مدیر ارشد فناوری آمازون پیش بینی های خود را برای سال2021 به اشتراک می گذارد

میتوان گفت فضای ابری (cloud) در همه جای دنیا موضوعی اجتناب ناپذیر است. و هر روزه برنامه های بیشتری توسط آن پشتیبانی می شوند.
زبان ماشین برای مخاطبان بیشتری در دسترس قرار خواهد گرفت و محاسبات کوانتومی گسترش خواهند یافت.

فناوری رایانش ابری (Cloud computing) چیست؟
در یک تعریف عمومی، دیتاسنترهای سخت ‌افزاری و نرم ‌افزارهای تامین ‌کننده‌ی سرویس پردازشی را رایانش ابری می‌نامند.
محوریت این مدل، سرویس ‌دهی به کاربر بر اساس تقاضا می‌باشد، بدون آن که کاربر نیازی به تجهیزات خاصی برای پردازش داشته یا از محل انجام این پردازش آگاه باشد.

انواع رایانش ابری به صورت زیر است:
نرم‌افزار به عنوان خدمت (SaaS)
بستر به عنوان خدمت (PaaS)
زیر ساخت به عنوان خدمت (IaaS)

Werner Vogels ، مدیر ارشد فناوری آمازون، پیش بینی می کند که سال 2021 توزیع بسیار گسترده تری از فناوری های قدرتمند شرکت های بزرگ را شاهد باشیم.
این تغییر، که شامل اتصال دستگاه های بیشتر به فضای ابری و دسترسی بهتر به یادگیری زبان ماشین است، بر اساس پیشرفت های اخیر در زمینه نرم افزار و سیلیکون و همچنین تسریع اقدامات دیجیتالی توسط شرکت ها طی یک سال گذشته است.
دکتر وگلز ، که دکترای علوم کامپیوتر دارد در روز چهارشنبه، هشت پیش بینی را براساس الگوهای رفتاری مشتری و سرمایه گذاری های تکنولوژی توسط این شرکت به اشتراک گذاشت.
برخی موارد برجسته را در زیر مشاهده میکنیم:
فضای ابری همه جا را فرا خواهد گرفت. سال آینده شاهد دستگاه ها و سازمان های بیشتری خواهیم بود که توسط ابر پشتیبانی می شوند.

تخصص دکتر Vogels، در سیستم های مقیاس پذیر در سال 2004 منجر به ورود او به آمازون شد، او پیش بینی می کند که ابر در سال 2021 به حرکت در جهات نوآوری و گذشتن از تصور سنتی و سیستم های متمرکز ادامه میدهد.

اپلیکشن های دارای فضای ابری توسط دستگاه های بیشتری قابل دسترسی خواهند بود.
او گفت : مطمئن شدن از اینکه شما دسترسی به تکنولوژی محاسبات فضای ابری را تا حد امکان داشته باشید حیاتی است.
این حرکت مناطقی را فراهم می کند که در آن ها تأخیر کم و پهنای باند زیاد اهمیت دارند، مانند اتوماسیون خانگی یا کامیون های خودران که در محیط های خطرناک کار می کنند.
او گفت: “قسمتی از ابر در آن كامیون وجود دارد كه تصمیمات مستقلی را اتخاذ می كند و همچنین داده ها را برای بهبود عملیات در طول زمان به عقب منتقل می كند.”

اهمیت فضای ابری برای استارتاپ ها و کسب و کارها
ابری 2021
اطلاعات و نرم‌افزارهای هر کسب‌وکار دیجیتال روی زیرساخت‌هایی پیاده می‌شوند که به آن‌ها زیر ساخت فناوری اطلاعات می‌گویند. از آنجایی که تجهیزات فناوری اطلاعات تأثیر مستقیمی روی کسب ‌و کارهای دیجیتال دارند، بنابراین انتخاب درست این زیرساخت‌ها و تجهیزات، از اهمیت بالایی برخوردار است.
حذف فضای فیزیکی:
کسب‌ و کار دیجیتال برای تأمین زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود مجبور بودند تجهیزات مختلفی را خریداری کنند، و فضای فیزیکی مشخصی را برای آن‌ها در نظر بگیرد.

حذف نیروی متخصص:
شرکت‌ها مجبور بودند نیروی انسانی متخصص را برای مدیریت و نگه‌داری تجهیزات فیزیکی استخدام کنند.

حذف آسیب ناشی از تغییرات در طی زمان:
کسب و کار های قدیمی در مقابل تغییرات ناگهانی یا افزایش کاربران و دیگر ساختار‌ها، آسیب پذیر بودند و نمی‌توانستند خود را به سرعت سازگار کنند.

حذف تحمیل هزینه بالای تعویض قطعات:
کسب و کارهای دیجیتالی مجبور بودند، برای ارتقا جزیی برخی زیر ساخت‌ها، قطعات کلی و گران قیمت را تعویض کنند و چالش تامین قطعات همیشه وجود داشت.

فناوری ابر در سال 2021 کسب و کارهای بیشتری را در زمین و فضا پشتیبانی خواهد کرد.
او پیش بینی می کند تعداد بیشتری از مشاغل کوچک و متوسط از فضای ابری بهره می برند و در این فرآیند از قابلیتهایی که قبلاً فقط در اختیار شرکتهای بزرگ بود بهره می برند.
با پیش بینی افزایش چشمگیر قراردادهای محاسبات ابری مربوط به فضا در سراسر جهان، خدمات وب آمازون در اوایل سال جاری اعلام کرد که یک بخش اختصاصی، راه حل های هوافضا و ماهواره با هدف نهایی، ساخت در ایستگاه زمینی AWS، برای کمک به مشتریان در سال 2019 برای کنترل ماهواره ها راه اندازی شده است. و داده های جمع آوری شده را مدیریت میکند. وی پیش بینی می کند، محققان در سال 2021 به طور فزاینده ای از این توانایی ها برای مقابله با تغییرات آب و هوا و سایر موارد استفاده می کنند.

یادگیری بیشتر زبان ماشین
تکنولوژی 2021
دکتر وگلز انتظار دارد که در سال 2021 شتاب سریع یادگیری زبان ماشین و الگوریتم هایی که به طور خودکار میتوان از داده ها یاد گرفت، مشاهده شود.
این چه معنایی دارد؟
آتش نشانان مستقر در خط در کالیفرنیا از طریق یک برنامه یادگیری زبان ماشین که آتش سوزی فعلی را با رفتارهای تاریخی آتش سوزی مقایسه می کنند ، می توانند مسیر احتمالی آتش سوزی را پیش بینی کنند.
دکتر وگلز همچنین به دلیل تکثیر سنسورها و دستگاه های متصل به فضای ابری انتظار انفجار اتصالات دستگاه به دستگاه را دارد.
دکتر وگلز پیش بینی کرده است که بیش از 50٪ از اتصالات اینترنتی در سال آینده دستگاه به دستگاه خواهد بود، این در حالیست که این میزان 33% بیشتر از سال 2018 است.

نرم‌افزارها باعث پیشرفت محاسبات کوانتومی می‌شوند
امسال Amazon.com سرویس محاسبات کوانتومی Amazon Braket را در دسترس عموم قرار داد. دکتر Vogels پیش بینی کرد، سال 2021 سالی خواهد بود که تکنولوژی انتخاب می شود.
وی گفت: هرچه نرم افزار ساخت برنامه ها بهتر باشد، مشتریان ایده بهتری در مورد برنامه های خاصی که می خواهند بسازند و نحوه ساخت آنها خواهند داشت.
وی گفت: “در این دنیای کوانتوم در سال آینده، من فکر می کنم که قطعاً انقلابی در نحوه ساخت نرم افزار و نرم افزارهای پشتیبان خواهیم دید.”

همچنین ببینید

زمان بارش شهابی بَرساوُشی در سال 1400

آیا می خواهید “ستاره های دنباله دار” را ببینید؟ تاریخ های اصلی بارش شهابی بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *