فاکتورهای مهم در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان

فاکتورهای مهم در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان ، فاکتورهایی هستند که به شما کمک می کنند تا بنگاه املاک مورد اطمینان خود را یابید و معامله ای مطمئن را انجام دهید. استفاده از خدمات یک مشاور املاک برای خرید یا فروش ملک مزایای مختلفی دارد. اما ایجاد یک معامله خوب در مدت زمان کوتاه بدون شک مزیت اصلی آن است. علاوه بر این ، شما همچنین مجبور به رسیدگی به تمام مذاکرات و مدارک مربوطه نخواهید بود.

تنها در صورت دریافت خدمات از یک آژانس املاک خوب است که می توانید از تمام مزایای نام برده شده بهره مند شوید و معامله ای خوب را سهم خود گردانید. این بدان معنی است که هنگام انتخاب بنگاه املاک برای معامله باید بسیار مراقب باشید.

فاکتورهای مهم بسیاری در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان وجود دارد که باید آنها را مورد توجه قرار دهید ، برخی از آنها در زیر دسته بندی شده اند.

فاکتورهای مهم در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان

فاکتورهای مهم در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان

۱- تجربه

تجریه یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان است. شما باید تعداد سالهایی را که بنگاه املاک در آن تجارت فعالیت کرده است ، در نظر بگیرید. بنگاه هایی که سالها تجربه دارند احتمالاً خدمات بهتری را به شما ارائه می دهند. این به دلیل دانش و ترفندهای گسترده ای است که آن بنگاه با تجربه چندین ساله کسب کرده است. همچنین باید سابقه کار را در کنار تجربه بررسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که وی در طول زندگی حرفه ای خود خدمات عالی ارائه داده است. شما می توانید بر اساس تجربیات مشتریان قبلی و تعداد معاملات موفقی که وی انجام داده است ، آگاهانه در این باره قضاوت کنید.

۲- قیمت|فاکتورهای مهم در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان

آژانسهای املاک بابت خدماتی که ارائه می دهند هزینه های متفاوتی دریافت می کنند. شما باید تخصیص بودجه خود را در نظر بگیرید و بنگاه نماینده ای را انتخاب کنید که در محدوده بودجه شما باشد. اکثریت آنها درصد معینی از هزینه معامله را دریافت می کنند ( به فرض ده درصد از مبلغ معامله ). اما این مبلغ همچنین می تواند مبلغی ثابت باشد.
شما باید از انتخاب بنگاه نماینده ای که مبلغی غیر واقعی و کم را پیشنهاد می دهد خودداری کنید. این به این دلیل است که هزینه های کم دریافت شده ممکن است به دلیل بی کفایتی یا کمبود تجربه باشد. علاوه بر این همچنین اطمینان حاصل کنید که با پرداخت مبلغ بالا و بیش از حد خدمات نیز از شما اخاذی نمی شود.

۳- محل

محل کار آژانس املاک و مستغلات نیز بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که بنگاه نماینده ای را در مکانی نزدیک به ملک مورد علاقه خود انتخاب کرده اید. نزدیک بودن به این معنی است که او شناخت بهتری از املاک ، محله و قیمت ها دارا است. شخص بنگاه دار برای اطمینان از بهترین معامله ممکن از همه این اطلاعات استفاده نماید.
همچنین نزدیکی محل بنگاه دار به ملک مورد نظر باعث راحتی او خواهد بود ، زیرا نماینده برای اهداف مشاوره مجبور نیست مسافت طولانی را طی کند تا خود را به ملک برساند. بررسی کنید که نماینده دفتر واقعی دارد و قبل از قرارداد با او مطمئن شوید که وی کار خود را به روشی حرفه ای انجام می دهد.

۴- تعدد|فاکتورهای مهم در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان

تعدد بنگاه ها یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان است. قبل از انتخاب بنگاهی که قرار است با آن کار کنید ، بهتر است حداقل با سه نماینده بنگاهی مشورت کنید تا نماینده اصلح خود را بیابید. همچنین از این موضوع اطمینان حاصل کنید که ، آیا می توانید به آنها اعتماد کنید ، آیا آنها صادق هستند؟
در صورت مورد اطمینان بودن هر یک می توانید آن را به عنوان بنگاه مشاوره دهنده ی خود انتخاب کنید. و معامله ی خود را به خیال راحت به پایان رسانید.

۵- اشتراکات

شخصی را پیدا کنید که از صمیم قلب اشتراکات شما را داشته باشد. از خود بپرسید ، “آیا مسئولین بنگاه املاک و مستغلاتی، از نظر نگرشی اشتراکات شما را دارند؟ درمورد آنچه می خواهید صادق و شفاف باشید .

اگر نمایندگان بنگاه ها گزینه های مناسب را به شما پیشنهاد نمی دهند ، احتمالاً آنها به دنبال خانه ای مرغوب برای شما نیستند بلکه تنها به نفع خودشان هستند. سوالات خود را در ابتدا بپرسید و اگر پاسخ به سوالات شما صحیح نیست ، از رفتن به سراغ بنگاه و شخص دیگری هراس نداشته باشید.

فاکتورهای مهم در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان

۶- گفتگو|فاکتورهای مهم در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بنگاه املاک مورد اطمینان از گفتگوست. نماینده ای را پیدا کنید که در ابتدا به جای پیشنهاد دادن گزینه های ذهنی خود ، با شما گفتگو کند. وی باید ابتدا نظر شما را از همه لحاظ در مورد ملک مورد نظر بپرسد . نظراتی راجع به متراژ ، طبقه ، تعداد اتاق ، کیفیت ، جهت های شمالی ، جنوبی و …

کارگزار بنگاهی باید به گوش دادن و پرسش از شما بسیار توجه کند. بسیاری از نمایندگان بنگاهی به گزینه های بسیاری برای خرید دسترسی دارند ، اما درک و تلاش برای رسیدن به ملک منطبق با اهداف خاص شما بسیار اهمیت دارد.

وقت بگذارید و بنگاهی را پیدا کنید که به نظرات شما احترام و اعتقاد دارد.

۷- احترام

بنگاه های املاکی باید با احترام با شما رفتار کنند.
به خاطر داشته باشید که در دنیا کمبود مشاورین املاک وجود ندارد.بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که با کسی کار کنید که با شما احترام نگذارد. زیرا شما شایسته اولویت بندی هستید. و اگر آنها وقت توجه به نظرات شما را ندارند ، کافی است بنگاه و شخصی دیگر را پیدا کنید.

احترام گذاشتن به مشتری نیز تنها بخشی از رفتار حرفه ای است. بنابراین مهم است که هرگز اجازه ندهید که معاملات ملکی به شخصیت شما ضربه بزند.

وقتی این اتفاق افتاد ، به آن افراد بگویید که شما در مورد رابطه چه احساسی دارید و هرگز از انصراف معامله و قطع ادامه ی کار دریغ نکنید.

سخن پایانی

در گذشته ، خدمات مشاوره املاک و بنگاهی فقط بصورت حضوری صورت می پذیرفت. اما امروزه شیوه ی کار ، متفاوت گشته و سایت های مسکن مطمئن بسیاری در حال فعالیت هستند .

یکی از این وب سایت ها ، وب سایت زومیلا است که دارای سابقه ی بسیاری در امر مشاوره ملک و املاک و مثتغلات در سطح کشوری است و شما می توانید در اقصی نقاط کشور ، مورد معامله ای خود را بیابید و معامله خود را به نحو احسن انجام دهید .

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

چرا زنان در ایران به حقوق و دستمزد کم قانع می شوند؟

مشاهدات نشان می دهد که بخش خصوصی تمایل بیشتری برای استخدام زنان دارد و تعداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *