کرد و گفت به ماسک اعتقاد ندارد و برای ساخت سریال جدیدش عمداً کرونای ضعیف گرفته و به بقیه اعضای گروه  هم اطمینان داده که کرونا خطری ندارد و ماجرا را الکی بزرگ نکنید.

اینکه نظریات استاد درباره ایمنی گله‌ای تا چه اندازه صحیح است بماند بر عهده اهل‌فن. همه این‌ها را گفتم تا برسم به اینجا که رعد و برق دقیقاً همان سریالی ست که افخمی در موردش صحبت کرده و همان‌طور که از صحبت‌های بازیگران و عکس‌های پشت‌صحنه مشخص است انواع و اقسام نظریات درجه یک پزشکی و ویروس‌شناسی‌اش هم از همه جهات بر روند ساخت اعمال‌شده!

رعد برق درباره سیل نوروز 98 است که بسیاری از نقاط کشور را درگیر کرد و خسارات جبران‌ناپذیری به بار آورد. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به محمد فیلی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، مختار سائقی، شهرام قائدی، مهدی زمین پرداز، مرتضی کاظمی، نیوشا مدبر، مریم عبادی، سیما محمدی، مزدک رستمی، حسن اسدی و … اشاره کرد.

در کنار همه این سریال‌ها، ترش و شیرین رضا عطاران و صاحبدلان محمدحسین لطیفی هم از آی فیلم بازپخش خواهد شد که به احتمال زیاد در نبود سریال‌های کمدی تازه، ترش و شیرین بازهم از پربیننده های امسال خواهد بود.

بهترین سریال ماه رمضان 1400

پر بیننده ترین سریال ماه رمضان 1400

پس از چند روز از گذشت ماه رمضان ، سریال‌های رمضانی تلویزیون که از شبکه‌های مختلف سیما  آغاز شد، در سایت ها و اپلیکیشن ها ، بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. لازم به ذکر است که پس از گذشت حدود یک هفته از پخش این سریال‌ها در شبکه‌های مختلف، “احضار” با آمار جالب توجه در رتبه اول پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی قرار گرفت.

سه رتبه ی تخصیص یافته به سریال های ماه رمضان سال 1400 :

سریال “احضار” به کارگردانی علیرضا افخمی که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، با ۲ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۴۷۳ بیننده در تلوبیون تا این لحظه پربیننده‌ترین سریال تلویزیون است.

سریال “بچه مهندس ۴” شبکه دو سیما به کارگردانی احمد کاوری نیز با بازدید ۲ میلیون و ۲ هزار و ۸۶۱ بازدید در رتبه دوم قرار دارد.

“یاور” به کارگردانی سعید سلطانی که از شبکه سه سیما پخش می‌شود نیز به بازدید ۱ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۸۷۹ بازدید رسید و در رتبه سوم قرار گرفت.

سریال “احضار” به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید در ایام ماه مبارک رمضان ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. در این مجموعه آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی، میلاد میرزایی، افسانه چهره‌آزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزا آقایی نقش آفرینی کرده‌اند.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

10 فیلم برتر کره ای عاشقانه 2021 و2022

کره‌ جنوبی از آن کشورهای رو به توسعه است که تواسته در دهه‌های اخیر، صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *