طرز پخت مرغ و سبزیجات رژیمی در فر

به دلیل استقبال فراوان کاربران از مطالب آشپزی های رژیمی وبسایت نیمه شب ، امروز باز هم با شما هستیم با 2 آموزش جدید ، تحت عنوان طرز پخت مرغ و سبزیجات رژیمی در فر که به دو سبک مختلف تهیه می شود ، جهت آشنایی با این 2 آموزش در ادامه مطلب همراه ما باشید.

توجه: فرق این دو آموزش در این است که در آموزش اول ، آموزش با مرغ کامل صورت می گیرد و در آموزش دوم ، تهیه غذای ما با سینه مرغ است.

طرز پخت مرغ و سبزیجات رژیمی در فر

طرز پخت مرغ و سبزیجات رژیمی در فر شماره یک

مواد لازم برای تهیه مرغ و سبزیجات رژیمی

مرغ کامل 1 عدد

سیب زمینی ورقه ای شده 200 گرم

گوجه گیلاسی 100 گرم

کلم بروکلی 200 گرم

هویج 1 عدد

ساقه کرفس 2 عدد

پیاز بزرگ 2 عدد

سیر یک بوته کامل

نمک به میزان لازم

(توجه: میزان سبزیجات ، کاملا سلیقه ای است و اندازه های آن را به دلخواه خود می توانید کاهش یا افزایش دهید و همچنین می توانید از سایر سبزیجات معطر و دلخواه خود نیز در این دستور استفاده نمایید)

مواد لازم برای تهیه سس مرغ و سبزیجات رژیمی

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری سر پر

پودر فلفل قرمز 1/2 قاشق چای خوری

روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری

آب مرغ 1 پیمانه

پودر سیر 1/2 قاشق چای خوری

آبلیمو 2 قاشق غذا خوری

نمک به میزان لازم

طرز تهیه مرغ و سبزیجات رژیمی

پیش از هر چیز ، ابتدا فر را در دمای 200 درجه سانتی گراد یا 392 درجه فارنهایت از 20 دقیقه قبل روشن و گرم کنید.

نکته: پخت مرغ ، سلیقه ای است و شما می توانید هم پوست آن را کاملا بگیرید و هم آن را با پوست طبخ کنید.

ابتدا بر روی همه قسمت های مرغ مقداری نمک ریخته و با دست ، کاملا ورز دهید تا نمک به طور کامل به بافت مرغ رود ، سپس داخل شکم مرغ را که از پیش کاملا خالی کرده بودید ؛ یک عدد پیاز بزرگ و کامل قرار دهید و سپس شکم آن را به هم بدوزید و یا به وسیله خلال دندان ، دهانه شکم را ببندید.

سپس دو پای مرغ را به وسیله نخ دندان یا سیم مفتول به هم گره بزنید و بعد از آنکه پاها را بستید مجدد نخ یا سیم مفتولی دیگر را از وسط پاهای مرغ رد کنید و به ناحیه گردن متصل کنید تا مرغ در حین پخت از هم باز نشود.

طرز پخت مرغ و سبزیجات رژیمی در فر

در مرحله بعد نوبت به تهیه سس مرغ می رسد که برای تهیه آن ، ابتدا داخل ظرفی ، آب مرغ را ریخته و سپس به آن ، رب گوجه فرنگی را اضافه می نماییم و هم می زنیم تا رب بطور کامل در آن حل شود سپس به آن روغن زیتون و فلفل قرمز را اضافه می نماییم و کمی هم می زنیم.

سپس به مواد ، پودر سیر و آبلیمو و نمک را اضافه می نماییم و بطور کامل ، هم زده و با هم ترکیب می کنیم تا بصورت سسی یکدست در بیاید.

حال در مرحله بعد ، داخل ظرف مخصوص فر (ظرف لبه دار) را با فرچه و کمی روغن زیتون ، چرب نمایید و سیب زمینی های ورقه ای شده را در مرکز ظرف بچینید و مرغ را بر روی آنها قرار دهید و سپس سایر سبزیجات را که عبارت بود از کلم بروکلی ، هویج خرد شده ، ساقه کرفس و پیاز خرد شده را دور مرغ بچینید و سپس گوجه های گیلاسی را به عنوان تزئین نهایی بر روی سبزیجات بچینید و لایه اول پوست گل سیر را می گیریم و بصورت کامل ؛ آن را گوشه ظرف قرار می دهیم.

سپس از نصف سسی را که پیشتر آماده کرده بودیم مقداری را بر سطح همه مواد اعم از مرغ و سبزیجات می ریزیم و نصف باقی مانده را کنار می گذاریم برای پایان کار و پس از اضافه نمودن ، ظرف را با فویل آلومینیومی ، پوشش می دهیم و بر سطح آلومینیوم ، با نوک چاقو چند سوراخ ریز ، ایجاد می نماییم و سپس ظرف مرغ را به داخل طبقه وسط فر با دمای 200 درجه سانتی گراد و به مدت 40 دقیقه منتقل می نماییم.

نکته: اگر مرغ شما سایز بزرگ است ، به زمان 60 دقیقه ای نیاز است.

حال در این مرحله و پس از اتمام تایم فوق ، مرغ را از فر خارج می کنیم و فویل آن را کنار می گذاریم و بر سطح آن و سبزیجات ، مقدار باقی مانده سس را اضافه می نماییم و بصورت بدون فویل مجددا به طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد و به مدت یک ساعت یا 60 دقیقه منتقل می نماییم.

نکات

در طول پخت مرغ ، چندین بار مرغ را چک کنید که اگر آب مرغ به طور کامل کشیده بود به آن مقداری آب جوش اضافه نمایید.

اگر مرغ شما بسیار بزرگ است می توانید پیش از پخت در فر ، مقداری آن را در آب جوش بجوشانید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قلیه مرغ

طرز پخت مرغ و سبزیجات رژیمی در فر

طرز پخت مرغ و سبزیجات رژیمی در فر شماره 2

مواد لازم برای تهیه مرغ و سبزیجات رژیمی

سینه مرغ بدون استخوان 1 عدد

آب پیاز 1 فنجان

نمک 1/2 قاشق چای خوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق چای خوری

پودر سیر 1/2 قاشق چای خوری

سیب زمینی ورقه ای شده 1 عدد

قارچ کوچک 7 عدد

طرز تهیه مرغ و سبزیجات رژیمی

ابتدا سینه مرغ را بوسیله گوشتکوب مقداری می کوبیم تا کمی بافت آن له شود.

در مرحله بعد آب پیاز و نمک و فلفل و پودر سیر را ترکیب می نماییم و به مرغ اضافه می نماییم و مرغ را به یخچال منتقل می کنیم و اجازه می دهیم که در حدود 1 ساعت استراحت کند.

سپس سینه را همانند آموزش پیشین بر روی سیب زمینی های ورقه ای شده می چینیم و دور آن را با قارچ های کوچک خرد نشده ؛ فلفل دلمه ای خلالی ، هویج خلالی ، سیر نگینی ، پیاز خلالی ، کلم بروکلی و گوجه گیلاسی تزئین می نماییم.

سپس دمای فر را بر روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و ظرف سینه آماده شده را به مدت 25 دقیقه داخل فر قرار دهید.

نکات

-اجازه دهید که پیش از قرار دادن ظرف سینه ، کمی داخل فر گرم شده باشد.

– در حین پخت می توانید سینه را برگردانید تا سمت دیگر آن هم خوب پخته شود.

در پایان سینه را با هر نوع سس دلخواه تزئین و سرو نمایید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ی مرغ شکم پر شمالی بدون فر در قابلمه

سخن پایانی

بسیاری از افرادی که تحت رژیم هستند ممکن است همه نوع غذا یا روش طبخی را نپسندند چرا که ممکن است که با رژیم آنها منافات داشته باشد ، اما غذاهای رژیمی ، گزینه ای عالی برای این گونه افراد است که امروز آموزشی جدید (مرغ و سبزیجات رژیمی) را از آن ارائه نمودیم که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *