هوش مصنوعی آینده گوگل را تعریف می کند.

Alphabet ، سازنده گوگل ، مجادلات خود را با مشارکت محققان و مدیران برجسته در این زمینه ، یکی پس از دیگری بررسی کرده است.
Alphabet مدیر عامل شرکت Sundar Pichai با سرمایه گذاری میلیاردها دلار برای جاسازی فناوری در بخشهای مختلف کنگره شرط بندی بزرگی بر روی هوش مصنوعی به عنوان مرکزی برای آینده شرکت انجام داد. اکنون ، این یکی از پیچیده ترین چالش های مدیریتی وی است.
در طول 18 ماه گذشته ، سازندگان گوگل یکی از مجادلات را با مشارکت محققان و مدیران برجسته خود در این زمینه دنبال کرده اند.
هوش مصنوعی گوگل
در پرحاشیه ترین حادثه، ماه گذشته گوگل پس از آنكه تحقیقاتی در مورد رویكرد این شركت درباره هوش مصنوعی انجام داد و از همكاران خود در مورد تلاش برای ایجاد تنوع شکایت كرد ، از محقق برجسته هوش مصنوعی ، تیمیت گبرو ، جدا شد.

او از یافته های تحقیق خود نتیجه گرفت که گوگل در به کارگیری چنین فناوری قدرتمندی به اندازه کافی محتاط نبوده و در مورد تأثیرات زیست محیطی ابر رایانه های ساختمانی بی ملاحظه است.
آقای پیچای متعهد شد که در مورد شرایط عزیمت وی تحقیق کند و گفت که به دنبال جلب اعتماد است.
جف دین ،رئیس خانم گبرو ، به کارمندان گفت که او تحقیق خود را به اندازه کافی دقیق انجام نداده بود.

از آن زمان تقریباً 2700 کارمند گوگل نامه عمومی را امضا کرده اند که می گوید انحراف خانم گبرو “اعلام خطر برای افرادی است که به طور عادلانه ایی برای هوش مصنوعی کار می کنند – به ویژه سیاه پوستان و افراد رنگین پوست در گوگل.

رویکرد Alphabet نسبت به هوش مصنوعی از نزدیک مشاهده می شود زیرا این مجتمع به عنوان رهبر صنعت در حمایت از تحقیقات – داخلی و خارجی – و توسعه برنامه های جدید برای این فناوری ، از بلندگوهای هوشمند گرفته تا دستیاران مجازی ، دیده می شود. حوزه نوپا سوالات پیچیده ای در مورد تأثیر فزاینده الگوریتم های رایانه در طیف گسترده ای از زندگی عمومی و خصوصی ایجاد کرده است.

گوگل سعی کرده است خود را به عنوان یک حامل استاندارد هوش مصنوعی اخلاقی جای دهد.
فشار گوگل برای پیشرفت در هوش مصنوعی از طریق تحصیل نیز به چالش های مدیریتی آن افزوده است.

در اقدامی که قبلاً گزارش نشده بود، بنا به گفته افراد آشنا به موضوع ، مصطفی سلیمان، بنیانگذار بازوی هوش مصنوعی گوگل، DeepMind ، در اواخر سال 2019 پس از شکایت از اینکه او به کارکنان زورگویی کرده بود، از بیشتر مسئولیت های مدیریتی محروم شد.
DeepMind ، که گوگل در سال 2014 خریداری کرد، یک شرکت حقوقی خارجی را استخدام کرد تا تحقیق مستقل در مورد شکایات را انجام دهد. در پایان سال 2019 ، آقای سلیمان به یک نقش اجرایی متفاوت در تیم AI در گوگل منتقل شد.

DeepMind و گوگل در بیانیه ای مشترک ، تحقیق در مورد رفتار آقای سلیمان را تأیید کردند و از بیان آنچه یافتند خودداری کردند. در این بیانیه آمده است كه در نتیجه تحقیق آقای سلیمان “برای مقابله با مناطق مورد نگرانی آموزش های حرفه ای را دنبال كرد و ادامه دارد و تیم های بزرگی را اداره نمی كند.” این شرکت ها گفتند که در نقش فعلی آقای سلیمان در گوگل ، به عنوان معاون سیاست هوش مصنوعی ، “وی کمک های ارزنده ای در سیاست و مقررات هوش مصنوعی می کند”

در پاسخ به سوالات وال استریت ژورنال ، آقای سلیمان گفت “که من به عنوان یکی از بنیانگذاران DeepMind ، مردم را بیش از حد رانده ام و بعضی اوقات سبک مدیریتی من سازنده نبود.” وی افزود ، “من صراحتاً از کسانی که تحت تأثیر قرار گرفتند عذرخواهی می کنم.”

بر خلاف جستجوی گوگل ، که در آن هوش مصنوعی برای سازماندهی مجدد و بازگرداندن اطلاعات عمومی موجود به کار گرفته می شود ، DeepMind بیشتر روی مسائل بهداشتی مانند جمع آوری مقدار زیادی از داده های بیمار تمرکز کرده است تا روش های جدیدی برای درمان بیماری کشف کند.
DeepMind تلاش کرده است تا انتظارات مالی را برآورده کند. بر اساس گزارش ماه گذشته انگلیس ، این واحد در سال 2019 649 میلیون دلار ضرر داشته است. Google نشان می دهد بیش از 1 میلیارد دلار وام به واحد در مدت مشابه بخشیده است.

گوگل در زمان های مختلف تلاش کرده است تا نظارت گسترده تری بر پروژه های هوش مصنوعی خود ایجاد کند، تا بتواند موفقیت های مختلفی به دست آورد.
هوش گوگل
یک هیئت بررسی مستقل DeepMind به منظور بررسی دقیق واحد و تهیه گزارش سالانه عمومی که در اواخر سال 2018 به آنجا رفت و پس از آنکه اعضای هیئت مدیره متوجه دسترسی ناقص به تحقیق و برنامه های استراتژیک DeepMind شدند، منحل شد.
ماه ها بعد، یک شورای اخلاقی هوش مصنوعی خارجی که توسط گوگل ایجاد شده بود پس از یک هفته ، به دنبال دادخواست کارمندان و سایر اعتراضات در مورد اعضای هیئت مدیره با گرایش راست منحل شد.
سخنگوی گوگل در آن زمان گفت كه این شركت “روشهای مختلفی را برای جلب نظر خارج از این موضوعات پیدا خواهد كرد.”

تلاش های هوش مصنوعی گوگل حداقل به یک دهه قبل برمی گردد و این شرکت از سال 2017 به عنوان یک بخش مستقل تحت مدیریت آقای دین فعالیت می کند. آقای Pichai ، با اعلام ساختار جدید در آن سال، گفت : هوش مصنوعی در میان شرکت نقش مهمی دارد.
استراتژی و عملیات ، با محاسبات پیشرفته – که یادگیری ماشین نیز نامیده می شود – در شرکت موضوعی پیچیده است.

پدرو دومینگوس ، استاد علوم کامپیوتر دانشگاه واشنگتن گفت که گوگل به خوبی از بسیاری از مشکلات مرتبط با هوش مصنوعی آگاهی داشته است.
آقای دومینگوس می گوید آقای هنسی به او گفت اگر هرگونه خطایی در هوش مصنوعی رخ دهد – حتی در شرکت های دیگر – گوگل مقصر خواهد بود.
آقای هنسی گفت ، “به گفته آقای دومینگوس ،” ما از هر چیزی که پیش می آید یک گام اشتباه فاصله داریم.
آقای هنسی گفت که مشخصات مکالمه را به خاطر نمی آورد اما گفت که گفته های آقای دومینگوس احتمالاً درست است.

گوگل در سال 2015 مرتکب اشتباهی شد که این اشتباه تبعات زیادی را برای این شرکت به همراه داشت طی آن گوگل از همه ی مردم عذر خواهی کرد و تلاش هایی را برای جبران کار خود انجام داد.
این تلاش شامل استخدام محققانی مانند خانم گبرو ، رئیس سابق تیم هوش مصنوعی اخلاقی این شرکت بود که در مورد محدودیت های نرم افزار تشخیص چهره در شناسایی افراد با پوست تیره، صریحاً اظهار نظر کرده است.

گوگل گفته است که پیشرفت های هوش مصنوعی آن به ایجاد نتایج جستجوی سریعتر و دقیق تر – و همچنین تبلیغات مرتبط تر کمک کرده است.
آقای دومینگوس گفت که بیشتر مشکلات گوگل در رابطه با هوش مصنوعی ریشه در رویکرد شرکت برای مدیریت کارکنان دارد و افزود که علم و نه ایدئولوژی ، باید بحث های اخلاقی را هدایت کند.

همچنین ببینید

زمان بارش شهابی بَرساوُشی در سال 1400

آیا می خواهید “ستاره های دنباله دار” را ببینید؟ تاریخ های اصلی بارش شهابی بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *