کاغذ دیجیتال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاغذ الکترونیکی یا کاغذ دیجیتال نوع خاصی از نمایشگر است که برای نمایش متن و تصویر به برق نیازی ندارد. و عملکرد آن دقیقاً مانند کاغذ واقعی است و تصویر نمایش داده شده توسط آن شبیه جوهر روی کاغذ است (از این رو نام آن کاغذ الکترونیکی یا دیجیتال است). این تکنولوژی برخلاف نمایشگر LCD یا OLED های سنتی ، از خود نور ساطع نمی کند بلکه نور را منعکس می کند. این ویژگی باعث می شود صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی حتی در زیر تابش مستقیم خورشید نیز بسیار راحت استفاده شود. همچنین برخلاف نمایشگر LCD یا TFT ، کاغذ الکترونیکی به نور پس زمینه احتیاج ندارد.

کاغذ دیجیتال یا الکترونیک

این نمایشگرها از میلیون ها کپسول کوچک ساخته شده اند که با یک مایع شفاف حاوی ذرات میکروسکوپی با رنگ های مختلف و بارهای الکتریکی پر شده اند (شکل زیر را ببینید). الکترودهای واقع در بالا و پایین کپسول ها هنگامی که یک میدان الکتریکی مثبت یا منفی اعمال می شود ، بالا و پایین می شوند و باعث می شود سطح رنگ خاصی منعکس شود. این نمایشگرها می توانند متن و تصاویر ثابت را برای ماهها بدون نیاز به باتری یا متصل شدن به برق نگه دارند. یعنی حتی در صورت خاموش بودن می تواند متن و تصاویر را ذخیره کند.

کاغذ دیجیتال

با این حال ، کاغذ الکترونیک یا دیجیتال معایب بسیاری نیز دارد. این شامل هزینه بالای آن در مقایسه با سایر نمایشگرها ، کند بودن به روزرسانی متن و تصاویر ، حافظه کمتر و سایر موارد است.

 

مزایای کاغذ دیجیتال:

مصرف برق کمتری دارد.

صفحه نمایش برای مدت طولانی بدون برق می ماند.

ایده آل برای پروژه های کم مصرف از جمله Arduino ، NodeMCU و سایر تابلوهای نمونه سازی تعبیه شده.

در اندازه های مختلف موجود است.

دارای صفحه نمایشی با کیفیت بالا و مانند کاغذ است.

 

معایب کاغذ الکترونیکی:

صفحه نمایش به کندی به روز میشود.

برای انیمیشن یا نمایشگرهایی که سریع تغییر می کنند مناسب نیست.

در مقایسه با LCD و سایر نمایشگرهای مشابه ، هزینه بر است.

در حال حاضر ، کتابخانه نرم افزاری آن محدود است و از تعداد کمی فونت پشتیبانی می کند.

حافظه کمتری دارد.

 

کاغذ الکترونیکی توسط خوانندگان کتاب الکترونیکی مانند Amazon Kindle ، Barnes & Noble Nook و مدل های مختلف Kobo مشهور شده است. کاغذ الکترونیکی همچنین به طور فزاینده ای در دستگاه های دیگر از جمله برچسب قفسه های فروشگاه ، برچسب های حمل و نقل ، ساعت ، علائم راهنمایی و رانندگی و حتی قاب گوشی های هوشمند ظاهر می شوند.

اما علی رغم این واقعیت که بسیاری از مردم این نمایشگرها را روزانه می بینند یا از آن استفاده می کنند ، شایعات و باورهای غلط زیادی پیرامون این فناوری وجود دارد. در اینجا ، 5 مورد از این موارد را بررسی می کنیم.

1. حتی اگر مقاله الکترونیکی انرژی نسبتاً کمی مصرف می کند ، دستگاه هایی که دارای نمایشگر مقاله الکترونیکی هستند هنوز هم معمولاً هر 12 ماه یکبار باتری نیاز دارند.

خوشبختانه ، در بیشتر موارد ، تغییر باتری سالانه بسیار بعید است.

مسلماً دوام باتری به عوامل مختلفی بستگی دارد:

نوع باتری استفاده شده به مواردی بستگی دارد از جمله: هر چند وقت یکبار صفحه نمایش به روز می شود؟ ، نحوه ارسال این اطلاعات به صفحه و سایر اجزای آن.

اما برای نشان دادن اینکه میزان نمایشگر کاغذ الکترونیکی از چه میزان نیرو استفاده می کند ، شکل استفاده روزانه را در نظر بگیرید. برای مثال: با استفاده از 0.012 میلی آمپر ساعت در روز ، استفاده سالانه در حدود 3.65 میلی آمپر ساعت است. وقتی در نظر بگیرید که یک باتری سکه ای CR2032 ، گزینه ای محبوب برای ساخت این‌ صفحه است ، ظرفیت بیان شده حدود 220 میلی آمپر ساعت را دارد ، واضح است که نمایشگر در طی 12 ماه استفاده روزانه کاهش قابل توجهی در این مورد را نخواهد داشت.

اکثر کاغذ های دیجیتال موجود در بازار امروز طوری طراحی شده اند که بدون تغییر باتری تا پنج سال دوام می آورند.

2. وقتی باتری تمام شد ، آنچه در صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی نشان داده میشود را از دست می دهید.

بر خلاف LCD های TFT سنتی ، که برای نمایش هر چیزی به یک منبع تغذیه ثابت نیاز دارند ، هنگامی که یک صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی یک تصویر را نشان می دهد ، در آنجا باقی می ماند و هیچ گونه برقی مصرف نمی کند. به عبارت دیگر ، حتی اگر منبع تغذیه را بردارید ، هر آنچه روی نمایشگر است ، قابل مشاهده خواهد بود.

3. مقاله الکترونیکی در مقابل نور خورشید قابل خواندن نیست.

LCD ها در زیر نور شدید خورشید عملاً غیرقابل خواندن می شوند ، زیرا نور پس زمینه که برای مشاهده تصویر در کریستال مایع طراحی شده است ، نمی تواند با روشنایی خورشید رقابت کند. برعکس ، نمایشگرهای کاغذ الکترونیکی در مقابل نور خورشید کاملاً قابل استفاده هستند زیرا بازتابنده هستند. تصویر روی صفحه نمایش دقیقاً مانند جوهر چاپ شده روی کاغذ در زیر نور آفتاب قابل مشاهده است: نواحی تاریک نور خورشید را جذب می کنند و مناطق روشن آن را منعکس می کنند ، در نتیجه یک تصویر قابل مشاهده ایجاد می کنند. این یکی از دلایلی است که این کاغذها را در بین مسافرانی که آفتاب میگیرند محبوب می کند.

4. کاغذ الکترونیکی یا دیجیتال فقط در دمای اتاق کار خواهد کرد.

بیشتر پانل های کاغذ الکترونیکی برای استفاده در دمای 0 تا 50 درجه سانتی گراد طراحی شده اند ، به این معنی که فقط به موارد استفاده در “دمای اتاق” محدود نمی شوند. همچنین ، پانل هایی با درجه حرارت گسترده تر مانند خط تولید A-MA وجود دارد که می تواند در دمای پایین تر از -25 درجه سانتیگراد استفاده شود.

5. نمایشگرهای کاغذ الکترونیکی همه سیاه و سفید هستند.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق نمایشگرهای کاغذ الکترونیکی پانل های سیاه و سفید دو رنگ هستند ، این فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و مدل های سه رنگی که شامل رنگدانه های قرمز هستند هم اکنون به راحتی در دسترس هستند. نمونه هایی از نمایشگرهای Spektra سیاه ، سفید و قرمز نمایش داده شده است. پنل هایی با قابلیت نمایش رنگ زرد ، علاوه بر سیاه ، سفید و قرمز ، نیز در حال تولید هستند.

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *