عروسک نمایشی با کاغذ رنگی

ساختن عروسک نمایشی خود بسیار آسان است – و فوق العاده سرگرم کننده است. شما می توانید با استفاده از  روش های ساده و آسان مشغول به ساخت عروسک نمایشی خود شوید. حتی می توانید کودکان خود را در این پروژه ا دخیل کنید زیرا این عروسک ها برای آنان بسیار جذاب است. با کمک روش ها و  وسایل ساده و معمولی می توانید عروسک های زیبایی را تهیه کنید. این عروسک ها حتما مورد پسند کودک شما قرار می گیرد. این وسایل ساده عروسک های نمایشی شامل عروسک کاغذی، پارچه ای، عروسک کاموایی، عروسک پلاستیکی و بسیاری از عروسک های فانتزی است. برای ساخت عروسک نمایشی کاغذی تمام آنچه شما نیاز دارید ، چند تکه کاغذ رنگی و مقداری چسب است. عروسک را به گونه ای بسازید که دست شما درون آن قرار گیرد ، سپس آن را تزئین کنید ، هرنوع عروسکی که میخواهید ، خواه یک عروسک ، سگ یا حتی یک هیولا بسازید.

در این مقاله به آموزش تصویری، و ساده ساخت عروسک نمایشی کاغذی می پردازیم. در ادامه آموزش مرحله به مرحله را مشاهده می کنید.

 مرحله اول تا کردن

در مرحله اول از ساخت عروسک نمایشی کاغذی یک تکه کاغذ ساختمانی را در طول به 3 قسمت مساوی تا کنید. از کاغذ ساختمانی یا کاغذ رنگی که 12 در 18 در (30 در 46 سانتی متر) باشد، استفاده کنید. برای این کار دو طرف کاغذ را به اخل طوری که یک سوم طول باشد تا کنید. کاغذ را طوری تا کنید که 3 بخش مساوی داشته باشید. نگران این نباشید اگر تا های شما کاملاً برابر نباشند. از آنجا که 1 لبه در انتهای عروسکی قرار خواهد گرفت ، هیچ کس متوجه نمی شود که لبه ها دقیقاً تراز نشده اند.

عروسک نمایشی کاغذی

 

مرحله دو تا کردن چسباندن

لبا بالایی را به سمت پایین بچسبانید تا تا ها در جای خود قرار بگیرند. چسب را در کل داخل لبه بزنید. سپس آن را روی یک سوم دیگر لبه فشار دهید. اکنون کاغذ شما باید مانند یک مستطیل باریک به نظر برسد.
چسب را در نقاط یا خطوط نازک به طول کاغذ فشار دهید. از استفاده بیش از حد یا استفاده از چسب و یک لایه ضخیم چسب خودداری کنید زیرا این کار شکل شما را به هم می ریزد. برای تهیه عروسک نمایشی کاغذی می توانید از چسب ماتیکی یا چسب مایع استفاده کنید.

مستطیل را بچرخانید تا به صورت عمودی قرار گیرد. بعد از چرخش کاغذ، قسمت های کوتاه مستطیل باید در بالا و پایین قرار بگیرند. در ادامه کاغذ را به همین صورت نگه دارید.

عروسک نمایشی کاغذی

مستطیل را به نصف تا کنید طوری که 2 لبه کوتاه در کنار هم قرار گیرند. برای جلوگیری از نمایان شدن قسمت هایی که تا کردید آن را رو به داخل تا کنید تا قسمت های چسب خورده و تا خورده رو به داخل قرار گیرند.

دز این مرحله از ساخت عروسک نمایشی کاغذی هر لبه را به پایین تا کنید. شما باید به این صورت کار کنید:  بعد از اینکه مستطیل را به نصف تا کردید ، یکی از لبه ها را به بیرون و به پایین تا کنید. لبه را با لبه پایین تراز کنید. این کار را با طرف دیگر تکرار کنید. سعی کنید لبه ها را تا حد ممکن تراز کنید تا عروسک kمایشی کاغذی شما کج نشود.

عروسک نمایشی کاغذی

2  تای بیرونی را چسب بزنید: داخل 2 لبه ی که با تا ایجاد کردید چسب بزنید، چسب را به صورت نقطه ای یا خط نازکی از چسب بزنید. پس از آغشته کردن به چسب، تا ها را محکم فشار دهید تا در جای خود محکم شوند. نمای کناری کاغذ تا شده شما اکنون باید شبیه “V” باشد. قبل از اینکه دست خود را بردارید، کاغذ را حدود 20 ثانیه نگه دارید تا خشک شود. تا وسط کاغذ را بدون چسب رها کنید. این دهان عروسک شما خواهد بود.

عروسک نمایشی کاغذی را هر طور که دوست دارید تزئین کنید. به عنوان مثال از مداد رنگی، ماژیک یا رنگ برای کشیدن طرح های رنگارنگ به عروسک استفاده کنید. همچنین می‌توانید از وسایل تزئینی مانند روبان، کاغذ یا چشم‌های عروسکی چسب بزنید. اگر از تزئینات سنگین تری مانند نگین یا چوب بستنی استفاده می کنید، به جای چسب ماتیکی، آنها را با چسب حرارتی بچسبانید. چسب حرارتی محکم تر است.

انگشتان خود را در 2 دهانه باز عروسک قرار دهید تا عروسک نمایشی کاغذی خود را به حرکت درآورید: ابتدا انگشت شست خود را در یکی از دهانه در امتداد قسمت بیرونی تا مرکزی قرار دهید. سپس، بقیه انگشتان خود را در دهانه دیگر کنار آن فرو کنید. انگشت شست شما باید در دهانه پایین باشد، انگشتان دیگر شما باید در دهانه بالایی قرار گیرند. برای باز و بسته کردن دهان عروسک، به سادگی دست خود را باز و بسته کنید در حالی که انگشتانتان داخل کاغذ هستند. به خاطر داشته باشید که استفاده از عروسک با دست غالب خود آسان تر است. به عنوان مثال، اگر شما راست دست هستید، عروسک خود را روی دست راست خود قرار دهید.

عروسک نمایشی کاغذی

برای این که عروسک نمایشی کاغذی شما جذاب تر شود از یک پاکت کاغذی کاهی استفاده کنید. مطمئن شوید که به اندازه ای بزرگ باشد که دست شما داخل آن قرار بگیرد و آنقدر بزرگ نباشد که واقعاً روی دست شما شل باشد. اگر می خواهید پاکت شما رنگ دیگری داشته باشد، کل آن را با رنگ اکریلیک رنگ کنید. 1-2 لایه رنگ اکریلیک را با استفاده از قلم مو روی آن بزنید. کل پاکت، از جمله قسمت پایین، را با لایه های نازکی بپوشانید که پاکت خیس نشود. قبل از چسباندن تزئینات روی پاکت، اجازه دهید رنگ حداقل 30 دقیقه خشک شود. اگر هنوز خیس باشد، چسب به آن نمی چسبد. همچنین می توانید به جای قلم مو هنگام رنگ زدن روی پاکت کاغذی، از اسپری رنگ برای پوشاندن کیسه کاغذی استفاده کنید.

عروسک نمایشی کاغذی

در پایان عروسک های نمایشی کاغذی کاردستی های بسیار جذاب و در عین حال ساده هستند که هم کودکان و هم بزرگسالان را سزگزم می کند. در این مقال به آموزش عروسک نمایشی ساده پرداختیم که امیدواریم از درست کردن آن لذت ببرید. برای آموزش های دیگر همچون آموزش دوخت عروسک پارچه ای جذاب وراحت برای کودکان را در نیمه شب بخوانید.

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

متن پاییزی عاشقانه جدید با جملات دلبرانه و رمانتیک 1401

متن پاییزی عاشقانه جدید با جملات دلبرانه و رمانتیک 1401

با آمدن فصل پاییز، تبادل پیامهای عاشقانه پاییزی رونق می یابد و به همین جهت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *