رونمایی از اندروید 12

کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل با رونمایی از اندروید 12 ، نگاهی عمیق به نسل بعدی سیستم عامل اندروید داشت.

این طراحی کاملاً جدید مبتنی بر سیستمی به نام “Material You” است که شامل دکمه های بزرگ، حباب دار، تغییر رنگ و انیمیشن های روانتر است. طبق گفته سامر سامات، معاون اصلی مدیریت اندروید و گوگل پلی، این “بزرگترین تغییر طراحی در تاریخ اندروید است”.

کمپانی: “برای اینکه تلفن شما بیشتر مفید واقع شود، ما در حال کار با تولیدکنندگان اتومبیل هستیم که یک کلید اتومبیل دیجیتال جدید در اندروید 12 تولید کنیم. با استفاده از این ویژگی، شما می توانید ماشین خود را قفل کنید، قفل کنید و حتی با موبایل خود استارت بزنید”

اندروید 12 پالت های رنگی قابل شخصی سازی، اعلان های به روز شده و عملکرد سریعتر در باتری سیوینگ را به همراه دارد. از صفحه قفل گرفته تا صفحه اصلی و تنظیمات سیستم، همه چیز تغییر یافته است.

اندروید 12 کاملاً متفاوت از نسخه های قبلی اندروید خواهد بود. مدرن تر و شخصی سازی شده تر از همیشه است. یک دلیل برای آن وجود دارد: گوگل یک موتور تم سازی جدید برای اندروید ایجاد کرده است که رنگ ها را از تصویر زمینه دستگاه شما استخراج می کند و آنها را در قسمت های مختلف سیستم عامل مانند صفحه قفل، صفحه تنظیمات سریع، منوی تنظیمات، ابزارک ها و موارد دیگر اعمال می کند.
این سیستم هر دو رنگ اصلی و مکمل تصویر زمینه را برای اعمال در نرم افزار مشخص می کند و اگر طرفدار طرح خاصی نیستید می توانید آن را سفارشی کنید.

متأسفانه، اولین بتا اندروید 12 از موتور تم سازی جدید برخوردار نیست. اما با نزدیک شدن به آخرین ورژن در پاییز امسال، این نسخه اضافه خواهد شد.

اندروید

در اولین نسخه بتا اندروید 12، همان گزینه های شخصی سازی را دارید که در اندروید 11 پیدا می کردید. می توانید از بین تنظیمات رنگی مختلفی که در منوی تنظیمات Styles & Wallpapers وجود دارد، یکی را انتخاب کنید. اندروید 12 همچنین ابزارک های جدید و طرح صفحه اصلی جدیدی را معرفی می کند، اما باز هم این موارد هنوز در نسخه ی بتا در دسترس نیستند.

در این نسخه از اندروید پنل تنظیمات سریع هنوز وجود دارد، اما کاملاً متفاوت به نظر می رسد. نمادهای کوچک دایره ای و کشویی روشنایی از بین رفته اند. هر نماد یک دکمه مستطیلی بلند و طولانی است که شامل نماد تنظیمات، توضیحات و وضعیت فردی است.

اعلان های کنترل رسانه هنوز در پایین قرار دارند اما نسبت به قبل گردتر هستند. عملکرد همان اندروید 11 است. اکنون با این وجود، اندروید 12 نماد کوچکی را برای تغییر دستگاه خروجی رسانه شما نشان می دهد. در اندروید 11، این یک آیکون بسیار بزرگتر با نام دستگاه خروجی رسانه بود که فضای بیشتری را اشغال می کرد.

صفحه قفل و صفحه نمایش همیشه روشن اندروید نیز در طول سالها بدون تغییر مانده است، اما با اندروید 12 این مورد هم تغییر می کند.
در نسخه های قبلی، فقط یک ساعت دیجیتال ثابت با تاریخ و آب و هوا در زیر آن مشاهده می کردید. اعلان ها نیز زیر آن نشان داده می شدند.

اندروید 12 ساعت جدیدی را معرفی می کند که وقتی اعلانی ندارید قسمت بزرگی از نمایشگر را اشغال می کند. دیدن آن از دور آسان است و ساعت بزرگتر نشان دهنده ی آن است که هیچ اعلان جدیدی برای بررسی وجود ندارد. وقتی اعلانی وارد می شود، در مرکز صفحه ظاهر می شود، اما سایز اطلاعات ساعت، تاریخ و وضعیت هوا به حداقل می رسد و به سمت چپ و بالای صفحه منتقل می شوند.
پد PIN طراحی شده اندروید 12 تقریباً کل صفحه نمایش را اشغال می کند و دیگر والپیپر شما را در پس زمینه نشان نمی دهد. که واضح تر از قبل است.

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *