قیمت انواع چای ایرانی + معرفی خواص شگفت انگیز چای ایرانی

اگر بگوییم چای محبوب‌ترین نوشیدنی در سراسر دنیا است، اغراق نکرده‌ ایم. چای اولین بار در کشور چین پیدا شد. در واقع خود کلمه “چای” از کشور چین می‌آید. چینی‌ها در جنوب این کشور به این نوشیدنی (Chai) و در شمال کشور (Tea) می‌گویند. پس ریشه این کلمه در  فارسی و انگلیسی از کشور چین است. چای دارای بیش از ۳۰۰۰ گونه مختلف است. بنابراین اغلب ذائقه‌ها را می‌تواند راضی نگه دارد. بر همین اساس، قیمت آن نیز متفاوت است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد قیمت چای ایرانی و انواع آن صحبت کنیم.

قیمت چای ایرانی

چای در ایران

کشور ما یکی از تولیدکنندگان چای است. می‌توان گفت یکی از بهترین چای ‌های جهان در کشور ما یافت می‌شود. این موضوع به دلیل آب و هوای کوهستانی شمال کشورمان است. چای ایرانی معمولا در استان گیلان و شهر لاهیجان کشت می‌شود. این منطقه دارای آب و هوایی منحصر به ‌فرد است. این آب و هوا از ایجاد آفت در چای جلوگیری می‌کند. بنابراین تولید کنندگان چای از آفت‌کش‌ ها استفاده نمی‌کنند. این موضوع به خالص بودن چای کمک می‌کند. قیمت انواع چای در ایران نیز با توجه به همین کیفیت و خلوص تعیین می‌شود.

 

قیمت انواع چای با توجه به خواص آن

چای یکی از پرخاصیت‌ترین مواد غذایی است. در واقع قیمت انواع چای، تنها بر اساس طعم آن‌ پایه‌گذاری نمی‌شود. بلکه خواص چای نیز در قیمت آن تاثیرگذار است. زیرا این نوشیدنی دوست ‌داشتنی دارای خواص بسیار زیادی است. چای دارای میزان زیادی از آنتی‌اکسیدان است. آنتی ‌اکسیدان ‌ها موادی هستند که از بروز سرطان و همچنین پیری پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین چای را می‌توان یک دشمن قوی برای لخته خون در عروق به شمار آورد.

از دیگر خواص چای می‌توان به میزان بالای فلاونوئید آن اشاره کرد. این ماده در کاهش مشکلات قلبی و عروقی بسیار مؤثر است. اگر با دانستن خواص چای، اشتیاقتان برای خرید این نوشیدنی محبوب بیشتر شده است، فروشگاه مای گیلا را فراموش نکنید. در وب سایت مای گیلا می‌توانید قیمت انواع چای را مشاهده کرده و چای مطابق با ذائقه خود را خریداری نمایید.

چای مای گیلا

انواع چای ایرانی

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، ایران به‌خصوص نواحی شمالی آن یکی از بهترین مناطق برای کشت چای است. چای ایرانی انواع مختلفی دارد. این دسته‌بندی نوع چای بر مبنای فصل و همچنین درصد اکسیداسیون آن انجام می‌شود. بالطبع این موضوع در قیمت انواع چای نیز مؤثر است. محبوب‌ترین نوع چای ایرانی، چای سیاه است. چای سیاه، خود نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. دسته‌بندی این انواع بر مبنای سایز دانه ‌ها و چیدمان بخش‌های مختلف درختچه صورت می‌گیرد. سرگل، ممتاز، قلم، شکسته و باروتی از انواع چای سیاه ایرانی هستند.

بهترین نوع چای سیاه، چای سرگل است. وقتی در شروع فصل بهار، اولین برگ ‌های درخت چای را برداشت می‌کنند، چای سرگل به دست می‌آید. چینش این برگ ‌ها با دست انجام می‌شود. دلیل قیمت بالاتر این نوع نیز همین است. بنابراین برای آگاهی از قیمت انواع چای باید به این نکته نیز توجه کرد. این چای هنگام خشک شدن به حالت مارپیچ درمی‌آید.

نوع دیگر چای ایرانی، چای ممتاز یا درجه یک است. برای تهیه چای ممتاز، از برگ ‌های قسمت پایین درخت چای استفاده می‌شود. بنابراین اندازه آن نسبت به چای سرگل بزرگ‌تر است. طعم چای ممتاز نسبت به سرگل کمی ملایم‌تر بوده و تلخی آن کمتر است. به همین دلیل در بین ایرانیان، بسیار محبوب است. شکل ظاهری این چای نیز حالت مارپیچی دارد.

چای قلم، نوع دیگری از چای سیاه ایرانی است. دلیل این نامگذاری، شکل آن است. این چای از نظر ظاهری شبیه قلم است. چای قلم از ساقه ‌ها و برگ‌های قسمت پایینی درخت چای تهیه می‌شود. این ساقه ‌ها و برگ ‌ها، ظاهری پهن‌تر دارند. نوع دیگر چای سیاه، چای شکسته است. نام این چای از ظاهر نامنظم آن گرفته شده است. این نوع چای از مخلوط انواع چای ‌ها به دست می‌آید. در واقع نتیجه ترکیب برگ ‌های خرد شده انواع چای ‌های دیگر، می‌شود چای شکسته. این خرد و سبک بودن چای، باعث خاصیت زود دم بودن آن می‌شود. همچنین رنگ این نوع نیز بسیار دلنشین است.

از دیگر انواع چای سیاه ایرانی، چای باروتی است. دلیل این نامگذاری به خاطر ظاهر باروت ‌مانند این چای است. اندازه دانه‌ های باروتی نسبت به شکسته کوچکتر است. برای تولید این چای از برگ ‌های سوم و چهارم گیاه چای استفاده و برگ‌ های خردشده چای‌ های دیگر را الک می‌کنند. این چای به دلیل اندازه ریزش، عطر، طعم و رنگ خوبی دارد. اما ایرادی که بر چای باروتی وارد است، استفاده از افزودنی ‌ها در این چای است. بنابراین نوشیدن آن در درازمدت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در نتیجه استفاده یا عدم استفاده از افزودنی ‌ها در قیمت انواع چای تأثیر دارد.

پس از چای سیاه، چای سبز نیز در بین ایرانیان بسیار محبوب است. بر اساس نوع فرآوری و درصد اکسیداسیون چای، انواع مختلفی از این نوشیدنی به دست می‌آید. وقتی در نوع خشک کردن برگ ‌های درخت چای، تفاوت وجود داشته باشد، انواع دیگر آن به وجود می‌آیند. چای سفید، زرد، سبز، اولانگ، پوئره و چای ‌های دیگر را بر مبنای همین موضوع به دست می‌آورند. در اینجا به بررسی چای سبز که نسبت به دیگر چای‌ها در بین ایرانیان بیشتر استفاده می‌شود می‌پردازیم.

برای تهیه چای سبز، برگ ‌های تازه درخت چای برداشت می‌شوند. سپس این برگ ‌ها وارد مرحله گرما شده و بخارپز می‌شوند. این کار از اکسید شدن برگ ‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه رنگ چای به سبز متمایل شده و باعث ایجاد خواص بسیار زیادی در چای سبز می‌شود. لاغری، جوانی پوست، تنظیم قند و فشار خون، کاهش استرس و ایجاد آرامش از خواص چای سبز است.

چای ایرانی مای گیلا

قیمت انواع چای در سایت مای گیلا

در سایت مای گیلا، شما پنج نوع مختلف از چای را می‌توانید خریداری کنید. چای سیاه، چای سبز، چای دارچین، چای هل و چای نعنا. قیمت انواع چای در این سایت بسیار مناسب و با بالاترین کیفیت بوده و معمولا با تخفیفاتی همراه است. البته بدیهی است که کیفیت بالای محصول در قیمت‌ آن تاثیرگذار است. به طور مثال یکی از انواع چای سیاه، چای سرگل است. منشأ تولید این نوع چای از غنچه و برگ ‌های چای است. بنابراین چای سیاه سرگل را می‌توان باکیفیت‌ترین چای سیاه ایرانی به شمار آورد. بر اساس همین کیفیت بالا، قیمت بالایی نیز خواهد داشت.

نوع دیگری از چای ایرانی که در سایت مای گیلا عرضه می‌شود، چای سبز است. خواص چای سبز بر هیچ کس پوشیده نیست. چای سبز در واقع برگ ‌های فرآوری نشده چای است که در فرایند تولید تخمیر نمی‌شوند.‌ برای مشاهده قیمت و خرید چای سبز به این سایت سر بزنید. از دیگر انواع چای که از مای گیلا می‌توانید خریداری کنید، چای دارچین است. در تهیه این چای از چوب پودرشده دارچین استفاده شده است.

چای هل نیز که در این سایت به فروش می‌رسد از ترکیب چند نوع از چای ‌های ایرانی به دست می‌آید. در چای هل از ترکیب چای سرگل، ممتاز درجه یک و قلم درجه یک استفاده شده است. نوع دیگر چای عرضه‌شده در این سایت، چای نعنا است. این چای از ترکیب چای سیاه با برگ نعنا تولید می‌شود. برای آگاهی دقیق از قیمت انواع چای، بهتر است به این سایت سر بزنید و چای موردنظر خود را خریداری کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله به انواع چای ایرانی و عوامل تاثیرگذار در قیمت آن پرداختیم. در واقع قیمت انواع چای متأثر از مواردی مانند نحوه تولید آن و استفاده از افزودنی ‌ها است. سایت مای گیلا به عرضه انواع چای ایرانی می‌پردازد. کیفیت و قیمت مناسب چای در این سایت، مای گیلا (mygila.ir) را به یکی از بهترین عرضه‌کنندگان چای ایرانی تبدیل کرده است. علاوه بر چای، دیگر محصولات شمال کشورمان را می‌توانید در این سایت بیابید. هدف مای گیلا عرضه محصولات طبیعی و درجه یک خطه سرسبز شمال است. اغلب چای‌ های عرضه‌شده در مای گیلا، محصولات شهر لاهیجان هستند. در تولید این چای ‌ها از هیچ گونه رنگ یا افزودنی استفاده نشده است. شما می‌توانید چای اصل ایرانی را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنید.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

طرز تهیه سس خردل در 5 دقیقه

طرز تهیه سس خردل، یک دستورالعمل سریع و راحت برای انواع مختلفی از غذاها از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *