صندلی گیمینگ | راهنمای کامل خریدصندلی گیمینگ

گیمر

نشستن طولانی مدت در یک حالت ثابت، توانایی وارد کردن صدمات زیاد و جبران ناپذیری روی فیزیک انسان دارد. گیمر ها و کاربران ثابت کامپیوترها از جمله افرادی هستند که در معرض همین عوارض ثابت نشستن روی صندلی هستند. از این رو بهترین راه برای جلوگیری ازین صدمات خرید صندلی مناسب و ارگنومیک است. یکی از آنها صندلی گیمینگ است.

صندلی‌های گیمینگ صندلی های مخصوصی هستند که برای برطرف کردن نیازها و راحتی گیمرها طراحی شده اند. این نوع صندلی که تقریبا شبیه صندلی اداری است از طراحی خاص تر و ارگونومیک استفاده شده است. میتوان به تنظیم پشتی در زوایای مختلف و تنظیمکرد. دسته صندلی و علاوه بر آن تنظیم جالب نشیمنگاه و یا کفی صندلی اشاره کرد که به کاربر اجازه حرکت و یا تاب خوردن را هم میدهد.

اولین صندلی های گیمینگ

اولین صندلی های گیمینگ برای بازی های مسابقه ای و به صورت شبیه ساز صندلی ماشین طراحی شده است. در نتیجه اولین صندلی های گیمینگ کپی نه چندان راحتی از صندلی ماشین با تکیه گاه ضخیم و صاف بوده اند. اما با گذشت زمان صندلی های گیمینگ تغییرات زیادی کرده اند و امروزه در بازار جهانی مدل های بسیار متنوعی از این صندلی ها را می توان یافت.

امروزه برای هر مدل بازی و با توجه به نیازهای گیمرها می توان صندلی مناسب و منحصربه فردی را پیدا کرد، در ادامه به تفصیل درباره انواع صندلی های گیمینگ توضیح خواهم داد.

مدل های متنوع صندلی های گیمینگ

دسته بندی صندلی های گیمینگ بسیار متنوع است، اما به طور کلی می توان بخش اعظمی از این ها را در چهار گروه جا داد:

  • صندلی های بازی های کامپیوتری
  • صندلی های بازی های کنسولی
  • صندلی های شبیه ساز بازی های مسابقه ای
  • و صندلی های راحتی مرسوم به «کیسه لوبیا»

بهترین برندهای صندلی گیمینگ

هر برند ویژگی های مثبت خود را دارد، یکی به رعایت استانداردهای نشستن توجه بیشتری کرده و دیگری به راحتی. یکی قیمت پایینی دارد اما پاسخ گو نیازهای یک گیمر حرفه ای نیست. دیگری انتخاب مناسبی برای نشستن و بازی کردن طولانی مدت است. اما قیمتش بسیار بالاست و شما باید نهایتا تصمیم بگیرید به دنبال صندلی ارزان هستید یا با کیفیت و راحت.؟ در ادامه معروف ترین برندهای موجود در بازار جهانی را معرفی خواهیم کرد. تا بتوانید با شناخت و جمع بندی ویژگی های آن، راحت تر صندلی مورد نظر خود را در بازار داخلی انتخاب کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که ممکن است محصولات همه این برندها را نتوانید به راحتی در بازار ایران بیابید.

دی ایکس ریسر DXRacer

صندلی های DXRacer از برندهای محبوب موجود در بازار جهانی و البته ایران است. از گیمر ها گرفته تا کپی رایتر ها و تولیدکنندگان محتوا همه از استفاده از این برند ابراز رضایت کرده اند. اگر چه نمی توان DXRacer را در دسته صندلی های ارزان قیمت جا داد، اما با توجه به کیفیت و کاراییش می توان آن را یک صندلی با قیمت منصفانه و متوسط خواند و اگر به فکر خرید صندلی گیمینگ ارزان هستید آن را مدنظر داشته باشید.

DXRacer

ایکس راکر X Rocker

برند X Rocker یکی از محبوب ترین برندها در زمینه تولید صندلی های مخصوص بازی های کنسولی است و بین گیمر های ایرانی هم پرطفدار. طرفداران PS4 و XBOX حتما با نام این برند آشنایی دارد. برخلاف اکثر کمپانی های تولید کننده صندلی های گیمینگ، محصولات طراحی شده توسط این کمپانی از تنوع بالایی برخوردار هستند. از ویژگی های مهم این صندلی می توان  به داشتن پورت یو اس بی و حافظه ذخیره اطلاعات اشاره کرد.

xrocker

برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت ها و همچنین خرید صندلی های گیمینگ از اینجا به دیجی کالا مراجعه کنید.

اگر گیمر هستید برای دیدن مقالات بیشتر در حوزه علم و فناوری به اینجا مراجعه کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *