ارز دیجیتال دای (DAI) چیست؟

انواع ارز غیر متمرکز در دنیا عرضه شده است که ارز دای یکی از مهم‌ترین‌هاست و یک توکن بلاکچین اتریوم بوده که ارزش ثابت یک دلار دارد. همچنین ارز دیجیتال دای بعنوان عنصر کلیدی سیستم وام‌‌دهی میکردائو شناخته می‌شود که در زمان ثبت وام در این پلتفرم، استیبل کوین DAI ساخته خواهد شد. به طور کلی از این ارز به جهت پرداخت هزینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ناگفته نماند که با کمترین دغدغه می‌توان آن را میان کیف پول‌های اتریوم نقل و انتقال کرد. حال اگر به اطلاعات بیشتری در خصوص ارز دیجیتال دای نیاز دارید، توصیه می‌کنیم ما را تا انتهای این مقاله که بوسیله‌ی سردبیر سایت کوینکس فارسی تهیه شده است، همراهی کنید.

معرفی ارز دای

معرفی ارز دای

همانطور که گفتیم این ارز از یک الگوریتم غیرمتمرکز و البته پایدار برخوردار است که بوسیله‌ی شرکت میکردائو و مبتنی بر پروتکل منبع باز در نظر گرفته شده است. اصلی‌‌ترین علت ایجاد این استیبل کوین حفظ نسبت دقیق با دلار آمریکا بوده که البته برای این موضوع از وام وثیقه‌ای در اتر رمزنگاری شده استفاده شده است. در واقع این نوع وام امکان بکارگیری از دارایی‌ها را به صورت مطمئن به افراد می‌دهد که دارای بهره‌ی بسیار پایینی هستند. در پروتکل ارز دیجیتال دای اگر وام‌گیرنده نتواند بازپرداخت وام را انجام دهد، می‌تواند دارایی توقیف شده را بفروشد. به طور کلی از زمانی که دای وارد چرخه‌ی ارزهای دیجیتال شد توانست به اکوسیستم دیفای رونق ببخشد و در مدت زمان کوتاه به جذاب‌ترین استیبل کوین‌ها تبدیل شده است.

اهداف استیبل کوین DAI

اولین هدف برای ایجاد این ارز بوسیله‌ی سازندگان توکن دای ذخیره ارزش عنوان شد این در حالی است که مابقی ارزها در طول زمان شاهد نوسانات هستند که این موضوع برای ارز دای غیرممکن است چرا که چنین سیستم‌هایی برای پلتفرم‌های وام‌دهی نتیجه‌ی معکوس دارد. بنابراین در ارائه‌ی راه‌حلی از سوی ارز دیجیتال دای و با در نظر گرفتن یک سیستم ضمانت وثیقه، قابلیت تولید این ارز با ارزش یک به یک در برابر دلار امکان‌پذیر شد که در این صورت افراد با آگاهی کامل از تضمین سپرده به راحتی می‌توانند از کوین‌های تولید شده به جهت انجام عملیات ارزش ثابت بهره‌مند شوند؛ لذا پر واضح است که بدون توجه به افت و خیز قیمت دیگر ارزها ارزش تولید شده استیبل کوین دای همیشه ثابت خواهد بود که در نتیجه تضمین کافی برای ریزش قیمت ارزها در زمان نوسانات شدید بازار است.

اهداف استیبل کوین DAI

مهم‌ترین مزیت‌های ارز دیجیتال DAI

همه‌ی ارزها دارای مزایای خاصی هستند که ارز دیجیتال دای نیز از این قاعده مستثنی نیست که ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • امنیت ارز دای با توجه به سابقه‌ای که دارد قابل توجه است.
  • این ارز هیچ‌گونه وابستگی به بانک‌ها ندارد چرا که یک استیبل کوین متفاوت از تتر است.
  • عدم تهدید توقیف حساب بانکی ارز دای.
  • راحت‌تر انجام شدن مبادلات و تأمین مالی بوسیله‌ ارز دای.
  • این ارز از جمله پیشرفته‌ترین ارزها در دنیای دیفای محسوب می‌شود.
  • پشتیبانی از این ارز در اکثر صرافی‌ها مانند کوینکس و صرافی‌های ایرانی قابل توجه است.
  • ارز دای از بزرگ‌ترین اکوسیستم دیفای در دنیا برخوردار است.
  • سرمایه‌گذاری دلچسب با ایجاد اعتبار و بهره برای ارز دیجیتال دای.
  • دسترسی به سیستم دای بدون نیاز به احراز هویت.

البته این ارز دارای نکات منفی نیز بوده که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

– پیچیده بودن این ارز دسترسی افراد نابلد را با مشکل روبرو کرده است.

– تنوع پایین ارزهای پذیرفته شده در قالب وثیقه از دیگر نکات منفی این ارز است.

– برای تولید دای باید مالکیت سرمایه‌تان را به یک قرارداد واگذار کنید که در واقع می‌توان گفت بکارگیری صندوق میکر دارای ریسک است.

مهم‌ترین کاربردهای ارز دیجیتال دای

در این بخش قصد داریم درباره‌ی عملکردها و کاربردهای این ارز شناخته شده صحبت کنیم که مطمنئاً می‌توانند نظرتان را درباره‌ی استفاده یا عدم استفاده از این استیبل کوین تحت تأثیر قرار دهند. به طور کلی کاربردهای این ارز شامل موارد زیر هستند:

  • استقلال مالی

حتماً متوجه شده‌اید که دسترسی به این استیبل کوین فوق‌العاده راحت است و این مهم از طریق برنامه‌های غیرمتمرکز امکان‌پذیر خواهد بود. در واقع با توجه به اینکه این ارز دیجیتال به بانک یا موسسه‌ای وابسته نیست به راحتی می‌توان ارزهای دیجیتال را به دای تبدیل کرد تا از این طریق قابلیت دسترسی به وام و سیستم‌های پس‌انداز برای اکثر افراد فراهم باشد که در این صورت استقلال مالی افراد تأیید می‌شود.

  • حواله‌های کم هزینه

اگر قصد ارسال پول از کشورهای مختلف به کشورهای دیگر داشته باشید، به راحتی می‌توان از این ارز استفاده کرد. در واقع برای این منظور کافی است که افراد سرمایه‌شان را به دای تبدیل کنند و پس از آن به راحتی امکان تبادل ارز برای دوستان، آشنایان و… در سراسر دنیا وجود دارد. ضمناً توجه داشته باشید که انجام این حواله‌ها فوق‌العاده کم هزینه و با سرعت عالی انجام می‌شود. همچنین تأیید تراکنش‌های این ارز به هیچ شرکت و بانکی وابسته نخواهد بود که عملکرد بهتر ارز دیجیتال دای را نشان می‌دهد.

  • یکپارچه کردن حوزه‌ی دیفای

این ارز توانسته است که حوزه‌ی دیفای را یکپارچه و متحد کند چرا که در حال حاضر از امن‌ترین ارزهای بازار بوده و برای بسیاری از افراد قابل اعتماد است. در واقع برای دیفای فوق العاده دارای اهمیت است که یک ارز برای دسترسی همه‌ی افراد وجود دارد بدون آنکه بوسیله‌ی شرکت‌ها یا بانک خاصی مدیریت شود.

مهم‌ترین کاربردهای ارز دیجیتال دای

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما عزیزان را با ارز دیجیتال دای آشنا کنیم و احتمالاً شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که می‌توانید با استفاده از این استیبل کوین موارد دلخواه‌تان را انجام دهید؛ حال شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توانید به خرید این ارز اقدام کنید و یا ارزهایتان را به ارز دای تبدیل نمایید که برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم به ثبت نام در صرافی کوینکس اقدام نمایید.

به طور کلی در حال حاضر ارزهایی مانند ارز دیجیتال DAI کمتر وجود دارد که نه تنها محبوب باشد، بلکه عملکرد مناسبی نیز در اختیار کاربران قرار دهد. بنابراین، توصیه می‌کنیم در صورت نیاز به تبادلات مالی و یا استفاده از وام‌های این پلتفرم حتماً از استیبل کوین DAI بهره‌مند شوید.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

چرا خرید پیج اینستاگرام اهمیت دارد؟

چکیده : اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال، فرصت‌های زیادی را برای کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *